mr.two skrev:Riseng skrev:mr.two skrev:
Ja helt enig, den er helt rå. At noen klarer å lage noe slikt er helt utrolig, godt håntverk ! Og hvorfor må alt som ikke er ordinært være stygt ? Skjønner ikke helt greia med å hetse folk som trår utenfor de " normale " normer...
Alt som er ordinært er ikke stygt, men ab-flug s900 er stygt.
Du forstod ikke det jeg sa. Det er en tendens her på forumet, at de som bygger en bil der stylingen bryter med bilens org. linjer har bygd en stygg bil. Og man må ikke kommer her å si noe annet, for nei, da er det ikke noen mr2/supra lenger ! Jovisst er det vel det ! Jeg ser med enkelhet at det er en Supra. Selv på en total ombygd Mr2 kan man fortsatt se trekk som bør gi et hint om hva det er.
Jeg sier ikke at alt er vakkert, jeg sier bare at det må da være lov å bygge noe som bryter med de org. linjene, noe som skaper nye linjer, noe særegent, noe ikke naboen har. Hvorfor er det så galt ? Den Abflug Supran er rå, den er brutal med mektige, store, agressive linjer som virkelig fremhever noe. Det fremhever en guts til å bryte med spillereglene og bryte med de " hverdagslige " Suprane.
Og hva er egentlig styling godt for ? Er det ikke nettopp det, at man kan bygge noe unikt, noe spesielt, noe som betyr noe for deg, noe du kan være stolt av, noe som du håper at ingen andre vil/kan kopiere ? Er ikke stylingen et forsøk på å gjøre bilen unik ? Hvis ingen biler kan ha styling som bryter med de org. linjene ødelegger vel det noe av meningen ?
Hver har sin smak, og det må dem få lov til. Men etter min mening tar styling som dette helt av. Man kan selvfølgelig lage noe eget, men om jeg skulle style en supra så hadde jeg aldri gjort noe så voldsomt.
For en stund siden leste jeg en artikkel i "Right On" og det svenske "Bilsport" om Tommy Hammerstrøms Supra.... Den lilla saken med gullfelger. Her er det snakk om en gjenom ført bil, som eieren har lagt sin flid i, et arbeid han er stolt av. Og som mest av alt viser hva han setter pris på.
Så har vi slike ting som Ab-flug S900. Som ser ut som Darth Vaders onde(!!) tvillingbror. Det er ikke mye håndverk som kreves for å sette på noe sånnt, slenge inn et par klistremerker og tro at nå har vi rå bil.
Sånnt klarer alle tyske stylingsfirmaer å spy ut uten å legge særlig mye arbeid i det.
Jeg er enig i mye av det du sier mr.two, at håndverk, skills, og hardt arbeid er det som skal til, men man finner skjelden noe av dette i reklamebiler for stylingfirmaer. Dem mangler sjelen og særpreget til den som har stylet den. De har bare gjort en jobb for å tjene penger og for å fronte bedriften, mens en som eier bilen faktisk bryr seg om hvordan den ser ut, og setter pris på de ekstra små detaljene som er klekket ut nede i garasjen på en kald vinterdag.
Hmm... voldsomt så sentimental man skulle bli så tidlig på natta
Men er vertfall slik jeg føler. Styling til en bil skal være noe som gjenspeiler den som eier bilen. Derfor liker jeg ikke utstillingsbiler, dem mangler sjel. (me thinks me is repeating myself XD)