TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• efektannlegg til mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #85750  av pkgrette

hvor kan jeg få kjøpt efektannlegg til mr2 mk1 og vilke merker gir mest effekt /utsende / pris (rustfitt gat 2 be )
vis noen har et brukt kan de bare si fra :D :D

#85787  av sindrejl

det absolutt beste (ser ikke så rått ut da) er jenspeed sitt rustfrie eksosanlegg, gir visst 10-15hk mer.. ganske mye det på en 1.6liter :) dessuten bråker det villt morro :D Nesten eneste eksos som faktisk gir mer hk sies det

#85793  av Amund

sindrejl skrev:det absolutt beste (ser ikke så rått ut da) er jenspeed sitt rustfrie eksosanlegg, gir visst 10-15hk mer.. ganske mye det på en 1.6liter :) dessuten bråker det villt morro :D Nesten eneste eksos som faktisk gir mer hk sies det
janspeed S1 du mener? hadde de på min egen bil en stund, enormt snerr i det anlegget, lit mere sprut på turtall, men mistet litt bunndrag...
fåes på demon tweeks...

#85799  av sindrejl

Amund skrev:
sindrejl skrev:det absolutt beste (ser ikke så rått ut da) er jenspeed sitt rustfrie eksosanlegg, gir visst 10-15hk mer.. ganske mye det på en 1.6liter :) dessuten bråker det villt morro :D Nesten eneste eksos som faktisk gir mer hk sies det
janspeed S1 du mener? hadde de på min egen bil en stund, enormt snerr i det anlegget, lit mere sprut på turtall, men mistet litt bunndrag...
fåes på demon tweeks...
Korrekt ;)

#85812  av Anders gullstein

Amund skrev:
fåes på demon tweeks...
Jess, slik jeg opplever mitt effektanlegg også. Kjøpte det hos Demon Tweeks, men sørg for å få det rustfrie! Jeg bestilte rustfritt og fikk definetivt ikke det :x ! Men skal slenge inn en telefon til dem og klage, får se hvor langt jeg kommer med det, står "stainless steel" på kvitteringen da.

#85854  av Amund

det rustfrie er ubehandlet og blankt, og det står janspeed S1 på enderøret. det som ikke er rustfritt er bahandlet i svart såvidt jeg husker. det rustfrie ruster litt også, men det er bare bagateller. Er omtrent ingen prisforskjell på rustfri og rusteanlegget.

et godt tips derimot er å kjøpe varmeisolerende bandasje til å ha på eksosen fra downpipe og litt bak, da eksosen blir varm, og ligger veldi tett opptil bunnpanna.

#85857  av Mr2 Mk2

sindrejl skrev: gir visst 10-15hk mer.. ganske mye det på en 1.6liter :)
er det 1.april idag? :lol:

#85860  av Anders gullstein

Mitt er nok svart ja....skal ta å ringe dem en dag jeg har en telefon som jeg ikke betaler regningen for :wink:

Fikk en økning i 12-13 km/t på toppfart faktisk, så det er virkning i det. Gir mye friere utblåsning på topp turtall.

#85863  av Amund

Jostein skrev:
Gir nok ikkje 10-15 hk meir nei. hehe, men med eksos, filter og chip er det vistnok 10-13 hk å hente...

#85864  av pkgrette

janspeed hvro får jeg kjøpt det i norge pris??+ :D 8) 8)

#85865  av Amund

sånn ser de ut:
Vedlegg
0023.JPG
0023.JPG (36.64 kiB) Vist 202 ganger
0024.JPG
0024.JPG (187.51 kiB) Vist 200 ganger
0022.JPG
0022.JPG (122.74 kiB) Vist 200 ganger
0018.JPG
0018.JPG (114.61 kiB) Vist 205 ganger

#85869  av pkgrette

det var kult:p så bare lakker jeg det svart der det ikke er korm med varme lakk slik at jeg ikek får noe overflate rusrt som noen klager over.. 8) 8) er dette lurt?

#85870  av pkgrette

har du solgt ditt siden du har bytta motor bruker du det sikekrt ikek men du har sikekr solgt det amund! :roll:

#85871  av Amund

solgte det i fjor vinter til en kar på østlandet med mr2 med 4agze. lurer på om de var ronny han het...

overflate rust skal du ikke vere så redd for. mitt holdt bra, og de ble kjørt i salt lake hele vinteren :roll:

#85973  av sindrejl

Amund skrev:
Jostein skrev:
Gir nok ikkje 10-15 hk meir nei. hehe, men med eksos, filter og chip er det vistnok 10-13 hk å hente...
Sorry var det jeg mente :)