TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 Spesifikasjoner???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #84987  av Tom-R

Jeg vurderer å kjøpe meg MR2 til våren. 91-94 modell til en pris på ca. 80 000-130 000. Det jeg da lurer på er motorytelse etc. på de forskjellig bilene, har sett litt omkring men ikke funnet noe. Hadde vært fint hvis noen har kunnet lagt ut informasjon og kanskje gitt meg noen råd og tips:D

#84990  av chris

90-93 modell NA har 156 hester, turbo har 204 hk (begge to liter twincam). husker ikke moment, regner med flere andre hiver seg på og svarer på denne posten likevel :P

-edit-
har skrevet noe småtterier her da: http://langberg.no/christian/bilen.html

#84992  av tojo

Her burde du finne ut det meste av det du lurer på :wink: :
http://www.mr2.com/

Lykke til! :D

#84993  av Tom-R

Er det egentlig noe bagasjeplass i MR2`en?

#84995  av Tom-R

BTW. 0-100 på ca.???

#84997  av larsst185

ang bagasje plass så er det vel feil å si at det er go plass...men....det går to ølkasser i bredda i bagasjerommet,og du får plass til 3-4 poser potetgull oppå dær.inne i bilen er det et fint oppbevaringstårn mellom setene der deodorant,tannbørste og annet nødvendig stasj får plass.Tar du ut reservehjulet foran er det faktisk mulig å få stappa inn soveposen og teltet dær :) Jeg synes faktisk ikke plassen er så verst.

#84998  av chris

Tom-R skrev:BTW. 0-100 på ca.???
det jeg har hørt ligger det på 7 - 7.2 sekunder for NA'en på 156 hester (originalt)

#85000  av FireWalk

0-100 går vel unna på ca 7 sekunder på en vanlig GTI vil jeg tro. Regner med det er det du er på utkikk etter siden du ser etter bil i prisklassen 80-130.000 kr. Toppfarten skal vist være 230 km/t+

#85001  av chris

Tom-R skrev:Er det egentlig noe bagasjeplass i MR2`en?
overraskende god plass, men du kan glemme barnevogn og kofferter. pakker man i poser og bag'er er det utrolig hva man får plass til. ikke noe problem med to store bag'er, et par sekker og annet småtteri i tillegg. og som det nevnes her er det oppbevaringsrom i midtkonsollen, der i hvert fall JEG legger cd'er og nøkler, kort og annet stæsj. (hører ikke tannbørste etc hjemme i en bag? :P). er også lommer i dørene. Tar man ut reservehjulet foran er det plass til en del der også. Og når jeg og broren min var på landstreff i Arendal i sommer stappa vi en sovepose bak hvert sete, ikkeno problem :)

#85002  av chris

må vel nevnes at det er en hvit turbo til salgs på kjøp/salg til 125.000 kroner.. som faktisk virker så pen at jeg kunne tenkt meg den selv.

#85003  av tojo

Tom-R skrev:Er det egentlig noe bagasjeplass i MR2`en?
:D Luggage Compartment Capacity Fr/Rr cu.ft (m³) =1.02 (0.029)/
5.47 (0.155) :D

#85162  av FireWalk

Vær oppmerksom på at dette begynner å bli gamle biler, de fleste er veldig velholdt og da spiller det ingen rolle om den har gått 200.000 km. Så lenge motoren er velholdt. Merk deg at her er det en vis forskjell fra GTI versjonen og turboen! en turbo motor vil slites mye fortere enn en GTI versjon pga de ekstra kreftene den utsettes for.. så en TURBO motor som har gått langt bør man være ekstra obs på. Dersom denne har hatt godt vedlikehold osv burde det ikke være noe problem. Hvis ikke så bør man være litt på vakt. Mange Biler selges med LAV KM stand. 120.000 km osv. Dette er jo svært suspekt siden det er så gamle biler det er snakk om. tg bil står for de fleste slike importerte biler nå i disse tider, og de ble for litt siden tatt for å fjuske med km tellerene på biler. Da er det påfallende at samtlige MR2er de selger har omtrent IDENTISK KM stand. Og alle er misstenkelig lave, rundt 125-135.000 km.....

Så pass på! det er mye bra der ute på markedet! men også mye dårlig desverre... det gjelder å velge rett, så får du en super kul bil som du kan ha i mange år uten å ha noe problem med. Velger du derimot en av debilene i nedre del av prisklassen, til rundt 80.000 kan du fort risikere at du får en som ikke er like velholdt. Da vil du fort bruke 30-40.000 kr på å bytte slitedeler.. Tennpluggkabler, ny chlutch, ny girkasse osv... Så det vil ikke alltid lønne seg å kjøpe den billigste! :)

Lykke til med kjøp av bil!