TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Koblingsskjema Grøftelys

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #89049  av Tor

Jeg er ferdig med montering av grøftelys og lurer nå på om jeg må koble dritten over et relee eller om jeg bare kan ta en snarvei og koble slik som vist på tegninga? uten relle og bare med en bryter mellom Batteri og lysene. Er dette trykt og om jeg velger denne måten, regner jeg vel med at jeg bør sette inn en 15A sikring på kretsen også. Er det noen som kan fortelle og eventuelt tegne hvordan de har gjort dette?

Noen som kan tegne opp et skjema med relee med i kretsen?
Vedlegg
Koblings.JPG
Koblings.JPG (8.87 kiB) Vist 3248 ganger
Sist redigert av Tor den 16 feb 2005 02:46, redigert 1 gang totalt.

#89052  av Tor

Kan dette være en ide?

85 - jord
87 - ledninger til plusspolen på pæren til hver av ekstralysene
86 styrestrøm til bryter
30 - koples til pluss-polen på batteriet via en sikring (15A?)
Vedlegg
KoplingsskjemaExlys.jpg
KoplingsskjemaExlys.jpg (13.14 kiB) Vist 3245 ganger

#89088  av ErikG

Blir 200 lysa pene på bilen??

#89129  av Tor

ErikG skrev:Blir 200 lysa pene på bilen??
Hallo, joda det blir meget bra. Skulle egentelig montere de "synlig" i hullene i fangeren, men pga at de ikke passet 100% droppet jeg dette og monterte de bak gitteret i fangeren. Dette ble meget bra syntes jeg. Var en del jobb siden jeg måtte lage festene. Bilder kommer iløpet av morgendagen når de er oppe og lyser :) Har ordnet med 2.5 kvadrats kabel nå og en sikringsholder. Skal montere vidre i kveld eller morgen om jeg klarer. Var i garagen til 01.30 i natt. Skal på jobb nå i kveld så får se hva jeg gidder i kveld.

#89151  av Jorgenengdal

Sukkerbit og dårlige ledninger er en uting. (kjente en dag ei helvetes svi lukt i bilen viste seg at både sukkerbit og sikkringsholder til tåkelysa var smeltet istykker.) OBS 12 volt er mye mere brannfarlig en 220 volt...
Gjør det skikkelig når du først gjør det.
skikkelige ledninger med et relee... med styrstrømsbryter.
Amper: 12Volt*15 amp =180W har du to 55w pærer så er dette nok litt i overkant. 10 amp hadde vært nok.

#89163  av Remi

tor treng du hjelp ? :D kan tegne jeg :) du trenger ikke en eneste sukkerbit skal æ si dæ :wink: og 12v er ikke noe og leke med.

#89235  av Tor

Remi skrev:tor treng du hjelp ? :D kan tegne jeg :) du trenger ikke en eneste sukkerbit skal æ si dæ :wink: og 12v er ikke noe og leke med.
Remi, tegn opp ja :lol:

EDIT: Remi er en reddende engel og har tegna, skal ned og koble nå :)

#89261  av Remi

satse på at det ble riktig. ble gjort på 30sek :lol:

#89275  av Tor

Remi skrev:satse på at det ble riktig. ble gjort på 30sek :lol:
Det er meget lett for en elektriker og si :( Jeg skjønner ikke en dritt jeg.. styrestrøm her og der. Var mye lettere og koble til lys i turbotrykksmåleren min, - og + :) Men Remi og jeg har en avtale på Søndag. Han kommer som ekspert hjelp, Dvs han kommer og kobler opp hele dritten :)

#89328  av Neemi

Ooooh....koblingsdate :lol:

#89350  av GT4 CS

Tor da :wink: Hadde jeg ikke trudd om deg :lol:

#89384  av Tor

GT4 CS skrev:Tor da :wink: Hadde jeg ikke trudd om deg :lol:
At jeg dater Remi eller at jeg ikke klarte og koble :lol:

Neida, jeg hadde sikkert klart det med tiden til hjelp og studering av tegninger. Men jeg mista mote da jeg tenkte over hvor masse bortkasta arbeid det ville være om jeg ikke klarte det alikavell :)

#89526  av GT4 CS

HEHE at du dater remi :D

NÃ¥ kom endelig hevnen for da du mobbet meg og soppen :)

Mulig jeg trenger din hjelp under ACR helgen til og fullføre en hevn :twisted: Men det kan vi snakke nærmere om Tor :D

#89788  av Tor

GT4 CS skrev:HEHE at du dater remi :D

NÃ¥ kom endelig hevnen for da du mobbet meg og soppen :)

Mulig jeg trenger din hjelp under ACR helgen til og fullføre en hevn :twisted: Men det kan vi snakke nærmere om Tor :D
Oi, spennende, jeg er med :roll:

#89873  av Remi

ey date e lenge sia æ har vært på :D glede mæ som en nyrunka 14is te det ja :lol: