TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 12" i MK1

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #85223  av Jarl

Fant ut at jeg hadde en 12' til overs, men sliter litt med å plassere den... Noen som har prøvd å montert en i Mr2 Mk1? Er vel mest ideelt under panseret? Bilder er ikke å forakte..
 #85237  av chris

Embryo MK1 skrev:Fant ut at jeg hadde en 12' til overs, men sliter litt med å plassere den... Noen som har prøvd å montert en i Mr2 Mk1? Er vel mest ideelt under panseret? Bilder er ikke å forakte..

Det er en med hvit mk1 her i byen, som har sub mellom setene.. tatt bort oppbevarings"tårnet" og montert sub der, med magneten ut. Spiller i hvert fall ganske høyt :P Hvis du skal ha sub under panseret foran, må du i hvert fall lage båndpass utav det.. ellers er det null poeng. Ingen vits å spille bass til alle andre enn deg selv liksom.

mk1 er en håpløs bli å lage bass i..

-edit-
står litt om basskasser (blant annet båndpass) her: http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=33&ids=artID

#85278  av sindrejl

helt ærlig er kupeen til mk1 så liten at selv om du får plass til subben der inni så trenger den nesten kupeen bare for å drive seg selv.. så kurrant å plassere den fremmi med båndpass inn i kupeen..
 #85294  av chris

post_mortem skrev:Beste hadde vel vært bass rør
og det bassrøret skulle du plassert hvor? :P

#85325  av Mr2Nyter'n;p

Hmm... Jeg har da en 10" RF bak pass-setet og det spiller til man ser mannen med ljåen.. Funker fint å få bass i mk1, men det er en delikat prosess :wink: Litt skeptisk til å ha basseren foran men... Blir lange rør inn til kupe'en og du vil jo bare få trøkket? No bass? :?

#85335  av bose

Mr2Nyter'n;p skrev:Hmm... Jeg har da en 10" RF bak pass-setet og det spiller til man ser mannen med ljåen.. Funker fint å få bass i mk1, men det er en delikat prosess :wink: Litt skeptisk til å ha basseren foran men... Blir lange rør inn til kupe'en og du vil jo bare få trøkket? No bass? :?
og du har kasse som funker bra til folk med lange bein........?

#85341  av Mr2Nyter'n;p

Jepp...:) Pleier ha med meg en på litt over 2m og han går akkurat klar av dash'en med knærne sine... :) Ikke beregning bare flaks... :wink:

#85347  av pkgrette

hallo vet har et bildet av 12 tommer inne i kabine til en mk1:D::D:D:D::D check this out!!!
Vedlegg
516279_20.jpg
516279_20.jpg (7.67 kiB) Vist 3703 ganger

#85350  av chris

Mr2Nyter'n;p skrev:Jepp...:) Pleier ha med meg en på litt over 2m og han går akkurat klar av dash'en med knærne sine... :) Ikke beregning bare flaks... :wink:
jeg kan, for å være ærlig, ikke helt se for meg at det er noe særlig god plass til noen passasjer hvis du har 10" sub bak passasjersetet i en mk1. men vi er takknemlige for bilder :)

#85352  av pkgrette

dette er ikke 10 tommere og det skal vist ikke verra så dålig plass. bare å finne en løsning
har hørt om folk som har puttet 8 tommer under setet hehe :D

#85357  av chris

pkgrette skrev:dette er ikke 10 tommere og det skal vist ikke verra så dålig plass. bare å finne en løsning
har hørt om folk som har puttet 8 tommer under setet hehe :D
jo, altså.. man kan gå til ekstreme løsninger sånn som på det bildet, som visstnok ikke er lov fordi det dekker til bakruta. når det gjelder sub'er under setet, så er det jo helt håpløst..

husk at man skal ikke bare ha plass til et element (som i sånne tilfeller må ha minst mulig magnet etc..), men man skal også ha plass til en kasse !

#85365  av Mr2Nyter'n;p

Ut og ta bilder nå jeg, men kassa er ikke trekt... Var en midlertidig løsning til jeg fikk bedre råd, men dette er nå 18mnd sia eller noe så jeg tror ikke den kan kalles midlertidig lenger... :wink: Er forresten 2m selv og sitter helt fint i passasjersetet... :)

#85366  av Mr2Nyter'n;p

pkgrette skrev:hallo vet har et bildet av 12 tommer inne i kabine til en mk1:D::D:D:D::D check this out!!!
Denne løsningen så litt... Ukomfortabel ut... Greit hvis man er liten japse sånn som bilen, men se på seteryggene da... Så rette de må være... *grøss* :D

#85390  av sindrejl

den der med bassen helt opp i ruta så helt gyselig ut.. som amund sier, se seteryggen.. jeg sleit faktisk litt mer med å sitte i bilen bare ved å sette en forsterker bak setet så jeg fikk bittelitt mindre plass.. setet må være HELT bak :)