TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• høytalere

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #87478  av 2fAst

tenkte jeg sku bytte ut de orginale høytalerne i dørene foran,åssen høytalere er det som passer med de festene som er der fra før a?gidder lissom ikke å tilpasse å styre på :) !gjerne send meg en pm @lpher med pris vis du har no?

#87647  av @lpher

Foran i mkIV Supran så er det originalt noen "oversiza" 4" høytalere...av ekte høykvalitets papp!! :D ...samt 0,5" diskant i dashbordet av "MEGET enkel" kvalitet :D

I grove trekk så er det to veier man kan gå....enten ved bruk av coaxial høytalere (bass/mellomtone hvor diskanten(e) er integrert) Eller ved hjelp av komponentsett....der diskanten er separat og kan plasseres der det gir best mulig lydbilde :) Sistnevnte anbefales på det sterkeste! :)

Alt 1: Hive inne en 4" i de originale kassene....enklest...men gir nok også den enkleste lyden :)

Alt 2: Hive ut de originale kassene...og lage braketter som man monterer 6,5" høytalere på...den desidert beste løsningen spørr du meg :D

Alt 3: Tilsvarende som over, men med 5,25" MEN...denne løsningen faller litt mellom to stoler når man først har plass til 6,5" høytalere (som vil spille en del "lengre ned" :)

Finn ut hvilken vei du har lyst til å gå....så sender jeg deg PM emd prisforslag :) Gjerne en grovskisse over hva du ser for deg også... :)

@lpher

#87658  av 2fAst

takker for godt utfyllende svar :D
men uansett om jeg går for alt. 1. så blir vell lyden bedre enn det den er nå :?:

#87712  av GT_rider

2fAst skrev: men uansett om jeg går for alt. 1. så blir vell lyden bedre enn det den er nå :?:
Det vil jeg nesten tro ja. Høykvalitetspappen Toyota har benyttet seg av, er ikke akkurat det beste du får kjøpt for penger, for å si det sånn
:wink:

#87726  av @lpher

2fAst skrev: takker for godt utfyllende svar :D
Ingeting å takke for :oops: :lol:
2fAst skrev:
men uansett om jeg går for alt. 1. så blir vell lyden bedre enn det den er nå :?:
Yepp, utvilsomt! :D Sender deg PM fra jobb i morra med ett par forslag :)

@lpher

#87747  av 2fAst

flotte greier......venter i spenning :D :D :D

#87982  av 2fAst

hey @lpher...har du fått svar på pm?
virker som dem ikke har blitt sendt,sidn dem blir lagra rett på utboks :roll:

#88070  av @lpher

2fAst skrev:hey @lpher...har du fått svar på pm?
virker som dem ikke har blitt sendt,sidn dem blir lagra rett på utboks :roll:
Du har PM :)

@lpher