Vær oppmerksom på at dette begynner å bli gamle biler, de fleste er veldig velholdt og da spiller det ingen rolle om den har gått 200.000 km. Så lenge motoren er velholdt. Merk deg at her er det en vis forskjell fra GTI versjonen og turboen! en turbo motor vil slites mye fortere enn en GTI versjon pga de ekstra kreftene den utsettes for.. så en TURBO motor som har gått langt bør man være ekstra obs på. Dersom denne har hatt godt vedlikehold osv burde det ikke være noe problem. Hvis ikke så bør man være litt på vakt. Mange Biler selges med LAV KM stand. 120.000 km osv. Dette er jo svært suspekt siden det er så gamle biler det er snakk om. tg bil står for de fleste slike importerte biler nå i disse tider, og de ble for litt siden tatt for å fjuske med km tellerene på biler. Da er det påfallende at samtlige MR2er de selger har omtrent IDENTISK KM stand. Og alle er misstenkelig lave, rundt 125-135.000 km.....
Så pass på! det er mye bra der ute på markedet! men også mye dårlig desverre... det gjelder å velge rett, så får du en super kul bil som du kan ha i mange år uten å ha noe problem med. Velger du derimot en av debilene i nedre del av prisklassen, til rundt 80.000 kan du fort risikere at du får en som ikke er like velholdt. Da vil du fort bruke 30-40.000 kr på å bytte slitedeler.. Tennpluggkabler, ny chlutch, ny girkasse osv... Så det vil ikke alltid lønne seg å kjøpe den billigste!
Lykke til med kjøp av bil!