TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• WAOOOOW For en BIL TOYOTA MRII MkII !!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #88447  av ADHD:-)))

Hei alle sammen Eg er SUPERFORNØYD med min NYYYE BLI!!!
Og TAKKER for Mye og GODE svar PÃ… mitt Tidligere innleg!!!:-)))
Dette er jo de nermeste en kommer GOKART med sjilter på:-)))
Nen eg er intresert i vor på bilen min (TOYOTA MRII GTI 2,l 1993.mod:-)))
er de eg kan finne ut vilken modeltype eg har???? De eg veit er att den er bygd for salg i SVEITS men ikke noe meir!!!:-(((
Eg titta litt på modell plata i stepphjulromett men der sår de 4 rader me tall og bokstaver er de kansje her de står villken byggemodel (TYPE motor og ligndene) denne bilen er??? Eg TAKKER for alltype hjelp eg kan få!!!:-)))

#88456  av jumbo

Da er det snakk om en 2. revisjons mkII GTi.

Denne har en 2. revisjon 3S-GE motor.

Grattis med ny bil :D

#88457  av sindrejl

jumbo skrev:Da er det snakk om en 2. revisjons mkII GTi.

Denne har en 2. revisjon 3S-GE motor.

Grattis med ny bil :D
du glemte å nevne at dem heter SW20 :)

#88463  av ADHD:-)))

Ja de er en 2genrasjon MRII GTI 1993mod son er førstgang regestrert den 11/07/1994
men etter bilder av en ommbygging til KONI luftfiltersats me rør ut til sjermen på en 1993 mod MRII GTI der de vises vordan man demonterer de orginale slanger og luftfilrter boks! men på den så er de ingen forsjellige typer bokser (tette uten opninger eller tilkobøinger) som på min de er jo 3 på slangen fra motoren til fufilterboksen i forsjellige størrelser og fasonger og ein KJEMPESTOR rettfør luftfilterbokren den serut som en stor vinduspylertank!!! som du sikker sjønner så er eg intresert i teknisk info for all infoen eg har sett på tilsvarende modeller er jo ikke likt som i mitt motorromm!!!????
Eg håper DU/NOEN kan hjelpe MEG???:-)

#88465  av tojo

#88474  av Neemi

ADHD:-))) skrev:Ja de er en 2genrasjon MRII GTI 1993mod son er førstgang regestrert den 11/07/1994
men etter bilder av en ommbygging til KONI luftfiltersats me rør ut til sjermen på en 1993 mod MRII GTI der de vises vordan man demonterer de orginale slanger og luftfilrter boks! men på den så er de ingen forsjellige typer bokser (tette uten opninger eller tilkobøinger) som på min de er jo 3 på slangen fra motoren til fufilterboksen i forsjellige størrelser og fasonger og ein KJEMPESTOR rettfør luftfilterbokren den serut som en stor vinduspylertank!!! som du sikker sjønner så er eg intresert i teknisk info for all infoen eg har sett på tilsvarende modeller er jo ikke likt som i mitt motorromm!!!????
Er det tekniske opplysningser rundt bytte til åpent luftfilter du er på jakt etter i dette tilfellet?
Du har en luftfilterboks, to resonnansbokser mellom luftfilter og innsug, og en boks før luftfilterboksen der luften suges inn.
Jeg har akkurat fjernet alt dette med tanke på at jeg skal sette inn åpent luftfilter.

Har du bilde av motorrommet ditt som du kan legge ut?

#88482  av ADHD:-)))

Neemi skrev:
ADHD:-))) skrev:Ja de er en 2genrasjon MRII GTI 1993mod son er førstgang regestrert den 11/07/1994
Er det tekniske opplysningser rundt bytte til åpent luftfilter du er på jakt etter i dette tilfellet?
Du har en luftfilterboks, to resonnansbokser mellom luftfilter og innsug, og en boks før luftfilterboksen der luften suges inn.
Jeg har akkurat fjernet alt dette med tanke på at jeg skal sette inn åpent luftfilter.

Nei bar de att eg ikke har sett noen motorom som er lik og de gjør meg intreserit i villken modelltype MRII eg egentlig ha men du som nett har tatt ditt ut er de fra sjerm ett rør som går til fuftfilterboksen som Yer seg til en MEGAstor luftboks (inntil eller rettbak førerstol veggen) ???
Ã… 3 forsjellige fra luftfilterboksen til innsugmanifoil????
Høres dette kjent ut???
Eg takker for allhjelp EG KANN FÅ!!!:-) Ups eg kan ta bilder i mårra viss de trengs!!!???

