TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Senkesett og godkjenning hos biltilsynet hva gjør de?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #90247  av teknikeren

Jeg har netopp kjøpt en celica 19979 mod 1.8. Denne er utstyrt med et senkeset av merket eibach (husker ikke helt hvordan det staves), bilen er senket 30mm, det fulgte med noen papirer på settet (tuw).
Da jeg var å omregistrerte bilen så så de at senkesettet ikke var skrevet på vognkortet og jeg dermed må på visning med bilen.

Det jeg lurer på er om hva er det de gjør når de skal se på settet og eventuelt godkjenne det?

Er det bare å se seg om etter et nytt og godkjent senkesett?

Noen negative erfaringer med biltilsynet i trondheim?

#90260  av celicat23

Hvis du har TUV papirene på settet som er montert på bilen, så er det bare å vise de late nazi-svina på biltilsynet de papirene. Så sjekker svina at senkesettet som er montert på bilen er det du har papirer på.

Noen sier du også vil trenge å kunne fremlegge papirer på hjulstillingskontroll foretatt etter senking, men det er litt opp og ned fra biltilsyn til biltilsyn virker det som. Noen er større svin enn andre.

#90391  av 2fast4u

Følger man disse anvisningene på dette skjemaet og får dette underskrevet av det verkstedet som har montert settet og/eller har utført hjulstillingskontroll på bilen, skal skal det ikke være noe problem å få bilen godkjent.
Du tar også med denne TÜV-godkjenninga som du sier du har.

Skjemaet fås på alle trafikkstasjonene.

:wink:
Vedlegg
Kontrollskjema_senkesett.jpg
Kontrollskjema_senkesett.jpg (128.46 kiB) Vist 2147 ganger

#90428  av celicat23

De glemte å lage en liten boks du kunne krysse av for "Gjør kunden oppmerksom på at staten eier han."

Eneste grunnen folk ble så sure når han svenske politikeren kalte norge for kommunist stat er at sannheten sårer mer enn løgner.

#90494  av 2fAst

noen biltilsyn,feks på hønefoss...forlanger at TUV papira på senkesettet skal være på ett nordisk språk,noe som er helt tragisk :evil:

#90684  av Goose

2fAst skrev:noen biltilsyn,feks på hønefoss...forlanger at TUV papira på senkesettet skal være på ett nordisk språk,noe som er helt tragisk :evil:
Det der er et praksis som du kan melde i fra til veidirektoratet...

#90756  av 2fAst

gjorde det,men i følge veidirektoratet kan biltilsynet forlange å få det på nordisk språk..... :roll:

#90774  av teknikeren

takker for alle inspill :)

Det ser ut som om dette kan gå bra siden jeg har dette tuw papiret.
celicat23: Hatt noen gruoppvekkende møter med biltilsynet?

#90972  av karl234

celica med senkesett i trondheim er et kapittel for seg, selv ble jeg "glemt" i systemet og slapp etterkontroll etter teknisk osv. men de er vrange på senkesett, vil ha 4-hjulskontroll og papirene. men har du jo alt i orden går det jo greit. 500kr for en time på biltilsynet og ventetiden er lang :(

#91020  av teknikeren

karl234 skrev:celica med senkesett i trondheim er et kapittel for seg, selv ble jeg "glemt" i systemet og slapp etterkontroll etter teknisk osv. men de er vrange på senkesett, vil ha 4-hjulskontroll og papirene. men har du jo alt i orden går det jo greit. 500kr for en time på biltilsynet og ventetiden er lang :(
Ikke lang nok, fikk time den 07.03 og går på en bitte liten smell hvis jeg må skifte sett osv... Men krysser fingrene og håper det beste :)

#91461  av rb26dett

2fAst skrev:gjorde det,men i følge veidirektoratet kan biltilsynet forlange å få det på nordisk språk..... :roll:
få noen til å oversette det til finsk da...

#91465  av Remi

rb26dett skrev:
2fAst skrev:gjorde det,men i følge veidirektoratet kan biltilsynet forlange å få det på nordisk språk..... :roll:
få noen til å oversette det til finsk da...
haha det hadde vært genialt da :mrgreen:

#91471  av teknikeren

Se for dere paniken da.... :D

#91605  av sindrejl

karl234 skrev:celica med senkesett i trondheim er et kapittel for seg, selv ble jeg "glemt" i systemet og slapp etterkontroll etter teknisk osv. men de er vrange på senkesett, vil ha 4-hjulskontroll og papirene. men har du jo alt i orden går det jo greit. 500kr for en time på biltilsynet og ventetiden er lang :(
helt ærlig er det jo ikke å være vrang å kreve tuv papirer og 4-hjulskontrolls papirer da.. Værre er det når dem nekter å godta tuv papirene fordi de er tyske..

#92972  av teknikeren

Ja ja ja, dat var jeg kommet fra biltilsynet med bare en beskjed om at jeg måtte ha forstillingskontroll... enda mere utgifter bare for å ha sitt på det tørre. Men det skal da bli godt å få det gjort.