TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• PÃ¥kjørt igjen!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #84397  av kaimagne

Jaggu klarte jeg å bli påkjørt igjen, denne gangen med MK6-Celica'n.
Lå bak en Skoda som kjørte saktere og saktere, og som svingte inn på ei lomme ved noen postkasser, uten å bruke blinkers. Jeg slår på blinklys og kjører forbi, og når jeg kommer opp på siden av Skoda'n, så svinger han ut i veien igjen (fremdeles uten blinkers) og svinger så OVER veien, uten blinkers, og inn i siden på meg. Treffer meg med sin støtfanger like foran mitt høyre bakhjul.
Resultat: Bulk på skjermbue foran hjulet, og en skade i lakken på venstre side fordi jeg traff ei brøytestikke mens jeg prøvde å holde bilen på veien.

Var opp til Toyota Moss, og Karl Anton (for dere lokale en meget kjent figur) kunne ikke annet enn å flire litt da jeg kom for å hente T-Sporten som var ferdig, og sa at de kunne bare fortsette på den gamle...

Men - jeg er - om mulig - helt sikker på at den andre får skylda for dette, siden han innrømte overfor meg å ikke ha brukt blinklys da han kryssa veien.

Dere er sikkert like oppgitte over meg som Toyota Moss er... :)

Heldigvis har jeg en T-Sport å leke meg med da... :)

Kai Magne

#84399  av spkstrp

Må være fryktelig irriterende.. eneste som er bra er jo at du har den andre bilen igjen da... Hvordan gikk det med den saken ?

#84407  av Fredrik

Faen så kjedelig! :evil:

Får håpe du kan nyte go bilen skadefri framover...

#84415  av Goose

Om du må dekke skaden selv så skal vi ordne nok noe i polen om du vil;)

#84418  av kaimagne

Det hjelper nok ikke å ordne noe i Polen, siden bilen er levert til Toyota for reparasjon.

Har fått igjen go'bilen, og det ser OK ut. Har ikke fått tid til å studere i detalj ennå, så kvaliteten tør jeg ikke å si noe på.
Det jeg vet, er at de i tillegg til å sette på nylakkert skjerm, panser og front, har lagt på et lakk med klarlakk på mesteparten av den venstre døra og den høyre skjermen, for at det ikke skal bli så stor forskjell i fargenyansene på det som er nytt og det som er tre år gammelt.

#84425  av Goose

Om du måtte betale for reperasjonen selv.

Jeg mener skal du betale for dette fra egen lomme så er det bedre å gjøre det i polen.

#84426  av kaimagne

Ja, skjønte det. Hadde jeg ikke vært så skråsikker på at det blir han andre sin feil, så skulle jeg gjort det. Men dette KAN da ikke bli min feil...

Når jeg skal montere Kaminari en gang jeg får litt romsligere økonomi, DA skal jeg tenke på Polen-tur. En kompis av meg har fått ny modell-samboer fra Polen også, så det er mange gode kontakter tilgjengelig nå! :)
 #84427  av 2000celica

kaimagne skrev:Jaggu klarte jeg å bli påkjørt igjen,
Du er litt uheldig du :( du får trøste deg med at alle gode ting er 3
:mrgreen: :mrgreen:

#84428  av kaimagne

Tja, hva skal det bli da? At den gamle bilen får seg en såpass stor smell at den blir kondemnert, og jeg får 140.000 for den? :mrgreen:

#84457  av espenk

Ikke hyggelig å bulke bil nei :?
Goose skrev:Jeg mener skal du betale for dette fra egen lomme så er det bedre å gjøre det i polen.
Polen? De fikser vel ikke en skadet mr2mk1 for en billig penge også da? ;)

#84664  av TEMIC

Stakkars deg. Det var da fælt til uflaks. Du får vel julekort av Karl Anton nå. :D

#84671  av Kebab gud

ble påkjørt selv her om dagen..
sto i et kryss og ventet på at trafikken skulle åpneseg så jeg kunne kjøre vidre (vikeplikt og rush)
så kom det en varebil bak og peip litt :P
pang sa det..
ble ingen skader i det heletatt da (bumper to bumper baby)

#84707  av sindrejl

polen er greit det, bare at du må bruke dobbelt så mye som det koster å få reparert skaden i norge på å kjøre til polen.. :P

#91887  av kaimagne

Nå er denne saken heldigvis ute av verden for min del. Han andre fikk all skyld, noe som forsåvidt bare skulle mangle.

Jobben kom på knappe 15.000 alt i alt.

Skal purre på forsikringsselskapet angående den andre saken i morra. På tide de får bestemt seg... :evil: