TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• En temmelig versting sub...

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #88073  av tbergstad

Var nettopp en svipptur på postkontoret og hentet noen pakker for en god kompis.
Hør her hva som var i denne pakken... Hold dere fast. :lol:

1 Stk Infinity Kappa 6,5" Perfect system..

1 Stk Infinity Kappa 12" Perfect 12.1D

Boss pd4000 2ch amplifier 4000w mosfet (det tar jeg med en klype salt.. Men den er stor og tung da..)

Og sist men ikke minst.. 1Stk Kicker S12 12" 5000W soloX Woofer (dette er noe av det aller sykeste jeg noensinne har sett!!)

Er det noen som har hørt denne Kickeren i aksjon?? F.eks @lpher??
Jeg skal komme med bilder og lign når vi er igang med monteringa.. :wink:
Sist redigert av tbergstad den 11 feb 2005 17:46, redigert 1 gang totalt.

#88081  av gt4cs

kicker har vel ennå tilgode å imponere innen dBdrag...

#88113  av sindrejl

gt4cs skrev:kicker har vel ennå tilgode å imponere innen dBdrag...
stemmer det.. er ikke så mye skryt der nei :/

#88131  av FireFox

Syntes heller ikke kicker er noe spess :)

#88139  av Zepticon

Hva er forskjell på kicker og sub?

#88140  av GT_rider

Kicker er ett merke, på lik linje med pioneer, JBL, osv, mens sub er en høytalertype. Den som produserer bass i ett bilstereoanlegg. (Noe eg desverre ikke har :( )

#88146  av tbergstad

Aner ikke noe om hva kicker har fått til i db drag.. Men har dere sett akkurat dette elementet?? det koster over 12000,-!
http://www.kicker.com/05/05kicker.html se på soloX elementet..

Men det er ikke akkurat noe møkk dette infinity kappa-stæsjet heller da :wink:

#88160  av GT_rider

Kicker kan nok sparke i fra seg det. Sitter vel endel kickerkomponenter i BMWen til Anders Fleischer også. Og det anlegget er jo absolutt godkjent

#88164  av gt4cs

han har en kicker basser ja.. men det er fordi han skulle ha en firekantet sub.. og kicker er blandt de få som produserer det..

#88165  av gt4cs

tbergstad skrev:Aner ikke noe om hva kicker har fått til i db drag.. Men har dere sett akkurat dette elementet?? det koster over 12000,-!
http://www.kicker.com/05/05kicker.html se på soloX elementet..

Men det er ikke akkurat noe møkk dette infinity kappa-stæsjet heller da :wink:
hadde "akkurat" det elementet vært så rått hadde man hørt om det ;)

men for gusskyld, det gjør sikkert nytta si!!

#88196  av @lpher

OM man har "normale" krav så fungerer nok kicker's subber greit nok de :) Men jeg må nok innrømme at de ikke er blant mine favoritt-subber heller :) MEN...det er DU som skal bruke utstyret...så det er DU som må bli fornøyd :D Er du det...så er alt a' ok! :D

@lpher

#88212  av gt4cs

@lpher skrev:OM man har "normale" krav så fungerer nok kicker's subber greit nok de :) Men jeg må nok innrømme at de ikke er blant mine favoritt-subber heller :) MEN...det er DU som skal bruke utstyret...så det er DU som må bli fornøyd :D Er du det...så er alt a' ok! :D

@lpher
det er sant!! men han lurte på om noen viste noe om de.. største problemet til kicker er vel at de revner rundt kanten på membran fort

#88251  av tbergstad

Dette elementet kan membran byttes ut på.. Pussig system.. Må plukke istykker selve elementet for å montere den i kassa..

#88309  av @lpher

gt4cs skrev: det er sant!! men han lurte på om noen viste noe om de.. største problemet til kicker er vel at de revner rundt kanten på membran fort
Stemmer nok dessverre det ja... og forsterkerne deres er ikke spesielt flinke på "ren lyd"....dette er ett par av årsakene til at vi ikke selger så "veldig mye" Kicker foresten :)

@lpher

#88310  av @lpher

tbergstad skrev:Dette elementet kan membran byttes ut på.. Pussig system.. Må plukke istykker selve elementet for å montere den i kassa..
Finnes rekoningskit til den ja...som er temmelig dyre om jeg ikke husker helt feil :)

@lpher