TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva fÃ¥r man plass til i en MR2 mk2..? jeg prøvde! :D

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#84728  av Anders gullstein

Han som hadde bilen før meg sa han flytta med seg flyttelasset i MR2 fra Oslo til Kristiansund, men måtte la sykkelen stå :roll:

En kan få plass til en del ting i MR2 sjø, bare en pakker mykt. Det er en del kriker og kroker, både i bagasjerommet bak, litt under og bak seter, frem ved reservehjulet og hvis en kjører alene så har man jo hele dørken og passasjersetet også. En blir ihverfall god innen logistikk :)

#84729  av Mr2Nyter'n;p

Kjørt flyttelass med mr2en jeg.. I fjor vinter...35mil.. En stk madrass,dyne,2puter,playstation,masse mat,toalettsaker og sengetøy,1stk kjæreste og 3 stk katter!! Fra før av har jeg jo et vanlig hjul som reservehjul i bilen og masse verktøy... og meg selv..Store meg.. :D

#84733  av angrykid

Jeg hadde faktisk fire stk i min mr2 mk1. :-D

Det ble litt trangt, ja. Men kompisen min som satt med to nusselige slanke jenter på fanget hadde det ganske så godt, vil jeg tro. :P Vel, ene jenta satt mer over på midtkonsollen enn på fanget hans da, og lente seg over meg, men det er ting man ikke trenger å snakke høyt om..

Forsvarlig? neh. :D

#84740  av The Doctor

FireWalk skrev:Hehe! den bilen trenger en vask ja!

Jeg har også kjørt med 2 stk i passasjer setet. Flere ganger. det GÅR jo. selv om de på ingen måte siter komfortabelt. Jeg tror det hadde gått mye bedre om man tok av taket! :wink:
Samme åssen de andre sitter bare man sitter godt selv :P

#84834  av kake

Skal man ha med seg mer, kan man jo kjøpe det originale takstativet :D
Vedlegg
Ut på tur.
Ut på tur.
roof5.jpg (19.07 kiB) Vist 545 ganger
roof4.jpg
roof4.jpg (35.23 kiB) Vist 545 ganger
roof3.jpg
roof3.jpg (30.58 kiB) Vist 545 ganger
roof2.jpg
roof2.jpg (44.16 kiB) Vist 545 ganger
roof1.jpg
roof1.jpg (45.68 kiB) Vist 545 ganger

#84853  av chris

kake skrev:Skal man ha med seg mer, kan man jo kjøpe det originale takstativet :D
hehehe! det så jo bare superteit ut! men et sånt skistativ til å ha over motorlokket kunne jeg tenkt meg

#84895  av spkstrp

jævlig praktisk om du ikke har tilgang til NOEN andre biler enn mr2n :)

#84946  av FireWalk

får man skistativ til å ha over motor lokket? kan tenke meg det kan bli pikant om man frontkolliderer og hva som nå enn er festet på stativet kommer flygende som et projektil gjennom bakruta :P

#84953  av cameleon

FireWalk skrev:får man skistativ til å ha over motor lokket? kan tenke meg det kan bli pikant om man frontkolliderer og hva som nå enn er festet på stativet kommer flygende som et projektil gjennom bakruta :P
Jeg hadde et stativ til å ha over motorlokket en gang, men jeg solgte det. jeg frakter INGENTING utvendig på min mk2 :lol:

#84975  av GT_rider

Greit.. Og folk klager over at det er trangt bak i Celicaen :roll: :lol:

Trur jeg må trakke dem ned i "bagasjerommet" på en mr2 :)

#84977  av lexusmann

Er ikke GOD plass i en celica for det, kjørte fra Skudeneshavn til Røldal med to stykker i baksete, noe som strekker seg 17-18 mil, EN vei....Kom NOEN gloser underveis som ikke egner seg på trykk.... :D
Sikkert noen som kjenner seg igjen ved lignende bravader, hehe....

#84978  av chris

FireWalk skrev:får man skistativ til å ha over motor lokket? kan tenke meg det kan bli pikant om man frontkolliderer og hva som nå enn er festet på stativet kommer flygende som et projektil gjennom bakruta :P
skistativet er jo liksom LITT større enn at det går gjennom den ultrasmale bakruta på mr2'en da. og det er vel lagt opp sånn at skiene stikker over taket på skrå, såvidt jeg husker.

#84979  av chris

cameleon skrev:
Jeg hadde et stativ til å ha over motorlokket en gang, men jeg solgte det. jeg frakter INGENTING utvendig på min mk2 :lol:
spør du meg så funker skistativ over motorlokket hvis man er på vei til skibakken om vintern. det er helt greit. men å begynne å frakte bagasje på takstativ, da bør man finne seg en annen bil :P

#85010  av TEMIC

Når jeg får meg MR2 må jeg ha stativ for å frakte MTB'en. Man må ha flere lidenskap. Blir jo ikke så høyt å løfte sykkelen på plass sammenligna med Verso'en. Blir helt knall det.

#85014  av Master

hvor bredt er bagasjerommet i en mkII? plass til snowboard mon tro? :roll: hvis ikke må det vel være plass i passasjersetet fra fotbrønn til taket?