TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#84512  av Arne rebel

Takker for oppmuntringer på veien, men jeg føler meg som Reodor-felgen i Flåklypa da jeg kun har gamle deler og ikke nye slik som de riktig store "tunerere" her på forumet.... :D
Etter en slapp periode startet jeg i kveld med motorromet. Da jeg fant ut at motorfestene var punktet på sw20 ramma , helsveiset jeg den til den og igjen i aw11 ramma. Kappet til en 3mm plate som ekstra støtte. Etter sveisen var gjort la jeg på elastisk masse på skjøtene for å dekke sveisen (litt trangt å komme til noen steder...) og for at lakken ikke skal sprekke ved event. vridninger. Da var det bare to igjen....
Vedlegg
Bak festen brant tectylen opp...
Bak festen brant tectylen opp...
P1240346.JPG (302.53 kiB) Vist 1063 ganger
Motorfeste på passasjer siden
Motorfeste på passasjer siden
P1240348.JPG (319.56 kiB) Vist 1067 ganger

#84622  av Christian

Nå er øyeblikkelig våren her Arne, ferdig snart? :wink:

#84658  av Arne rebel

Christian: Ifølge min kalender er det enda ca 3mnd. igjen.... :wink:

#85671  av Arne rebel

Etter litt prøving av div løsninger gikk jeg for å lage til motorfestet på førersiden slik at jeg kunne montere staget som ligger vannrett på oversiden av motorfestet. (Dette medfører at festet ikke blir like elegant som foreksempel i Amund sin Aw11, men ser ut som en kloss.) Sveiset til et feste av 5mm stål i midten av motorfestet og på hver side av motorfestet, slik at det skulle være like sterkt eller sterkere enn når den satt i sw20en. Helsveiset motorfestet til ramma av sw20en da de var kun var punktsveistet.Dekket til sveiseskjøten med elastisk masse. Borret også et hull inn i fremkant på festet slik at en kan rustbehandle inne i hullrommet.
Vedlegg
Motorfeste på førersiden
Motorfeste på førersiden
P1310354.JPG (183.29 kiB) Vist 1066 ganger
Festet som ligger i midten av "klossen"....dvs. at det ligger 3stk 5mm jern festet til aw11 ramma som er festet i sw20 motorfestet.
Festet som ligger i midten av "klossen"....dvs. at det ligger 3stk 5mm jern festet til aw11 ramma som er festet i sw20 motorfestet.
P1310348.JPG (376.34 kiB) Vist 1072 ganger

#85700  av Amund

Arne rebel skrev:Etter litt prøving av div løsninger gikk jeg for å lage til motorfestet på førersiden slik at jeg kunne montere staget som ligger vannrett på oversiden av motorfestet. (Dette medfører at festet ikke blir like elegant som foreksempel i Amund sin Aw11, men ser ut som en kloss.) Sveiset til et feste av 5mm stål i midten av motorfestet og på hver side av motorfestet, slik at det skulle være like sterkt eller sterkere enn når den satt i sw20en. Helsveiset motorfestet til ramma av sw20en da de var kun var punktsveistet.Dekket til sveiseskjøten med elastisk masse. Borret også et hull inn i fremkant på festet slik at en kan rustbehandle inne i hullrommet.
ser bra ut dette Arne rebel. :D
Er imponert over pågangsmotet ditt 8)
Men om motorfestene mine ser så elegante ut er jeg nå ikke helt sikker på... er langt fra fornøyd...

#87414  av Arne rebel

En liten oppdatering: Har laget til festene for sw20-bærebrua ved å forsterke med 3mm plater og gjenomgående fester slik at jeg er sikker på at det ikke ryker ved hard kjøring. Sveiset også til en bjelke av 3mm stål mellom ramma bak. Denne bjelken vil bli dekket av deleveggen fra sw20en. Laget også en "Reodor Felgen" løsning på fjærbenstag ved å sveise 5mm stål fra ramma og opp etter tårnet. Med disse justeringene vil en få stivet av både oppe og nede. 8)
Vedlegg
Fra oversiden.
Fra oversiden.
P2080402.JPG (277.1 kiB) Vist 1065 ganger
Festene fra undersiden, men mangler deleplata....
Festene fra undersiden, men mangler deleplata....
P2080400.JPG (261.46 kiB) Vist 1063 ganger
Delene på den ene siden som ble brukt for å lage feste for bærebrua fra sw20en.
Delene på den ene siden som ble brukt for å lage feste for bærebrua fra sw20en.
P2060396.JPG (182.34 kiB) Vist 1059 ganger

#87438  av Christian

Hva kan man si....imponerende! :D Selv om jeg begynner å lure på om den kan bli for stiv, du legger jo inn stivinger overalt i understellet :?:

#87473  av kennethx

må sette skilt på utsiden, ADVARSEL: Nyrebelte anbefalt!!

#87891  av Arne rebel

Monterte sw20 deleplata og prøvde den nye bærebrua.
Vedlegg
P2100383.JPG
P2100383.JPG (310.96 kiB) Vist 1075 ganger
P2100384.JPG
P2100384.JPG (298.53 kiB) Vist 1067 ganger

#87953  av sw20

hmmm... har du sett for deg hvor høy denne bilen kommer til å bli...
hvordan ser det ut i forhold til orginalt??

ser ut som om den traversen rakk langt ned..... :)

#87955  av pkgrette

hmmm trur denna bilen kan bli høy i ræva 8)

#87957  av Arne rebel

Må nok skuffe dere her. Innfestinga til navet og stabstaget vil kun være 9mm lengre fra ramma enn de orginale aw11 innfestingene. Det en blir "lurt" av er at på sw20 bærebrua går eksosen mellom ramma og bærebrua slik at den biten som forbinder festene må nærmere bakken. Så bakkeklaringa vil bli lavere enn orginalt, men ikke lavere enn ca 5-6cm lavere enn selve karosseriet. Mener at høyden fra ramma på aw11 til festet på spindelen var 16,9cm mot 17,8cm nå med sw20 bærebrua. Bakkeklaringa bak vil være den samme som en har på sw20en 8)
Vedlegg
Bærebrua på aw11en. Bygger en del ned, men er ikke forbundet med festet på andre siden.
Bærebrua på aw11en. Bygger en del ned, men er ikke forbundet med festet på andre siden.
mk1b15.jpg (238.1 kiB) Vist 1066 ganger

#87969  av MR2turbo

Arne, du har vært ute og sveiset en kveld eller to før du ;) hehe det ser riktig så bra ut! :D

Har ikke fulgt så godt med her i det siste, men dette her har jo tatt heeelt av... *lol*
Hvis amund sin bil er MR2 mk1,5 må jo din bli mr2 mk1,98... hehe

Stå på! det nærmer seg våren ;)

#87974  av Anders gullstein

Noe fremskritt med dashbord plana din da?

#88391  av Arne rebel

Anders gullstein: Nei, jeg må konsentrere meg om bakparten nå.
Sveiset sammen bagasjerommet som en kan si ble lite og nusselig.
Legger også med et bilde aw11 festet slik at de som tror bilen blir høyere kan samenligne.
Vedlegg
sw20 tli venstre og aw11 til høyre.
sw20 tli venstre og aw11 til høyre.
P2130388.JPG (172.01 kiB) Vist 1059 ganger
bagasjerommet.
bagasjerommet.
P2130390.JPG (275.08 kiB) Vist 1064 ganger
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6