TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 VS RX7

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#89400  av FireWalk

En annen ting er jo det at Mr2en har midstilt motor rett over drivhjulene.. noe som gir den mye bedre feste. En bil med motoren fremme og bakhjulsdrift (som RX7en) vil få mye større problemer med hjulspinn under kraftig akselrasjon enn hva MR2en vil..

#89402  av cameleon

FireWalk skrev:En annen ting er jo det at Mr2en har midstilt motor rett over drivhjulene.. noe som gir den mye bedre feste. En bil med motoren fremme og bakhjulsdrift (som RX7en) vil få mye større problemer med hjulspinn under kraftig akselrasjon enn hva MR2en vil..
Det er vel ikke for ingenting at blant annet Lambo og Ferrari har midstilt motor :)

#89403  av FireWalk

_speedy skrev:
Hmm...Sliter litt med å finne den..Link? :mrgreen:
Jeg la ut en codec pack som du kan legge inn. Den inneholder så å si alle codecene du noen gang kommer til å trenge.

http://www.home.no/firewalk/mr2vsrx7/klcodec227f.exe 8)

#89414  av Christian

Firewalk : Be ham med på bane til sommeren da, så finner dere ut av det :) Har prata med og sett litt kjøring av en 1,3 Rx7 i kongsberg, ikke spesiellt imponert over den i alle fall. Mye lyd og lett å ligge bredt med, men ikke noe særlig rett fram.

#89415  av _speedy

FireWalk skrev:
_speedy skrev:
Hmm...Sliter litt med å finne den..Link? :mrgreen:
Jeg la ut en codec pack som du kan legge inn. Den inneholder så å si alle codecene du noen gang kommer til å trenge.

http://www.home.no/firewalk/mr2vsrx7/klcodec227f.exe 8)
Takk! :)

#89422  av FireWalk

Christian skrev:Firewalk : Be ham med på bane til sommeren da, så finner dere ut av det :) Har prata med og sett litt kjøring av en 1,3 Rx7 i kongsberg, ikke spesiellt imponert over den i alle fall. Mye lyd og lett å ligge bredt med, men ikke noe særlig rett fram.
Det akter jeg å gjøre.. tror han trekker seg først som sist... :D

#89471  av kake

Kjørt på bane før Firewalk?

#89482  av Erlend

Joda, må vel modere meg litt der :)
Men hovedtanken er at det er enklere å lage en bil som bare går raskt rett frem enn å lage en som går raskt i svingene...

Se på amerikanerne, når de skal lage en sportsbil tar de som regel den største motoren de kan finne og dumper den i et helt greit chassis :D Trenger ikke være vanskeligere enn det ;)