TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Celica Tusnami ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #84545  av Remi

Hørte på Radioen i dag at toyota i canada måtte bytte navne på den nye celicaen sin etter flodbølgen i asia. den sku hete Toyota celica Tusnami (eller noe i den duren) men ble nå endret til Toyota celica sportsback eller noe? huske ikke helt eksakt noen andre som husker eller har hørt det samma? :roll:

#84572  av Neemi

Stemmer det.
Navnet var bestemt en god stund før katastrofen i sør-øst asia, men de fant ut at det ikke passet seg helt å la bilen hete tsunami etter flodbølgen.
Kan jo gi litt feil asosiasjoner for mange.

#84574  av Kaizern

Jeg synes tsunami katastrofen tar litt overhånd, greit det var en meget tragisk hendelse. Men verden stopper ikke opp av den grunn, å at Pepsi ikke kunne lansere sin nye reklamefilm fordi den innholdte bølger :roll:
Å nå dette, at ikke Toyota kan kalle sin nye Celica tsunami...

Det var en tragisk hendelse, men vi kan ikke ta hensyn til dette i 30 år fremover......

#84575  av CelicaDeath

Kaizern? Du er ikke dum er du det?

Det var ikke mye en "bølge" i pepsi reklamen. Det var en tsunami.

Det var en katastrofe, noe av det verste som har skjedd på LEEENGE.

At Pepsi lager en reklame hvor du ser tsunamien kommer, ville ikke bare vært idiotisk, men de ville svidd for det oxo! Tro meg...saksmål :)

Du har tydeligvis ikke mistet noen der nede. Det er hva 150000-200000 som har død? Get a grip man. Pepsi reklamen skulle ut par dager etter det skjedde, har ikke noe å si at de hadde begynt på dette for lenge siden, faktumet er at det var på gal tid den skulle lanseres.

Ting tar tid.

#84588  av chris

CelicaDeath skrev:Det er hva 150000-200000 som har død?
280.000 er tallet oppe i nå.

#84590  av Kaizern

Dum? Tja, er vel ikke den skarpeste kniven i skuffa, men jeg klarer meg :lol:

Nei, jeg har ikke mistet noen der nede. Har du?

#84608  av sindrejl

er klart det er tragisk og det er sykt mange som har dødd, men verden fortsetter uansett .. folk har bare en tendens til å tro at toyota eller pepsi ville mobbet asia for tsunamien om dem hadde lansert noe sånnt nå.. hadde blitt litt dumt det ikke sant? :) Men spar deg CelicaDeath for å angripe personlig sånn..

#84611  av QicSilver

CelicaDeath skrev:Kaizern? Du er ikke dum er du det?

Det var ikke mye en "bølge" i pepsi reklamen. Det var en tsunami.

Det var en katastrofe, noe av det verste som har skjedd på LEEENGE.

At Pepsi lager en reklame hvor du ser tsunamien kommer, ville ikke bare vært idiotisk, men de ville svidd for det oxo! Tro meg...saksmål :)

Du har tydeligvis ikke mistet noen der nede. Det er hva 150000-200000 som har død? Get a grip man. Pepsi reklamen skulle ut par dager etter det skjedde, har ikke noe å si at de hadde begynt på dette for lenge siden, faktumet er at det var på gal tid den skulle lanseres.

Ting tar tid.
Roe ned redbullen litt ja ;) hehe

#84654  av S-2000

Det er selvsagt surt at man må avbryte en kampanje som troligen har kostet mye tid og penger/research over en lengre periode, men etter en av vår tids verste naturkatastrofer må man vel bare finne seg i at en slik kampanje ville gjort mer vondt enn godt for Toyota.

Så da ble det nok gjort et klokt valg og forandre på det hele, selv om Celica Tsunami hadde helt sikkert vært litt catchy!

#84668  av Kaizern

Celica Tornado, det var også litt catchy:)

#85169  av CelicaDeath

en god kamerat mista moren sin der nede så jeg er veldig touchy på det området der.

Var ikke meninga å være et personlig angrep, mere et personlig innblikk, sorry hvis du tok deg nær av det...

#85369  av Tor

Kaizern skrev:Celica Tornado, det var også litt catchy:)
Hehe, joa om navnet står til motor str så :)