Da er jeg ferdig med oljebytte på gearkassa mi. Var ikke så mye stress som jeg hadde trodd at det skulle være. Jeg fylte på Mobil1 Olje og jeg må si jeg er imponert. Før hadde jeg antydning til skraping når jeg putta den i 2. gear. Men nå er det helt borte, merker ikke noe til det. Kan dra bilen helt ut på 1. geare og kaste inn 2. geare uten og merke noe.
Så om dere kjører med gammel olje på kassene deres, bør dere bytte. Er som en helt ny gear kasse nå. Jeg vet ikke hvor gammel oljen som var på kassen min er, men jeg mistenker at den er kjørt ca 40.000 km med. Og da er det tyskerene som har bytta sist
Jeg pumpa inn de 3 første literene med olje uten problem, så lot jeg det stå 15 min så det fikk synke litt og pumpa vidre. Ikke noe store olje dammer under bilen heller
Jeg tok noen bilder under jobben.
Da er det bare diffen bake igjen, må lete litt etter påfyllingshullet
Så om dere kjører med gammel olje på kassene deres, bør dere bytte. Er som en helt ny gear kasse nå. Jeg vet ikke hvor gammel oljen som var på kassen min er, men jeg mistenker at den er kjørt ca 40.000 km med. Og da er det tyskerene som har bytta sist

Jeg pumpa inn de 3 første literene med olje uten problem, så lot jeg det stå 15 min så det fikk synke litt og pumpa vidre. Ikke noe store olje dammer under bilen heller

Jeg tok noen bilder under jobben.
Da er det bare diffen bake igjen, må lete litt etter påfyllingshullet

Vedlegg
Sist redigert av Tor den 18 feb 2005 13:07, redigert 1 gang totalt.
X-Toyota Celica Carlos Sainz Limited Edition 3391-5000
X Mitsubishi Pajero 2.5TD 1985 Mod
X Volvo 240 1989 2,3 Injection
Opel Vectra 4x4 2.0I 1992
Opel Vectra 2.0 I 1993
Er på jakt etter ny Carlos Sainz nå
X Mitsubishi Pajero 2.5TD 1985 Mod
X Volvo 240 1989 2,3 Injection
Opel Vectra 4x4 2.0I 1992
Opel Vectra 2.0 I 1993
Er på jakt etter ny Carlos Sainz nå