TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Merkelig nøkking i CSen etter flere timers kjøring

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #89683  av Marlboro
 
Skulle fra otta til oslo her en dagen, og på lillehammer fikk jeg en merkelig nøkking i bilen ved gasspådrag(med clutchen inne fikk jeg gitt på gass, men i gir....) ..begynte litt forsiktig men økte etterhvert. Tilslutt fikk jeg nesten ikke gitt på gass i hele tatt så jeg stoppa på statoil. Fant ingenting og etter et kvarter prøvde jeg igjen og kom til hamar, da skjedde det igjen. Stoppa 15 min og da var den helt fin helt til oslo.
Har skjedd en gang til etter dette , da etter ca 2 timers kjøring. Nøkket bare når den var i gir, i fri virket den helt fin. Noen råd?
Skal prøve skifte tennplugger og pluggledninger men må jo kjøre så jævla lenge for å se om problemet fortsatt er der.....

 #89689  av jsun
 
En rask tanke jeg hadde nå... ising i innsuget, mangel på forvarming.... tar sikkert feil her, men symptonene dine er veldig klassiske fra andre motorer.

 #89690  av GT_rider
 
Har ikke fått skit i innsprøytingssystemet?? Vet en som klagde på nykking i sin bil. Han sa det var skit i systemet. Brukte dyserens, som han felte i tanken ved fylling. Hjalp sa han.
Eneste jeg kommer på i farten. Ikke så heisen på toyota, og motorene deres :?

 #89693  av Marlboro
 
Når det skjedde første gangen kom det opp et sånt gult "må til verksted" varsellampe på dashen, men bare noen sekunder. Har ikke sett det siden.

 #89694  av jsun
 
Plugger og ledninger, burde egentlig være et konstant problem, men dårlig tenning periodisk, kan jo være et annet elekrtisk problem.
Hadde i sin tid problemer med dårlige ledninger på en CherryGTT som jeg kjørete på 1,1bar.
Etter bytte av ledninger, var problemet borte. Samme symptoner som hos deg, men konstant ved full gass.

 #89698  av jsun
 
Det du beskriver høres så absolutt elektrisk ut, ville fått set sjekket hos Toyota.

 #89702  av Marlboro
 
Får vel kanksje setten inn hos toyota på alnabru. Håper det ikke blir for dyrt...Er vondt når en du er så glad blir syk :cry:

 #89744  av GT4 CS
 
Ta en diagnose test selv da vet du, kjempelett :D

 #89767  av Mr2stord
 
har vert borti ein bil som dreiv litt på slik, men etter ca ein halv time kjøring da. Var ei dårleg jording, den var fast men litt eira.(såg da etter eg løyste jordingen)

 #89787  av Tor
 
GT4 CS skrev:Ta en diagnose test selv da vet du, kjempelett :D
Forklar denne diagnose testen takk 8)

 #89820  av CelicaTurbo
 
For min del høres det nesten ut som at du kun har opplevd fuelcut og deretter prøvd å kjøre videre med bilen uten å stoppe/starte motoren for å nullstille nødprogrammet til ECU. Når den da fungerte igjen etter Statoil var nettopp pga at motoren var stoppet men den vil fuske med en gang du får for høyt trykk igjen senere.. Er ikke sikkert at det er dette, men det passer med beskrivelsen samt at du fikk gul varsellampe som slukket etter noen sekunder..

Beskrivelse av diagnosekoder her:

http://www.ts-ogn.no/modules.php?op=mod ... =0&thold=0

Om mine mistanker er korrekt skal du få feilkode 34 med mindre du har koblet fra batteriet siden sist gang du opplevde dette.

Det kan også være andre årsaker til dette, men det er den mest trolige forklaringen som jeg har ihvertfall..

 #89863  av gfc
 
Mulig jeg er helt på bærtur no men..

Kondens på tanken?