#88487  av ADHD:-)))

tojo skrev:Kan denne siden være til hjelp?
http://ourworld.compuserve.com/homepage ... wcodes.htm
TAKK eg har tittet ijennom den sida men er de bare meg eller er de VELDIG lite omm MRII 2,L GTI 1993 eller???
Vedlegg
2542610019b34d801.jpg
2542610019b34d801.jpg (11.46 kiB) Vist 1340 ganger

#88494  av tojo

Her finner du ut det meste om MR2: :wink:
http://www.mr2.com
:shock: Bilen din(ADHD) ser meget pen å velholdt ut! :D
Har du mer bilder? (innvendig og motorrom)

#88498  av ADHD:-)))

tojo skrev:Her finner du ut det meste om MR2: :wink:
http://www.mr2.com
:shock: Bilen din(ADHD) ser meget pen å velholdt ut! :D
Har du mer bilder? (innvendig og motorrom)
TAKK takk ja eg hr ettpr til!!!:-)))
E Vordan legger dere bilde ut til venstre under navnene deres????
Vedlegg
2542610019b34d805.jpg
2542610019b34d805.jpg (15.73 kiB) Vist 1320 ganger
2542610019b34d804.jpg
2542610019b34d804.jpg (16.72 kiB) Vist 1320 ganger
2542610019b34d803.jpg
2542610019b34d803.jpg (11.41 kiB) Vist 1320 ganger
2542610019b34d802.jpg
2542610019b34d802.jpg (12.67 kiB) Vist 1320 ganger
2542610019b34d801.jpg
2542610019b34d801.jpg (11.46 kiB) Vist 1320 ganger

#88503  av tojo

ADHD:-))) skrev: E Vordan legger dere bilde ut til venstre under navnene deres????
Gå på Profiler,nederst der står det hvordan du lager Avatar.
Enten henter du et ønsket bilde fra pcen din,fra en url,en annen nettside eller så henter du fra galleriet.
Lykke til! men husk maks 96 piksler bredt og 96 piksler høyt, og hvor filstørrelsen ikke overstiger 12kB.

#88526  av Neemi

ADHD:-))) skrev:
Neemi skrev:

Nei bar de att eg ikke har sett noen motorom som er lik og de gjør meg intreserit i villken modelltype MRII eg egentlig ha men du som nett har tatt ditt ut er de fra sjerm ett rør som går til fuftfilterboksen som Yer seg til en MEGAstor luftboks (inntil eller rettbak førerstol veggen) ???
Ã… 3 forsjellige fra luftfilterboksen til innsugmanifoil????
Høres dette kjent ut???
Eg takker for allhjelp EG KANN FÅ!!!:-) Ups eg kan ta bilder i mårra viss de trengs!!!???
Jeg hadde alle boksene og røret som du pratet om i min bil ja, men har nå fjernet de.
Ble utrolig mye bedre plass. Har bilder hjemme, så kan prøve å få lagt ut før og etter bilder om ikke lenge.
Jeg har forresten en '91 GTi (3S-GE)
 #88594  av CelicaTurbo

ADHD:-))) skrev:Eg titta litt på modell plata i stepphjulromett men der sår de 4 rader me tall og bokstaver er de kansje her de står villken byggemodel (TYPE motor og ligndene) denne bilen er??? Eg TAKKER for alltype hjelp eg kan få!!!:-)))
Gratulerer med ny bil! Du har en av to modeller motor, dvs enten en 156hk eller en 175hk 3S-GE motor. Du kan se at det er en 3S-GE hvis du leser teksten på plastdekselet på motor som vender mot deg om du står ved høyre bakhjul og titter ned på motor. Dette plastdekselet dekker det meste av motorsiden som vender mot deg da og skjuler registerreimen og diverse. For å finne ut hvilken generasjon motor det er er det enklest å titte i vognkortet og se hvor mange kw motoreffekten er oppgitt til. Står det 115kw har du 156hk motoren, mens står det 128kw så har du 175hk versjonen.

#88700  av Neemi

Sånn her så det ut før og nå i mitt motorrom.
Litt vanskelig å komme til noen steder, men fikk det da til etter hvert.
Vedlegg
Før, nok å fjerne herfra ja
Før, nok å fjerne herfra ja
IMG_0088.jpg (275.54 kiB) Vist 717 ganger
Etter, litt bedre plass her nå
Etter, litt bedre plass her nå
IMG_0092.jpg (293.4 kiB) Vist 712 ganger

#88768  av GT_rider

Litt masse "unødvendig" plast der ja..
Jaja.. skal ikke snakke så høyt selv. Har ikke gjort en dritt selv med Celicaen, og tror den skal forbli urørt. Tror :wink: Ikke sikkert. Å nei!!