TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen som ser pÃ¥ myth busters?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #89298  av Ã¸xseth

jeg satt og såg på de i helga, de skulle prøvde og knekke myten om møllkuler i bensinen. myten sier at møllkuler øker oktanen i bensinen. ikke lenge etter de hadde puttet på møllkuler i bensinen begynte motoren og øke litt turtall og motoren ble mer villig ved gasspådrag, konklusjonen deres var det at møllkuler øker oktanen i bensinen. jeg har vanskelig for og tro det men.... :shock:
hva tror dere?
 #89302  av sindrejl

øxseth skrev:jeg satt og såg på de i helga, de skulle prøvde og knekke myten om møllkuler i bensinen. myten sier at møllkuler øker oktanen i bensinen. ikke lenge etter de hadde puttet på møllkuler i bensinen begynte motoren og øke litt turtall og motoren ble mer villig ved gasspådrag, konklusjonen deres var det at møllkuler øker oktanen i bensinen. jeg har vanskelig for og tro det men.... :shock:
hva tror dere?
er det ikke sprit eller noe sånnt i møllkuler da?

#89304  av Ã¸xseth

det vet jeg ikke.

#89310  av sindrejl

hmmm ok prosjekt møllkuler skal prøves idag :D hvor selger dem sånnt?

#89312  av Ã¸xseth

he he det vet jeg ikke, dagligvare butikk kansje. venter i spenning på hvordan det gikk..

#89314  av post_mortem

er det ikke bredre å bare kjøpe oktan buster.

#89317  av celicat23

Mythbusters er ett brilliant program. Har hentet ned alle fra nettet, siden jeg ikke har discovery channel (grrrr).

Konklusjonen deres er litt tynn når det gjelder møllkulene, for de prøvde bare en frittstående motor (ikke montert i bil). Ville vært bedre om de prøvde kvart mila før og etter mølkuler liksom :)

Men, motoren reagerte ivertfall. Det skal de få.

#89334  av Ã¸xseth

er enig med deg der, vet ikke hvorfor de ikke hadde motoren i bilen. kansje de tenkte på sikkerheten, de testet jo motoren i det berømte sikkerhets buret deres. det var jo ikke bare møllkuler de brukte, de prøvde mye annent forde de skulle se hvor mye motoren tåler.

#89353  av celicat23

øxseth skrev:er enig med deg der, vet ikke hvorfor de ikke hadde motoren i bilen. kansje de tenkte på sikkerheten, de testet jo motoren i det berømte sikkerhets buret deres. det var jo ikke bare møllkuler de brukte, de prøvde mye annent forde de skulle se hvor mye motoren tåler.
Det var sukker i tanken, ting i olja, slapp en mynt ned i forgasseren og pressa den nedover, og masse annet. Med motoren gikk. Men det var en god gammel v8 de lekte seg med. Tåler litt juling dem :) Helt klart verdt å få med seg den episoden.

Det buret dems som de skryter så fælt av at skal tåle alt, finner de ut i ett senere program at er visst ikke så trygt alikevel :)

#89354  av Ã¸xseth

hehe :) hvordan gikk det med de som satt bak buret?

#89367  av Kebab gud

når det gjelder sukker på tanken så har "Bosse bildocktorn" også testet det
han kom frem til at det eneste sukker på tanken kan skade er bensin pumpa..
det gjør ingen skade mot selve motoren (han matet det rett inn han :P)

#89373  av chris

jeg har ikke sett akkurat dette programmet, men det høres jo litt snodig ut. men mythbusters bruker jo å ha rett da :D

#89398  av Tor

De 2 der som lager programmet er gal, de tester så masse kule ting :) er et must have programm det der.

#89399  av Ã¸xseth

det hade vært drømmen og hatt deres jobb. tenk en hel arbeids dag med bare lek

#89420  av Fredrik

Har også hørt at møllkuler skal gjøra en motor mer villig... Og etter hva jeg har hørt så er det pga no tilsetning i møllkulene som har denna effekten.. Hva var det igjen daa.....? Nafta eller no sånt........ No i den dur :P