TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremseskiver til st202

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #84179  av richeros

Det viser seg at jeg trenger nye bremser på bilen jeg overtok.
94mod, celica mk6 -st202.
Og jeg kunne da tenkt meg "ventilerte"-bremseskiver.
Noen som har noen erfaring med slike.
Hvor kan de kjøpes og hva koster de?
Hva koster originale og hvordan er de i forhold?

btw, jeg skal lage en oppsumering av alt jeg gjør med bilen.
Hva jeg kjøper, hvor jeg kjøper til hvilken pris og hva jeg ellers gjør med bilen.

Richard
Eier av en 96mod, at200 og en 94mod. st202.

#84432  av GT_rider

Når du skriver"ventilerte" skiver, mener du da slissa og borra skiver? Det er ikke helt å anbefale til vanlig bruk siden de sliter voldsomt på klossene.
Vanlige skiver med ventilasjonsriller mellom sliteflatene er helt kurrant på en vanlig bil.

Pris på din veit jeg ikke, på min 90 mod mk5, koster en skive bak 500,- hos bilextra.
Tipper ikke det er så mye mer til din.

#84466  av Speeder

Ventilerte er standard på våre biler, så regner emd han mener borra, slissa eller begge deler. :wink:

Her er i allefall litt om mine bremser: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... ht=bremser

Sleng ut spørsmål, så skal jeg svare så godt jeg klarer.

#84468  av richeros

Ventilerte er standard på våre biler, så regner emd han mener borra, slissa eller begge deler. Wink

Stemmer det ;)

Det var akkurat noe slikt jeg var på jakt etter!
Har du bestillt disse hos crazytuning.com? Kan ikke finne t20 celica der...
Hvor mye betalte du? Har du samme forran og bak?

Fikk tilbud på noen skiver fra http://www.ebcbrakes.no:

"Til den bilen kan vi tilby GD882 TurboGraoove skiver fra EBC, pris
pr.par: 3390,-
Vi anbefaler EBC Greenstuff bremseklosser DP2874 i kombinasjon her, pris
for frontsett: 1316,-"

For min del blir det altfor dyrt.

Richard

#84470  av Speeder

Mener jeg gav rundt 4500,- for skiver og klosser fremme.
Har ikke slikt bak nei, og kan ikke si att jeg føler behovet heller, men får se når man skal på bane med litt høyere hastighet(ACR).

Det jeg gav for bremsene framme er vel ca det dobbelte av hva det koster med orginalt fra toyota. Om det er verdt det kan jo diskuteres, men for mitt vedkomende syns jeg det er det. Ikke anntydning til fading, what so ever. Fading blir nok aldri noe problem på veien med orginale bremser heller, men vil man teste hva bilen er god får, så kommer de godt med.

Mitt oppsett skal etter det jeg har forstått være litt vassere enn ebc opsette du har fått tilbud om, jeg også vurdete dette.

#84471  av sleeper

hva med og ta det helt ut da???? st205 bremser!! 4pot calipter og 330mm skiver!?!?!?

grise store bremser, og koster ikke så veldig mye heller!(blei overaske over prisen på toyota)

#84501  av Speeder

Hmm, kanskje neste gang :lol:

Hva er prisen da, for komplett fremme?
Og skivene er vel 315mm :wink: