TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • hva er tt og alle de andre modellene?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #87063  av GT_rider
 
Ett spm. Hvem har stjålet bilen din? Eller har alderen tatt fart hardt med deg?
Såg mistenkelig hvit ut i håret :lol:

 #87095  av @lpher
 
GT_rider skrev:Ett spm. Hvem har stjålet bilen din? Eller har alderen tatt fart hardt med deg?
Såg mistenkelig hvit ut i håret :lol:
LOL :D Er svigerfar det dær! :D

@lpher

 #87101  av Skylar
 
Takker :D

 #87109  av Skylar
 
Et spørsmål til.

Taket er det noe plast greier du må ta av og på eller er det trekk du trekker ut og inn fra taket ?? Hvis du skjønner ka eg mener :?

 #87320  av Andreazz
 
Skylar skrev:Et spørsmål til.

Taket er det noe plast greier du må ta av og på eller er det trekk du trekker ut og inn fra taket ?? Hvis du skjønner ka eg mener :?
Det er ikke noe "jalla telt" Lotus Elise patent på supraen nei!! Taket er "ordentli tak" i metall som man skrur av og legger på egne braketter i trunken..
http://www.sonid.dk/images/cars/mk4/718.jpg
Hvis du ser ordentlig godt etter, ser du skjøten på taket på dette bildet.. :lol: :lol:

 #87327  av Skylar
 
Hadde litt problemer med å se skjøten mn så den til slutt da.. øynene ville liksom ikkje :D

 #87412  av @lpher
 
Andreazz skrev: Taket er "ordentli tak" i metall som man skrur av og legger på egne braketter i trunken..
Stemmer... :) Men det er faktisk enda bedre enn som så...taket er i aluminium det....lett å håndtere..og ikke minst vektbesparende :)

@lpher

 #87568  av Andreazz
 
@lpher skrev:
Andreazz skrev: Taket er "ordentli tak" i metall som man skrur av og legger på egne braketter i trunken..
Stemmer... :) Men det er faktisk enda bedre enn som så...taket er i aluminium det....lett å håndtere..og ikke minst vektbesparende :)

@lpher
Er taket festet på samme måte på MKIV som MKIII?? Med fire umbrako skruer alltså.. synes det er ganske tungvindt :roll: men, skal ikke klage fordet, synes bare at mr2patenten er litt enklere :lol: får jo den stolpen igjen på de da men..

 #87574  av sexten
 
Supra mk4 er KLART deiligest med targa-tak, muligens en av de bilene som kler targatak best (når det er av) :wink:

 #87633  av Turbotrille
 
Andreazz skrev:
@lpher skrev:
Andreazz skrev: Taket er "ordentli tak" i metall som man skrur av og legger på egne braketter i trunken..
Stemmer... :) Men det er faktisk enda bedre enn som så...taket er i aluminium det....lett å håndtere..og ikke minst vektbesparende :)

@lpher
Er taket festet på samme måte på MKIV som MKIII?? Med fire umbrako skruer alltså.. synes det er ganske tungvindt :roll: men, skal ikke klage fordet, synes bare at mr2patenten er litt enklere :lol: får jo den stolpen igjen på de da men..
Nei det er ikke helt likt, det er 4 skruer der og, men det har en eller annen funksjon som gjør at du kan åpne slik som Paul Walker gjør i F'nF, men husker ikke helt hvordan det fungerer, det kan gjerne en av MKIV gutta gjøre. :)

 #87653  av @lpher
 
sexten skrev:Supra mk4 er KLART deiligest med targa-tak, muligens en av de bilene som kler targatak best (når det er av) :wink:
Nå er jo selvfølgelig jeg ganske så biased her da...menneh...jeg er 1000% enig! :D For å sette ett eksempel av hva som finnes i andre enden av skalaen her, så kan jeg vel bare nevne tidlige Porsche 911 Targa :D Der targa modellen bar MYE preg av litt vel hissig bruk av linjal! :D
De ødela linjene på bilen rett og slett....og slik jeg ser det...har de fått det til mektig bra med mkIV Supra :)

@lpher

 #87657  av @lpher
 
Turbotrille skrev: Nei det er ikke helt likt, det er 4 skruer der og, men det har en eller annen funksjon som gjør at du kan åpne slik som Paul Walker gjør i F'nF, men husker ikke helt hvordan det fungerer, det kan gjerne en av MKIV gutta gjøre. :)
Hæ? :D Tror du blander litt her nå men :) Har studert targan på kk_ma70 sin mk3...og den har akkurat samme festene....samme skruene...samma skralla...og nesten samme festene i bagasjerommet... :) Men hans var en del tyngra da :D

Du tenker ikke på den "safety" unbrakoen midt på vel?

@lpher

 #87740  av Turbotrille
 
@lpher skrev:
Turbotrille skrev: Nei det er ikke helt likt, det er 4 skruer der og, men det har en eller annen funksjon som gjør at du kan åpne slik som Paul Walker gjør i F'nF, men husker ikke helt hvordan det fungerer, det kan gjerne en av MKIV gutta gjøre. :)
Hæ? :D Tror du blander litt her nå men :) Har studert targan på kk_ma70 sin mk3...og den har akkurat samme festene....samme skruene...samma skralla...og nesten samme festene i bagasjerommet... :) Men hans var en del tyngra da :D

Du tenker ikke på den "safety" unbrakoen midt på vel?

@lpher
Fikk en liten demo av Toyparts da han hadde hentet sin MKIV, og skjønte det slik at du ikke var nødt å skru til de 4 skruene, men kunne bruke kun den tingen i midten av taket til å sette det fast, og selvfølgelig løsne det igjen.
Så du må skru løs alle 4 skruene på MKIV også altså???

Det er ihvertfall 4 skruer som skal skrues av i bestemt rekkefølge på MKIIIen. :wink:

 #87830  av @lpher
 
Turbotrille skrev: Fikk en liten demo av Toyparts da han hadde hentet sin MKIV, og skjønte det slik at du ikke var nødt å skru til de 4 skruene, men kunne bruke kun den tingen i midten av taket til å sette det fast, og selvfølgelig løsne det igjen.
Så du må skru løs alle 4 skruene på MKIV også altså???

Det er ihvertfall 4 skruer som skal skrues av i bestemt rekkefølge på MKIIIen. :wink:
Samma på mkIV ja.... :) Jeg måtte faktisk sjekke opp i bruksanvisningen sjøl da jeg skulle ta av taragan for først gang :D Den midterste er en sånn safety-greie som skal åpnes først og skrus fast til slutt... :)

@lpher

 #87880  av spkstrp
 
stønn.. supra er og blir fin... :) kanskje skaffe meg en na auto fra japan når jeg begyner å jobbe, de er vell ganske billige ? (vil helst ha auto om jeg skal sitte på feilside å kjøre i alle fall.. dessuten er jeg den pingla å kjøre uansett, vil bare ha fin lyd til å cruise med så er jeg fornøyd :D )