TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• okay... no trenger eg hjelp...(ebay)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #90233  av sw20

skal no til å bestille nye dempere til go besten...

bilen min er en 91 mod fra sveits..... er det disse eg skal ha??
og ser dei slik ut????(bilde under....)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ename=WDVW
og ville dere handla der???

og så var det pay pal da.... hva trenger eg for å handle der...

har aldri handla på denne måten før så e e litt fersk... og trenger derfor
detaljert hjelp.... :?

håper dere vil hjelpe meg...
Vedlegg
8e_1_b.jpg
8e_1_b.jpg (7.76 kiB) Vist 804 ganger

#90235  av sw20

har komt hit.... men veit ike om e skal trykke.... sender dei til norge??
Vedlegg
e bay.JPG
e bay.JPG (64.4 kiB) Vist 330 ganger

#90237  av arild

Han virker jo ganske seriøs syntes jeg da, men det er jo alltid en vurderingssak.
Send han en mail angående pris på shipping til Norway.

#90240  av sw20

da har e sent melding til to om dei sender til norge....

hvor mye skal e gange prisen deira med for å få den i nkr....

#90241  av Maverick

USD står for tiden til 6,3 .. Dvs, 270.00$ = 1707 NOK ..
Du må selvf. plusse på frakt/moms etc :)

#90242  av CelicaGT

Står at dei sender worldwide.
Du trenger kortnummertet ditt på paypal. Det nummerte som står med utheva skrift på kortet ditt, så må du gi utløpsdato på kortet og sikkert litt anna info.

#90243  av Jorgenengdal

hei.
Lurt å sende de en mail om fraktkostnader ja. Samt sjekke med porto prisene i usa hvis det høres bortinatta ut. (ligger ute på nettet likt norske posten.no , men husker ikke web adressa... usps.com kansje?)

Når det gjelds paypal så må du registrere deg og din visa på http://www.paypal.com Enkelt og sikkert å bruke. Men merk at paypal tar tar seg litt betalt. er vel en viss prosent av kjøpesum. Men MYE sikkert en å gi bort visa info til alle og enhver..... Samt mye lettere en kontant utenlandsbetaling. (tungvint,tar langtid,valuta+gebyr+etc..)

:)
Lykke til... E lettere en du tror....

#90256  av FireWalk

du må også lese av et nr på konto utskriften og skrive inn for å få "extended use" på paypal, hvis ikke så får du ikke kjøpt for mer enn x antall kroner in til dette er gjort. Kan vise deg dette en dag om du minner meg på det :)

Selgeren virket jo seriøs med mage pluss poeng. Var noen få negative karakterer da, men ikke så mye at det burde ha noe å si.. ingen kan være perfekt til en hver tid..

personlig har jeg aldri kjøpt noe på E-bay da jeg syntes det virker litt usikkert... man vet ikke hvor man står med garranti osv.. vet om folk som har handlet der, betalt, og aldri fått varene sine...

så det er et lite sjanse spill... er mange som er ærlige på E-bay, men desverre også en del som er uærlige...

#90291  av sw20

hmmmm da har e fått meg konto på pay pal... og snakka med en kompis som e litt bedre i engelsk en det e e....

så han skal hjelpe meg en gang i løpet av uka....
kor lang tid det tar fra det blir sent fra usa til det kommer hit da???

veit at der e mange som e litt tvilsome... men dei blir vel luka ut???
så e e litt ...... :roll:

#90312  av FireWalk

tja.. det er nok mange som selger inad i USA... som er seriøse.. men når de skal sende til utlandet så er det straks litt lettere å lure noen, fordi de havner midt mellom to rettsystemer.. å vinne frem med noen "klagsak" er jo så å si umulig.... og dette har noen kreative sjeler skjønt... derfor er jeg litt skeptisk..

#90329  av Master

Jeg vil anbefale deg å handle fra Performancepartsstore i USA via Ebay. Der kjøpte jeg nøyaktig samme dempere som du vil kjøpe for ca 1 år siden. (de var litt dyrere da).

Performancepartsstore er hvertfall et seriøst selskap som bruker ebay som et av sine markedsføringsmidler. De svarte og sendte pakken kjapt. Fikk de via airmail på ca 1-1,5 uke til døra mi :)

link: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... ename=WDVW

trygt, billig, raskt. anbefales!

edit: firewalk: du kan som regel føle deg trygg hvis du handler fra firma med over 1000 i respons (derav 99% positiv) Jeg personlig handler aldri fra privatpersoner i USA. bortsett fra 1 gang da. gikk bra det og :D

ps: demperne ser ikke sånn ut som på bildet, det er innsats (mcphearson) på mr2 mkII 90-95

#90355  av tojo

FireWalk skrev:du må også lese av et nr på konto utskriften og skrive inn for å få "extended use" på paypal, hvis ikke så får du ikke kjøpt for mer enn x antall kroner in til dette er gjort. Kan vise deg dette en dag om du minner meg på det :)
Du kunne ikke tenke deg å vise dette til andre også?
Jeg registrerte meg å fikk en kredit(limit) på $1000, nå har jeg brukt opp krediten.
Får f*n ikke høynet beløpet :evil: noen tips?

#90359  av Master

Dette fikk heller ikke jeg til... står at man må ha mastercard, amex eller discovery (ikke visa) for å bli verified user. Jeg måtte maile dem for å få høynet grensa jeg. Samt betale med bankoverføring. (tok under 1 dag da)

#90363  av FireWalk

det er egentlig ganske enkelt. Men det er kanskje litt avansert engelsk inne i bildet her for å forstå det. Når du registrerer paypal kontoen din trekker de deg 1 GBP = ca 12 kroner. Transaksjonen ser da ca slik ut i nettbanken din eller konto utskriften:

19.01.2005 19.01.2005 VISA *85104**** 011022 -12,44
17.01 GBP 1,95
6837PAYPAL *EXPUSE
KORTNR : 4925655001******

det fire sifrede nummeret jeg har streket under her er det fire sifrede tallet dere skal bruke. Gå på "expanded use" eller hva det er, og da skriver dere bare inn det tallet der, og vips så er grensen uendelig (så sant det er uendelig med penger på kontoen vel å merke).

Husk å ikke lim inn det tallet som står på MIN konto nå da, for hver bruker får et unikt tall. Så dere må sjekke etter denne transaksjonen på deres egen konto utskrift og lime inn det rette tallet. :)

Som dere ser på vedlagte skjermbilde så har jeg ringet rundt "Status: Norwegian - Verified". Fordi jeg er Verified.

Før dere har gjort dette vil det stå "unverified" her. Klikk på den linken, så får dere opp vinduet hvor dere kan skrive inn den 4 sifrede koden. Når dette er gjort vil dere ikke lenger ha noen limit på kontoen, men kan bruke så mye som dere har tilgjengelig på kontoen her og nå.

HÃ¥per dette var til hjelp. 8)
Vedlegg
paypal.jpg
paypal.jpg (42.72 kiB) Vist 310 ganger
Sist redigert av FireWalk den 21 feb 2005 23:36, redigert 1 gang totalt.

#90367  av Master

Da jeg prøvde å gå på expanded use fikk jeg opp et form der jeg skulle regstrere et kredittkort. Registrerte da et av mine visakort og trykka OK. da kom det opp noe som : " You must register a MasterCard, AmEx or Discovery card to use the expanded user program..."

Kan kanskje være at jeg har vært medlem i flere år, lenge før de hadde dette tullet. Kan ikke huske å bli trukket 1 GBP