TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• luft filter is 200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #86033  av post_mortem

Har tenk å sette på sports filter. men lurer på om nooden(sensoren) ligger i luft boksen eller i slanga. har jo litt å si for vilket type filter man kan velge.

Hvis noen vet eller har idee/erfaring på filter lit is200 fortell.

#86089  av haraune

Jeg kjører med K/N filtercharger. det har funka fint 5000km til nå.

Fjerner du luftfilterboksen ser ikke motoren særlig fancy ut. ingen fin finish på toppdeksel+ slanger og ledninger alle veier.
Dessuten mister du det orginale "cold air intake". :roll:

Luftmengdemåleren sitter på innsuget under filterboxen

#86094  av lexusmann

Kan jeg ha et slikt i min med TTE luftfilter boks ?? Er kanskje et slikt dere snakker om.....

#86101  av post_mortem

aldri hørtom tte luft filter, hvor fant du det.

#86106  av lexusmann

post_mortem skrev:aldri hørtom tte luft filter, hvor fant du det.
I og med at IS'n min er bygget om med kompressor, er det satt på en stor luftfilterboks med Lexuslogo på. Denne består av to deler med en BRÅTE små umbrakoskruer rundt. Har bare hatt den oppe en gang selv, ( tar LITT tid å få opp alle skruene) regner med de skiftet filter på service nå nettopp. Da er det vel bare sånn innsatsfilter som passer, antagelig... Hadde vært litt tøft å satt iet k/n filter i sådan utgave..Vet ikke om det har noe for seg, da...

#86120  av haraune

Med kompressor er det et eget filter. standarfiltret passer ikke. men det TTE filtret som sitter i der er helt sikkert vaskbart på samme måte som K/N. Jeg kommer til å bruke TTE når jeg monterer komp. Tror de gutta på TTE vet hva de holder på med...

#86121  av haraune

#86214  av post_mortem

snakket med lexus spesialist hos toyota i dag, han sa at hvis man vil ha sports filter må man bygge det selv, og som sagt tidligere fjerne hele toppen på motoren.

Tror jeg fant et kn filter til lexusen.

#86340  av lexusmann

haraune skrev:Med kompressor er det et eget filter. standarfiltret passer ikke. men det TTE filtret som sitter i der er helt sikkert vaskbart på samme måte som K/N. Jeg kommer til å bruke TTE når jeg monterer komp. Tror de gutta på TTE vet hva de holder på med...

Er det bedre enn standard filter? Er ikke sikker, tror det er skiftet( på service)... Hvis så, får man det hos toyota (regner med det)
Skal en tur til dem i morra tidlig, de skal skifte reima på komp'en....Kan spør da...

#86343  av lexusmann

haraune skrev:http://www.tdi-plc.com/is200.html
Masse digg der, ja...men det var de penga..... :roll:

#88039  av Goose

du kan alltid fjerne luftfilterboksen og erstatte den med APEXI 8)

Det filteret bare ruller 8)

Vil ikke ambefalle dere poerformence filter som skal oljes på biler med LMM. Før eller siden får du problemmer og du glemmer deg og oljer det "#¤"#¤"#¤ filteret for mye...

Been There, Done That, Never more Oli Filter, Always Apexi!!!!

#229848  av galx

Goose skrev:du kan alltid fjerne luftfilterboksen og erstatte den med APEXI 8)

Det filteret bare ruller 8)

Vil ikke ambefalle dere poerformence filter som skal oljes på biler med LMM. Før eller siden får du problemmer og du glemmer deg og oljer det "#¤"#¤"#¤ filteret for mye...

Been There, Done That, Never more Oli Filter, Always Apexi!!!!

Heisan.
Hvor får jeg kjøpt et likt APEXI-filter ? Er det open-air, eller innsats ? Sånn ca kroner ?