TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skal ha Sub til bilen... Trenger hjelp... @lpher?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #86819  av Zepticon

Hei...
Nå er det på tide med litt skikkelig "dunk dunk" i bilen, og derfor må jeg investere i noe som gir skikkelig trøkk.
Har snakket med noen folk og dem har delte meninger om hva jeg burde satse på... Om jeg skal ha et eller to elementer, hvilken vei dem skal plaseres osv.

Så derfor lurte jeg på om dere kunne komme med noen forslag.
Max pris er 5000kr for hele greia. Har ikke annet enn orginale høytalere i bilen nå, så det må være inkludert kabler, delefilter osv.
Subkassen kan jeg bygge selv, men er usikker på hvilket materiale som egner seg. Funker tykke sponplater? åsså har jeg sett at noen dytter inn masse isolasjon i kassa... hvorfor det? hvilken funksjon har det?

Noen som kan hjelpe?
Sist redigert av Zepticon den 08 feb 2005 20:29, redigert 1 gang totalt.

#86832  av GT_rider

Hvilken bil har du? Vet ikke hva jeg kan si før det.
Vil faktisk anbefale ett skikkelig frontsett, selv om jeg har mesteparten av lyden bak. grunn. Jeg har innsett at det ikke er så veldig gunstigt å få nesten all lyd bakfra. Blir liksom litt feil.

#86848  av sw20

hehe.. blir jo som å stå med ryggen mot sena det.... :D

#86863  av Zepticon

GT_rider skrev:Hvilken bil har du? Vet ikke hva jeg kan si før det.
Vil faktisk anbefale ett skikkelig frontsett, selv om jeg har mesteparten av lyden bak. grunn. Jeg har innsett at det ikke er så veldig gunstigt å få nesten all lyd bakfra. Blir liksom litt feil.
Hmm... Subben har vel så lav frekvens at øret ikke klarer å høre hvor den kommer fra... Uansett så vet jeg ikke andre plasser man kan sette inn en sub enn i bagasjerommet.

Uansett så kommer det bedre annlegg fremme etter hvert, men siden det er i orginalt så kommer sub i første rekke.

Bilen det dreier seg om er en Mazda 626 sedan 94mod.
(ikke toyota da :roll: , men liker dette forumet + at folk her har peiling og er hjelpsomme)

#87047  av FireFox

Ehh... det er subber du er ute etter sant?
Trenger du forsterker oxo? eller evnt. hva slags forsterker har du fra før? watt rms?

#87104  av Zepticon

FireFox skrev:Ehh... det er subber du er ute etter sant?
Trenger du forsterker oxo? eller evnt. hva slags forsterker har du fra før? watt rms?
Hehe.. Er subber ja... har bare den vanlige forsterkeren som følger med CD-spillern... eller.... Har vell egentlig ikke det heller, men det kommer temmelig raskt...
SÃ¥ det jeg trenger er et komplett sub system for bagasjerommet med forsterker, element, delefilter og kabler...

#87119  av Zepticon

Men når vi nå snakker om det... hVa er den beste CD spilleren som man får kjøpt i norge for max 4000kr??? den må kunne spille mp3 osv...
Noen som har forslag? @lpher?

#87120  av GT_rider

Zepticon skrev:Men når vi nå snakker om det... hVa er den beste CD spilleren som man får kjøpt i norge for max 4000kr??? den må kunne spille mp3 osv...
Noen som har forslag? @lpher?
Noe av det beste blir vel denne, i og med at den kan ta inn DAB signal, så er det nok noe å tenke på.
http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... php?id=685

Her jo også noe å vurdere. Vet ikke hvor fancy du vil ha spileren.
http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... php?id=921

Vil anbefale blaupunkt igjen. Har selv forrige modell av denne, og har lite å utsette på den.
http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... hp?id=1025

#87146  av sindrejl

Zepticon, har god trua på det der oppsettet ja, spesielt spillerne og subben er bra fra pioneer.. ganske kurant merke uten at prisen ligger helt i værsting :)

#87353  av FireFox

Hehe, sorry å si det, men det er ikke veldig bra oppsett.. de fleste går i akkurat den fella der, dem kjøper en syk basser som skal spille helt værst, så kjøper dem en forsterker som suger værre. det blir bare kluss.

det som kommer til å skje i dette tilfelle, er at basser`n såvidt kommer til å røre på seg, og du vil bli meget missfornøyd.

Mitt tips: Kjøp en meget god forsterker med en gang, og spørr heller hva slags basser du bør ha på den forsterkeren.

Og angående cd/MP3 spillere: hvis dere er ute etter god lyd, så ikke kjøp en spiller med lite "pre out volt" som f.eks Pioneer DEH-P7600MP som kun har 2,2volt ut.

kommer du opp på en 5V så blir det noe HELT annet. :wink:

#87355  av FireFox

Zepticon skrev:Likte den der fra Pioneer... :D

Hva tror dere foresten om dette oppsettet?

Pioneer DEH-P7600MP CD-Spiller
Pioneer GM-5100T Forsterker
Pioneer TS-W121SPL Subwoofer

GÃ¥r vi for Pioneer hele veien?

@lpher har bra tilbud, men jeg ville spurt først hva han kan gi deg for den prisen. send han en PM eller no.

Du kan jo oxo sjekke ut http://www.soundstyling.no finner du noe du liker, send meg en pm så skal jeg gi deg ts-ogn pris. :wink:

#87372  av GT_rider

FireFox skrev: @lpher har bra tilbud, men jeg ville spurt først hva han kan gi deg for den prisen. send han en PM eller no.

Du kan jo oxo sjekke ut http://www.soundstyling.no finner du noe du liker, send meg en pm så skal jeg gi deg ts-ogn pris. :wink:
Har du også muligheter for gode priser inne bilstereo? Visste jeg ikke. Hvilket firma er det da?

#87398  av Zepticon

FireFox skrev:@lpher har bra tilbud, men jeg ville spurt først hva han kan gi deg for den prisen. send han en PM eller no.
Har sendt 3 allerede... men enda ikke fått svar....