TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pioneer DEH-9600MP

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#89191  av chris

jeg har ingenting å utsette på den. hadde kanskje valgt toppmodellen 8600 i stedet, om jeg hadde kunnet velge. men 9600 ser jo fet ut, og er av bra kvalitet. ikke noe dårlig kjøp det der ;)

#89265  av sindrejl

du trenger ikke en forsterker i samme slengen?

#89319  av celicat23

Hvis du skal bruke den mye sammen med mp3 cd'r, ville jeg valgt en annen spiller. Alt er brilliant på den, bortsett fra mp3 delen. Spiller av mp3'ene i virkelig rar rekkefølge, mange den ikke klarer spille av i det hele tatt, og det tar for lang tid fra du velger en mp3 fil til den faktisk begynner spille den.

Bryr du deg derimot ikke om mp3, så kjøp den. Digg spiller.

#89339  av sindrejl

celicat23 skrev:Hvis du skal bruke den mye sammen med mp3 cd'r, ville jeg valgt en annen spiller. Alt er brilliant på den, bortsett fra mp3 delen. Spiller av mp3'ene i virkelig rar rekkefølge, mange den ikke klarer spille av i det hele tatt, og det tar for lang tid fra du velger en mp3 fil til den faktisk begynner spille den.

dette skulle da være veldig rart da den bruker samme programvare som flere andre pioneer spillere som fungerer utmerket..

#89352  av celicat23

sindrejl skrev:
celicat23 skrev:Hvis du skal bruke den mye sammen med mp3 cd'r, ville jeg valgt en annen spiller. Alt er brilliant på den, bortsett fra mp3 delen. Spiller av mp3'ene i virkelig rar rekkefølge, mange den ikke klarer spille av i det hele tatt, og det tar for lang tid fra du velger en mp3 fil til den faktisk begynner spille den.

dette skulle da være veldig rart da den bruker samme programvare som flere andre pioneer spillere som fungerer utmerket..
Det vet jeg ingenting om. Vet bare hvordan akkurat den spilleren er, for jeg hadde den og var ikke fornøyd med mp3 delen i det hele tatt. Men, som sagt, resten av den er helt konge.

#89356  av Dalan

Shyggen skrev:Nå er jeg forvirra.. er ikke dette topp modellen? 8600 får jeg jo får 4400...
8600 skal visst være bedre på lyd-delen, men med litt mindre 'tant og fjas' på :)

#89370  av chris

8600 er toppmodellen ja, selv om den er billigere. Den har ikke sånn delt display blant annet, som 9600 har :) Ble litt overrasket selv når jeg fikk høre dette :)

når det gjelder mp3, så er disse spillerne like bra på mp3 som de andre pioneer spillerne.. så om du celica23 har opplevd problemer, så må det ha vært problemer med akkurat din spiller. Pioneer er generelt veldig bra på å lese mp3 (og wma).

både 8600 og 9600 er gulle gode spillere som anbefales ;)

#89413  av @lpher

Dalan skrev: 8600 skal visst være bedre på lyd-delen, men med litt mindre 'tant og fjas' på :)
Bingo! :D Skal man ha lyd eller skal man ha fancy dobbelt motorisert frondeksel...that IS the question! :D

@lpher

#89468  av kake

@lpher skrev: Bingo! :D Skal man ha lyd eller skal man ha fancy dobbelt motorisert frondeksel...that IS the question! :D
@lpher
Vet du nøyaktig hva som er forskjellen ? Jeg tok en sammenligning på http://www.pioneer.no og de er nøyaktig like på specs.

#89473  av Dalan

kake skrev:
@lpher skrev: Bingo! :D Skal man ha lyd eller skal man ha fancy dobbelt motorisert frondeksel...that IS the question! :D
@lpher
Vet du nøyaktig hva som er forskjellen ? Jeg tok en sammenligning på http://www.pioneer.no og de er nøyaktig like på specs.
Skyt meg om jeg tar feil, vakler litt på tynn grunn her nå..
Men en vesentlig forskjell var at 8600 har en driver for hver utgang, mens 9600 har en driver for alle utgangene..? :?
Dette kommer nå altså rett fra min noe vaklevorne hukommelse, og jeg har akkurat bygd basskasse og har ører og nese full av spon.. :P

#89475  av alpinelexus

skal man ha god lyd bør man vel velge Alpine!!!

#89550  av sindrejl

alpinelexus skrev:skal man ha god lyd bør man vel velge Alpine!!!
ja.. skal man ha noe annet enn kalkulatordisplay velger man ikke alpine.. ;)

#89576  av chris

alpinelexus skrev:skal man ha god lyd bør man vel velge Alpine!!!
der er ikke jeg enig i det hele tatt, men det er meg og min personlige mening da ;) og i tillegg ser spillerne helt rævva ut :P