TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lampe som lyser innemellom

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #86512  av gt4cs

i dag har jeg fått en lampe som lyser litt lenge etter at jeg starter opp.. det er den nederst til venstre, lyser gult og er bilde av en kanne og en linje under. trudde det kanskje var kjølevannet, men det var fult.. kan det være noe kjølevæske til IC ?? eller? noen som har noe forslag? kan selvsagt gå over alle beholderne, men spørr først ;)

#86522  av GT_rider

Viss det er den jeg tror det er, så er det nivålyset for motoroljen. Rart den bare lyser en liten stund, da den skal indikere at det er lite olje, og på tide å etterfylle.

Best å høre med en av de som har GT4. Har bare vanlig GT :(

#86525  av ErikG

er føleren som er overfølsom, litt lite olje så begynner den, kommer på i svinger og sånt, hadde det samme jeg, fylte litt mer olje så var den grei.

#86530  av Tor

Den føleren er super sensitiv ja, lyser lenge før det er kritisk, noe som er bra da :)

#86541  av Mr2stord

trur mangen kan takke GUD for ein slik føler

#86563  av gt4cs

er det ikke den som er nederst til høyere og lyser rødt som er motoroljen a?

#86569  av Gjertsen

stemmer at detta er motor olja.
Men. når den begynner å lyse så ville jeg for sikkerhetens skyld peila olja mens motoren er KALD.

#86571  av cancan

gt4cs skrev:er det ikke den som er nederst til høyere og lyser rødt som er motoroljen a?
Den du nevner her er lampa for oljetrykket, Den Gule er for oljenivået
Om den Røde lyser/blunker stopp for guds skyld motoren med en gang..

#86575  av gt4cs

oki.. takker for alle svar :)

#219597  av Gt-4-Ever

Kan også være at kontakten til føleren ikke sitter ordentlig i. Slik er det på min. Skal stripse den ordentlig fast. :)

#219600  av ErikG

jada, bare en 2 år gammel tråd;)

#219653  av Gt-4-Ever

woops... :oops: