TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tips ved demonntering av turbo??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #88932  av ErikG

Noen som har neon tips om hva man glemmer og ta av. Blir alltid sånn at man glemmer og skru av visse deler slik at man ikke får den ut. Har aldri tatt ut turboen på st185en.

#89075  av CelicaTurbo

ikke annet tips enn at det er lurt å ta ut radiator for å få bedre plass, og oljekjøleren må løsnes og flyttes litt til siden for at du skal klare å få av downpipen. Og sørg for å ha skikkelig verktøy tilgjengelig ;)

#89086  av ErikG

må generatoren ut?? Så veldig sånn ut. Heldigvis for meg var bolten der borte, men må vel ta den av for og sette på igjen. Sitter den i mer enn den bolten øverst.

#89096  av GT4 CS

Stemmer det, dynamo må ut, som celica turbo sier bør du og fjerne radiator og flytte på oljekjøler. Ellers er det bare og jobbe seg systematisk mot målet, er ikke vanskelig, bare litt tidkrevende pga ting har en tendens til og sitte mer en normalt :D Skulle du ikke få av downpipe har jeg en liggenes til deg.

#89133  av ErikG

Har org cat jeg, har lite penger for øyeblikket og downpipe ligger ikke øverst på ønskelista. Den er lang!!

#89139  av kennethx

ErikG skrev:Har org cat jeg, har lite penger for øyeblikket og downpipe ligger ikke øverst på ønskelista. Den er lang!!
Ikke?! Tenker du da at ønskelisten er lang UTEN om bilen, eller at den er lang TIL bilen? En skikkelig DP er virkelig noe som bør rangere HØYT på ønskelisten. Egentlig 3" hele veien, men må jo starte ett sted. Jeg vet i allefall at det trakk fram gliset mitt når jeg kjørte ut fra verkstedet med Aussie 3" første dagen. Og gliser vel i grunnen like mye ennå :D

#89140  av ErikG

Har 3¨ fra caten og har fjerna innmaten så det er vel ikke så stor forskjell. Har lang ønskeliste til bilen ja. Turbo, Intercooler, ny eksos, datasprut, Coilovers, foringer. Det bare baller seg på.

#89144  av GT4 CS

Har den orginale "downpipe" som er mellom turbo og cat liggenes. Og ja med en 3" downpipe som kennethx har så henter du mere hester og kjapperwe respons, orginalt er det TRANGT. Egentlig et under at eksosen kommer forbi med orginal anlegget i bilen :wink:

#89147  av ErikG

Sitter dynamoen i fler enn den ene store bolten øverst?? Fått av reima og sånt, men den sitter fortsatt. Er et helvete med de ledningene og alt drittet som ligger rundt der!! Gammalt og sprøtt er det også.

#89148  av GT4 CS

Den sitter skrudd fast i bunn også, skrudd i den armen som du bruker til og justere reima, ellers måtte jeg brekke min ut av festene. Bare og lyse litt nedimellom og under dynamoen så skjønner du hva jeg mener :D

#89150  av ErikG

Takker, da er det ut i garasjen igjen. Må ha den nye turboen inne før helgen. Flere tips er bare og komme med. Driver og tar bilder av alt så jeg kan lage en "Hvordan gjøre ..." sak

#89152  av GT4 CS

Høres meget bra ut, ellers er det bare og ringe meg på tlf 91879886 om det er mer som haster :)

#89171  av ErikG

Har en orginal wastegate fra 200sx liggende, lurer på om jeg skal bytte min orginale mot den. Får sånn fet lyd av den. Noen som har noen motargumenter for dette byttet.

#89190  av ErikG

Finner ikke den bolten du snakker om til dynamoen.
Vedlegg
sterero 005.jpg
sterero 005.jpg (235.96 kiB) Vist 1397 ganger

#89196  av GT4 CS

Ring meg du, så skal jeg forklare deg hvor den sitter :D
Scannet inn fra verkstedboka hvor de to boltene sitter, så om du ikke finner ut av det så ikke nøl med og ringe.
Ang bytte av ws ser jeg ingen grunn til og ikke gjøre det så lenge det passer rett over, orginalt er ikke ws i ct26 turboen noe tess, har ingen erfaring med ws fra 200sx, men er sikkert bedere en våres :wink:
LÃ¥ser det seg helt for deg kan jeg og sikkert komme og hjelpe deg og skru imorgen.
Vedlegg
Ved de røde kryssene sitter boltene
Ved de røde kryssene sitter boltene
skann0004.jpg (524.22 kiB) Vist 1403 ganger