TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• fæl lyd i Clutsj

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #87831  av Insainz

Har fått en merkelig lyd i clutsjen, hører den best på tomgang og da clutsjen ikke er tråkket inn..hvis jeg legger foten forsiktig på den blir det stille oxo da jeg tråkker den helt inn.. Lyden er vanskelig å beskrive, men blir som litt lys skurring!
Noen her som vet hvorfor? Noe mann enkelt kan se etter evt?

#87877  av Mani@c

er det en slags kvittring?

#87879  av CelicaGT

Kan vere utløyserlageret som er litt lyd i. Kan også vere fjørene i lamellen som ligger og beveger seg. Har hørt dette på fleire biler.

#87890  av Mani@c

CelicaGT skrev:Kan vere utløyserlageret som er litt lyd i. Kan også vere fjørene i lamellen som ligger og beveger seg. Har hørt dette på fleire biler.
Japp... Jeg har det på min og.... Og det er mange med Celica spes ST185 som har det samme problemet.... men det er nok bare til å leve med, eller ta ned hele girkassen/clutchen... :wink:

#87956  av Insainz

Kvittring var et fint ord på det ja :) Hvis det ikke er noe brå hast med å fikse på det, klarer jeg noen uker til! Jeg må jo på verksted for å årne slike småting :roll:

#88107  av Mani@c

Jeg skal ut med motor og girkasse nå til uken.... Jeg kan ta bilder av det som ligger å kvittrer, så kan du se hva du skal gjøre. Men det er ikke noe å bekymre seg over. Ville heller ikke ha kastet bort penger på verksted. Da er det bedre å hanke tak i en kompis eller bekjent som ikke forlanger 600,- timen. :wink:

#88118  av gt4cs

Mani@c skrev: Da er det bedre å hanke tak i en kompis eller bekjent som ikke forlanger 600,- timen. :wink:
Toyota Kongsvinger tar 980 kr timen + moms... noen værre???

#88143  av GT_rider

Nja, mener å huske at det som før het Teigland her i Bergen, nå Møller hadde landets høgaste timepriser for ei tid tilbake. Stort oppsalg i BA/BT. Mener dei da hadde passert 1000lappen.
Hvilke priser dei nå oppererer med skla eg ike uttale meg om.

Kjører heldigvis ikke Audi/VW, tenk hvor fattig eg hadde blitt da :wink:

#88151  av Insainz

Mani@c skrev:Jeg skal ut med motor og girkasse nå til uken.... Jeg kan ta bilder av det som ligger å kvittrer, så kan du se hva du skal gjøre. Men det er ikke noe å bekymre seg over. Ville heller ikke ha kastet bort penger på verksted. Da er det bedre å hanke tak i en kompis eller bekjent som ikke forlanger 600,- timen. :wink:
Kjempe bra om du knipser noen bilder :) Er litt pinlig å stå parkert på tomgang med en slik lyd..er ikke så høy men mann hører det godt.. og jeg hater ulyder!

#88189  av Mani@c

Insainz skrev:
Mani@c skrev:Jeg skal ut med motor og girkasse nå til uken.... Jeg kan ta bilder av det som ligger å kvittrer, så kan du se hva du skal gjøre. Men det er ikke noe å bekymre seg over. Ville heller ikke ha kastet bort penger på verksted. Da er det bedre å hanke tak i en kompis eller bekjent som ikke forlanger 600,- timen. :wink:
Kjempe bra om du knipser noen bilder :) Er litt pinlig å stå parkert på tomgang med en slik lyd..er ikke så høy men mann hører det godt.. og jeg hater ulyder!
Hehe... Har samme problemet, jeg hater ulyder - små eller store - Og jeg bare må få de vekk. :lol: