TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lakkering i sverige - erfaringer?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#87504  av sexten

celicat23 skrev:Hm. Fikk svar på prisforespørsel på min bil nå....

Hej
detta tar vi som följer:
Hellack utvändigt på bilen 12000:-
Bak 1800:-
Front 1800:-
Kjolar1500:-
Vinge 1500:-
Summa 18600:-
Visst kan du lämna bilen på måndag och hämta den på fredag det skall gåbra
men vi måste bola in en tid för det är väldigt förbokat och lång kö
MVH/Best Regards
Andreas, Christian, Fredrik, Roger & Ã…ke
http://www.StylingKompaniet.se
Tel (+46) 530 23002
Fax (+46) 530 23001

18.600kr ... Fysjameg. Meste jeg har betalt noen sinne (svart, greit nok) er 17.000 og det var fordi det var så mye deler at det måtte brukes 2 lakk bokser for å lakkere alt.

Så så fint ut i utgangspunktet med bare 12.000kr... Jaja.
Hva menes med det der egentlig?
Jeg forstod det sånn at prisene for bak, front, vinge osv. var hvis du skulle ha dette lakkert for seg selv eller noe sånt?

Om jeg kommer med en bil med et stylingkit på, vil de da ta ekstra betalt for vinge, bak, front, sideskjørt osv.?

Jeg skjønte det sånn at da vil de ta 12000.- om de lakkerer hele bilen (utvendig)?

#87508  av ErikG

Hvis du kjøper styling hos dem tar de ikke noe ekstra for å lakke det, men om du har kjøpt det et annet sted må du betale som om det var deler ved siden av.

#87515  av _speedy

ErikG skrev:Hvis du kjøper styling hos dem tar de ikke noe ekstra for å lakke det, men om du har kjøpt det et annet sted må du betale som om det var deler ved siden av.
Da er det vel bare å begynne å lete igjennom her da...
http://212.214.223.230/shop/catalog/def ... a8de0e0dfe

#87533  av celicat23

Og hvis du kommer med alt montert, så er koster det deg ekstra for å få det demontert. støtfangere, sideskjørt osv lakkeres ikke mens de sitter på bilen. De blir skrudd av (sammen med speil, lister osv).

Så det blir nok noe av samme prisen uansett. Jeg sa ifra at jeg ville levere alle delene løse, så det er ikke regnet med noe demontering i de prisene der.

#88037  av Goose

Hellakkering av bilen i Polen: pris
6-9000 kr.
Med arbeid demontering, montering pussig, lakk, osv osv osv... ;)

#88940  av kaimagne

Skulle noen ha behov for innkvartering i Østfold for en eller annen grunn, kan jeg fikse billig overnatting på Rygge flystasjon, som ligger 40 minutter fra Svinesund. Tror det koster 50 eller 100 kr pr natt.
Kan sikkert låne bort Celica'n min (AT200) til de som trenger et kjøretøy i mellomtiden... :) Bare man betaler for bensin og andre utgifter som måtte komme... Den står inne på stasjonen nå, og trenger lufting en gang i blant...

Kai Magne

#89031  av Goose

Lakkering i polen kan lønne seg også.. Dere kan bli meg med ned til polen så sørger jeg for overnatting plass. 500-1000kr for 2 uker...

Om man drar med 4 biler så kan man lekkere 2 og 2 om gangen.. ;)

Edit: Overnatting er ikke i noe hotell men i huset mitt:)

#89087  av ErikG

Hvordan blir resultatet i Polen da?? Hva kan de lakke. Problem med og lakke i utlandet eller langt unna er dette med garanti. Er det noen småfeil er det langt og dra til Polen for og få fiksa dette

#89099  av Goose

Jeg lakkerte 1996 celica der nede og arbeidet ble utført mye bedre enn han jeg lakkerte frontfangeren her i byen (som er være byens beste).

Når jeg skulle selge bilen så spørte dem meg om bilen var lakkert, ja sa jeg. Så sa dem ja vi ser det, bra, men frontfangeren var ikke helt bra. :roll:

Er jo poeng at dem lakkerer sikkelig.

I Polen har dem prinsipp: kvaliteets arbeid = kunder.

#89168  av jumbo

Jeg skal hellakkere i 2006 dersom lommeboka tillater, hvis ikke flyter det til 07. Meget mulig det blir Polen når jeg kommer så langt.

#89182  av ErikG

Lakker de spesialfarger der du snakker om i Polen?? Vurderer ny lakk neste år så får se. Hadde tenkt og bruke min blue pearl lakk som grunnfarge og ha kandyfarge over. Vet enda ikke hvilken. Den tid den sorg.

#89288  av Goose

Jeg drar til polen i slutten av mars, om jeg klarer å få tak i farge kart så skla jeg ta med den, har nemlig en i familien som er distributør av billakk for hele polen (viste ikke det until jul :roll: )

Men slik han sa så er det vanvittig mange fine farger og spesial farger og kameleon farger osv...

Og lakkerings jobben gjør dem bra. Da jeg var i polen sist, tok jeg understellsbehandlig på bilen med dører osv..
Fikk jeg behandla heel bilen inklusiv dører, baklukke og panseret. og dem har ikke båret er hull i dørene, nei dem har demontert hele dørtrekket.

Så arbeidet er bra, desutten jeg er ikke redd å sette min T23 til lakkering der så dere trenger heller ikke å bekymre dere.

En slikk lakkering kan man fint kombinere med ferie osv...