TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Innstallert kjørecomputer og radar/laservarsler!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #86780  av Toye

Har nå fått innstallert VDO kjørecomputer i min MR2 :)
Den er intergrert i CD spilleren...
Men måtte jo demontere nesten hele dashbordet for å finne speedledningen som var plassert bak speedometeret, den ble koblet inn på A1 utgangen på spilleren.
Så nå kan jeg lese av bl.a: gj.snitt fart, max fart, tripteller, kjøretid osv

Har også montert en Whistler radar/laservarsler slik at det blir lettere å slippe fartsbøter :D

Så nå har jeg det komfortabelt i min lille "cocpit" 8)
Vedlegg
DSCN1655#001.jpg
DSCN1655#001.jpg (37.11 kiB) Vist 967 ganger

#86782  av Kjelliken

:D var jo skikkelig koselig cocpit det der, regner med du stortrives.

Ja med dagens bøte nevå skulle det der vert standar på alle biler.. kansje en rader og lazer scrambler også som forstyrrer signalene.. :wink:

#86786  av Remi

ja så bra ut den der. mene blir du stoppa er det ikke bot vis dem ser radar/laser varslern ?

#86794  av Toye

Nok en norsk idiotisk lov: Det er lov å kjøpe og eie en radarvarsler, men ikke lov å bruke!
Ser jeg onkel-politi så fjærner jeg varsleren på få sekunder, den ligger løst på ei super anti sklimatte, bare tar ut ledningen...

PS: Kjøpte varsleren for ca 3 uker siden og har allerede blitt varslet 2 ganger 8)

#86825  av Dalan

Fet cockpit du har der! :D

For å gjøre den komplett; kjøp et ShiftKit #3 fra http://www.twosrus.com - da får du en original 92+ girspake (kortere) som er sveiset på en brakett så du får flyttet girkabelen lenger opp (kortere vandring mellom girene) og en spacer-plate så du får flyttet hele sulamitten lenger ned, så girspaken virker enda kortere.. Jeg har det, og det er godt som f...! :D

#86834  av GT_rider

Den der cocpiten der kunne jeg utmerket overlevd i :D

Kunne lett forsynt Celicaen min med slikt stasj også, bare så synd den sikkert må selges når videre studier kommer om ca 1,5 års tid :(

Men inntil da er det bare morro med bil :)

#86836  av ErikG

er nok dyrt og bli stoppet med, var 5lapper i bot før økningen og har de mistanke om at du har det i bilen kan de få rannsakelsesordre og om de ser du tar den ned kan de gjennomsøke bilen din på stedet. Ingen spøk og kjøre med.

#86840  av sindrejl

Toye skrev:Nok en norsk idiotisk lov: Det er lov å kjøpe og eie en radarvarsler, men ikke lov å bruke!
Ser jeg onkel-politi så fjærner jeg varsleren på få sekunder, den ligger løst på ei super anti sklimatte, bare tar ut ledningen...

PS: Kjøpte varsleren for ca 3 uker siden og har allerede blitt varslet 2 ganger 8)

Har den allerede redda deg to ganger?? Jøss da har du jo allerede spart investeringen :D

#86842  av sw20

poitiet har vel ingen rett til å ransake en bil på stedet...

dei har vel i bunn og grunn ikkje lov å prøve seg på å gå inn i bilen en gang.. og ransakings ordre må dei ha søknadsgrunn for.. og du har vel også rett til å se den skriftlig før dei setter i gang....???

tar e heilt feil her eller???

#86845  av mralp

Joda, "særskilt grunn for mistanke", hvilket de kan de pårope seg når som helst. Har selv blitt stanset og ransaket pga mistanke om narkotika ...og jeg er aldri straffedømt, og drikker ikke engang kaffe ^^

#86846  av mralp

btw; du tenker nok på vedtektene for å gå inn i et privat hjem vil jeg tro.

#86849  av Fredrik

mralp skrev:Joda, "særskilt grunn for mistanke", hvilket de kan de pårope seg når som helst. Har selv blitt stanset og ransaket pga mistanke om narkotika ...og jeg er aldri straffedømt, og drikker ikke engang kaffe ^^
Mener også at politiet har lov til å sjekke biler uten noen form for ransakningsordre.. Men det er vel heller som i ditt tilfelle, mistanke om narkotika, dem gjør detta..

#86851  av sw20

:?: nei politiet har ingen rett til å trå inn i private ting uten ransakings ordre...

det e e ganske sikker på.. e det ingen plass det kan sjekkes ut...

#86857  av mralp

Lovene ligger på nett dersom du ikke tar mitt ord for det. Google eller lovdata, skulle ikke være noe stort problem, eller?

#86865  av sw20

joda.. men var bare det at e har hørt der som e sir av en onkel som ein skulle tro hadde litt peiling... onkelen til dama e onkelblå.... :shock: