TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tak stativ pÃ¥ MK7

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #89438  av jsun

Jeg sjekket i dag med Toyota, for hva et takstativtil Celica MK7 koster, og prisen var utrolige 1390,- komplett.
Så for dere som skal på ski i løpet av vinterferien, eller i påsken, kjøp originalt, jeg som skal ha 2 bikjer i baksetet har jo derfor ikke plass til å legge ski gjennom bilen.
Thorshov skulle ha 800,- for bare festene, og så kommer stagene og og braketter i tillegg..... fra Thule, et skikkelig byggesett.
Kjøp originalt, det er på lager i Drammen, og kan skaffes til din lokale Toyota forhandler på få dager.

#89443  av kaimagne

Funker det når jeg har takluke også? Det er liksom ikke så mye tak igjen på den bilen... Plukker jeg av takluke og glasset i bakluka, har jeg for alle praktiske formål en cabriolet...

Hmm, det var faktisk en god tanke... :mrgreen:

#89587  av Goose

Det tak stativet er praktisk men ser ikke bra ut :wink:

Bilde :roll:

#89591  av Dalan

Dæven det bygget rimelig langt opp så det ut som.. :shock:

#89593  av Goose

Den gjør det... :roll:

#89605  av Tor

1390 kr komplett hos Toyota, det er billi :lol: Jeg ble overasket nå.
 #89666  av jsun

He he ...... det er ikke akkurat vakkert nei, testet det i sted. Noe skikkelig makkverk å montere, men det satt som sveisa fast da;)
Det er vel ikke meningen at tak stativer skal se pene ut, men dette er i alle fall praktisk da;)
Med tanke på soltak, tror jeg ikke dette er noe problem. Det festes ved dørkammen, og skal ikke være i veien for soltaket.
Ser man på bildet, (tidligere svar), så festes det foran og på midten, bak er det kun støtteben med gummiforinger.
 #89688  av Dalan

jsun skrev: Det er vel ikke meningen at tak stativer skal se pene ut, men dette er i alle fall praktisk da;)
Joda, går an å få takstativ som ser bra ut, en jeg jobber med har det på sin 5-serie, der er det såvidt man kan stikke fingrene under skiboksen! ;)
Husker ikke hva slags type og merke det er, men det er hvertfall et sånt som går gjennom skiboksen.. Lakkert i samme farge som bilen, så ser det ganske bra ut ;)

Men billig og praktisk var det der da hvertfall! :D

#89703  av jsun

He he ... ja, men boks på en Celica, ville jo i alle fall sett ganske rart ut :roll:
Men jeg skjønner godt hva du sikter til da :)
Vedlegg
Denne er ikke dum!!
Denne er ikke dum!!
tab002.jpg (9.14 kiB) Vist 2063 ganger

#89704  av jsun

Snakk om kul kontrast :D
Jan Erik i Autofil testet denne vogna, det må jo bare være den ultimate kontrast mot en Celica!!
Greit med avtagbart hengerfeste!! :lol:
Vognen veier bare 800kg, og produseres av "Tabbert".
I Norge koster den bare 75.000,-

#89709  av 2000celica

Den vogna ser jo ut til å være laget for Audi TT :mrgreen:

#90159  av Tor

Den vogna der er sikkert superpraktisk på treff rundt om i landet. Skulle hadd en slik (og krok) når jeg skal nedover til ACR :)

Jeg husker at Jan-Erik testa den i autofil ja, med en Impreza WRX STI om jeg ikk husker feil.