TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• alu pedaler

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #85533  av chris

Da har jeg fått rota meg til å montere alupedalene.. (takk til kk-ma70 for hjelp med gasspedalen)

(jada, jeg veit det er skittent i gulvet.. og ta bilder med blits hjelper liksom heller ikke så mye for å få det til å se rent ut :P)
Vedlegg
Pic_0049.jpg
Pic_0049.jpg (43.51 kiB) Vist 257 ganger

#85534  av Remi

så bra ut det der Chris ! :wink:

#85536  av chris

Remi skrev:så bra ut det der Chris ! :wink:
ja, ble minst 10 hk mer av det der!! :D

neida, men det ble pent da. synes i hvert fall jeg ;)

#85551  av Fredrik

chris skrev:
Remi skrev:så bra ut det der Chris ! :wink:
ja, ble minst 10 hk mer av det der!! :D

neida, men det ble pent da. synes i hvert fall jeg ;)
Det er no med det å setta på nye pedaler eller ny girkule.. Føler lissom at bilen for noen eksta hester.. Hvertfall for en liten periode :P

Edit: SÃ¥ bra ut forresten ;)

#85565  av mr_2

Chris:var digg de der :) Er det Sparco sine?

#85574  av FireWalk

Har lurt litt på noe lignende selv.. Hvordan blir bilen å kjøre etter å ha påmontert noe sånt? altså.. hvordan blir feelingen med bilen? vanskelig å forklare.... blir det slik at man føler man mister litt kontakten med bilen på en måte? eller blir det BEDRE enn orginalt? er liksom litt redd for at de kanskje ikke skal føles like bra som det er orginalt.. men det ser jo rått ut! noen som har noen erfaringer? Chris?

#85749  av sw20

FireWalk skrev:Har lurt litt på noe lignende selv.. Hvordan blir bilen å kjøre etter å ha påmontert noe sånt? altså.. hvordan blir feelingen med bilen? vanskelig å forklare.... blir det slik at man føler man mister litt kontakten med bilen på en måte? eller blir det BEDRE enn orginalt? er liksom litt redd for at de kanskje ikke skal føles like bra som det er orginalt.. men det ser jo rått ut! noen som har noen erfaringer? Chris?
har montert slike eg og... du kan få kjenne på mine vist du vil...... :D

syns det blei meir filing e..... hehe.. neida e ivertfall ikkje så glatte som dei orginale...... og vist noen har meir en 45 i sko nr..... så e det ikkje å anbefale.....
:D

#85758  av chris

mr_2 skrev:Chris:var digg de der :) Er det Sparco sine?
Nei, det er TRD pedaler det der ;) ser det vel bedre hvis du klikker på bildet så du får det stort :)

#85759  av chris

FireWalk skrev:Har lurt litt på noe lignende selv.. Hvordan blir bilen å kjøre etter å ha påmontert noe sånt? altså.. hvordan blir feelingen med bilen? vanskelig å forklare.... blir det slik at man føler man mister litt kontakten med bilen på en måte? eller blir det BEDRE enn orginalt? er liksom litt redd for at de kanskje ikke skal føles like bra som det er orginalt.. men det ser jo rått ut! noen som har noen erfaringer? Chris?
kan ikke si jeg merker noen forskjell i forhold til feeling nei, annet enn at jeg får mye bedre fotfeste med de nye, i forhold til den slitne gummien som var før :P

det SER i hvert fall mye mer sporty ut :D

#85781  av FireWalk

Var dette med sko nr jeg var redd for. Om man f.eks skal trykke på gassen også kommer man i skade for å trykke inn bremsen også pga at pedalene blir for nære hverandre og føttene/skoene blir for store i forhold til hele greia.. hva koster noe slikt? får vel bare montere på å teste litt..

SW20: ja jeg må få teste de pedalene på dine! Tar å tester bilen din skikkelig i ellingsøy tunnelen jeg da om det er greit.. :twisted:

hehe..
hvor kjøpte du dine forresten?

Chris: ja det ser jo unektelig mye mer sporty ut med slike pedaler. Men Det er jo ikke så ofte folk faktisk ser dem da, men nå er det jo viktig at man er tilfreds med bilen selv også, og alt som kan "fiffe" opp litt er positivt.

#85882  av lexusmann

Så LITT bedre ut enn slike biltemagreier som man setter utapå de originale pedalene :D (har prøvd :oops: )
SÃ¥ faktisk ganske bra!!!

#85894  av Erlend

Tøft Chris!! Skal du kjøpe nye matter også el? Har det for meg at det hadde passet bra med noen svarte stoffmatter med broderi på jeg... 8)

#85897  av GT_rider

Erlend skrev:Tøft Chris!! Skal du kjøpe nye matter også el? Har det for meg at det hadde passet bra med noen svarte stoffmatter med broderi på jeg... 8)
Fint med stoffmatter. Nekter ikke for det, er bare litt upraktisk, spesielt nå om vnteren med tanke på all fuktigheten som samler seg i dem.
Kan komme stygg lukt fra dem på lengre sikt, og vil bidra til å gjøre bilen mere "rå" innvendig.

Mulig dette ikke stemmer helt med virkeligheten, men slik ser jeg det for meg.

#85915  av chris

Erlend skrev:Tøft Chris!! Skal du kjøpe nye matter også el? Har det for meg at det hadde passet bra med noen svarte stoffmatter med broderi på jeg... 8)
hvis noen finner noen matter til meg så.. da skal jeg ha ;) men de er litt håpløse å få tak i.. har sett noen som står "MR" på, men jeg vil ha med "MR2". eneste jeg har sett av de med MR2 på, er de i USA, som skulle ha 78 dollar bare i frakt...

#85916  av chris

FireWalk skrev:Var dette med sko nr jeg var redd for. Om man f.eks skal trykke på gassen også kommer man i skade for å trykke inn bremsen også pga at pedalene blir for nære hverandre og føttene/skoene blir for store i forhold til hele greia.. hva koster noe slikt? får vel bare montere på å teste litt..
Jeg har ikke merka noen forskjell jeg i hvert fall, selv om jeg kjører med store vintersko :)
FireWalk skrev: Chris: ja det ser jo unektelig mye mer sporty ut med slike pedaler. Men Det er jo ikke så ofte folk faktisk ser dem da, men nå er det jo viktig at man er tilfreds med bilen selv også, og alt som kan "fiffe" opp litt er positivt.
Nei klart, det er ikke så ofte folk ser dem.. men gir et bedre helhetsinntrykk likevel :) viktigste er som du sier å være fornøyd selv :)