TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Speedowire

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #85734  av Toyota4ever

Lurer på om noen har bytta speedowiren på en st185. Knakk av den plast "tappen" som går inn i speedometeret. Ser for meg et dritt arbeid uten like. Er den delt ved torpedoveggen :?: eller er den hel, helt til girkassa :?:
 #85753  av Gjertsen

Toyota4ever skrev:Lurer på om noen har bytta speedowiren på en st185. Knakk av den plast "tappen" som går inn i speedometeret. Ser for meg et dritt arbeid uten like. Er den delt ved torpedoveggen :?: eller er den hel, helt til girkassa :?:
På min gamle Gt4 CS. REgner med det er likt på alle St185 så er speedometer waieren delt opp i 2 deler.
fra girkassa og opp til torpedoveggen. også en fra torpedoveggen og inn i selge "uret"

Hvem plast tapp? hvor er den tappen?
problemet på min gamle bil var at nede ved girkassa så erre en adapter og her hadde den ene pinnen knekt i festet. så jeg gjordet igrunn ALT for mye arbeid i forhold te det en kunne gjort.

Demonterte dash uten nytte pga var jo ikke waieren som ikke funka.
Så jeg anbefaller deg å løsne speedowairene fra hver andre ved torpedoveggen ( grønne plast hetter) og snurre på den øverste delen som går inn i torpedoveggen også står en inne i bilen og ser om måleren beveger på seg.
Disse delene ekke så billige akkuratt :|
Så slikt lønner seg å sjekke..

lykke til.
Jeg får nok ikke svart på non dager pga flytting!!

#85779  av Tor

Stemmer bra at den er 2 delt som Gjertsen sier. Om du ikke jar en kompis tilgjengelig for og se, bare koble enden av vieren på en borremaskin :) Men pass opp så du ikke fliser endene, og ikke bli fristet til og borre deg noen KM tilbake på telleren.

#86346  av Toyota4ever

Tor skrev:Stemmer bra at den er 2 delt som Gjertsen sier. Om du ikke jar en kompis tilgjengelig for og se, bare koble enden av vieren på en borremaskin :) Men pass opp så du ikke fliser endene, og ikke bli fristet til og borre deg noen KM tilbake på telleren.
Har vært ut med klokka, og når jeg skulle sette den inn igjen bomma jeg på den plast "tappen" som går inn i klokka, og da gikk den av :evil:
Takk og pris for at den er delt! Gruer meg til og bestile den wiren, koster sikker skjorta+ at det er vel en del jobb og bytte den!

..

#86349  av ST182

den øverste halv-delen av speedo-waier`n koster ganske nøyaktig 400,- spenn på toyota og den nederst delen som går ned i girkassa koster 450,-

MÃ¥tte akkurat bytte den nederste delen selv..

kenneth

#86363  av Tor

Uheldig du var da, og bytte den øverste delen er ikke noe problem, litt demontering blir det men det er bare kos da. Men delen som går fra motorrommet og ned er litt vanskeligere, men alt går. Det som jeg syntes er verst med wiere er og håntere de. Dem er jo så stiv :)