TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor mye skal til før det blir vrak?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #90223  av kaimagne

http://www.bildelsbasen.se/asp/partsear ... nr=1357902

Ser ikke ut som den er forferdelig mye skada, men vrak ble det likevel. Det kan vel kanskje tenkes at hugger'n har kjøpt det av forsikringsselskapet som vrak for en litt større slump penger?

Kai Magne

#90229  av Fredrik

Hvis den er rammeskjeiv så blir den kondemnert... Og skjeivheter i ramma er ikke lett å se med det blotte øyet..

#90347  av Tor

Om den er rammeskjeiv lønner det seg ikke for forsikringsselskapet og rette den opp heller.

#90450  av Mani@c

Om kostnadene for å reparere skaden er høyere enn verdien på bilen velger forsikringsselskapene å vrake bilen isteden. De velger jo selvfølgelig billigste alternativ.
Det som er så greit er at de tar utgangspunkt i verkstedspriser på alt arbeidet. Det vil si at man kan kjøpe vraket billig, og reparere/utarbeide skadene for mindre penger enn det man får utbetalt av forsikringsselskapet. Dermed kan man tjene en del penger på å kjøpe sitt eget vrak og fikse dette med en forusettning av at du klarer å fikse skadene for et mindre beløp enn det du får utbetalt ;) Ganske genialt igrunn.... :)

#90474  av kaimagne

Jeg også har forstått det slik, og etter litt nærmere ettersyn ser man jo at den sannsynligvis har fått en knekk på hele chassis-strukturen midt på høyre-sida...ved første øyekast på den bildet tatt forfra så ikke skaden så himla diger ut, men etter å ha sett på de andre bildene så er det straks mere klart...

Jaja, da er det i hvertfall en rød dele-bil i Sverige hvis noen andre er interesserte. Synes å huske at noen var keen på MK7-seter her, GT4 CS...?
Vedlegg
DR38T800009357(6).jpg
DR38T800009357(6).jpg (48.82 kiB) Vist 1491 ganger
DR38T800009357(1).jpg
DR38T800009357(1).jpg (41.58 kiB) Vist 1493 ganger
DR38T800009357(2).jpg
DR38T800009357(2).jpg (45.66 kiB) Vist 1492 ganger
DR38T800009357(5).jpg
DR38T800009357(5).jpg (37.81 kiB) Vist 1494 ganger

#90554  av lexusmann

Ja, må være en fin "delebil til den gamle mazdan", hehe... :)

#90555  av sw20

om en bil er ramme sjeiv har ingen ting med om den blir kondemnert å gjer... :o

dessuten er det få biler som har ramme no.... :)

holder på med en bil på jobb no der ramme vangen er innslått 13cm. 1300mm minus om du vill...
pluss at den er dradd ned 7 cm .....

men det er jo en del skade på bilen da
og airbagene er jo litt dyre... kommer ann på om det er mye i forstilling siden eine felgen er borte....

men å si om den blir kondemnert bare på bilde er vanskelig...

ikkje takstmenn klarer det engang.... kommer altid ned på jobb for å se heile bilen og se skaden og på den måten skape seg eit heilhetsintrykk av bilen dersom bilen er støken kvir dei seg ofte litt meir for å drepe den...
fordi da kan eieren kreve meir penger en det bilen ligger på i listene...

med andre og enklere ord det kommer an på mange ting....

#90682  av Goose

lurer på hvor mye den bilen ville koste å kjøpe som vrak? :wink:

Hadde kosta meg veldig lite å få den bilen på veien igjen... :wink:

#90716  av celicat23

Goose skrev:lurer på hvor mye den bilen ville koste å kjøpe som vrak? :wink:

Hadde kosta meg veldig lite å få den bilen på veien igjen... :wink:
Husk at du som privat person har ikke lov å kjøpe ett vrak, rette det opp selv, og registrere det igjen. Kun autoriserte verksteder har lov til det.

#90717  av Goose

seff, sender bare bilen til polen og så har jeg en bil å bruke der hver gang jeg drar ditt. Får jo ting gjort veldig billig i polen. ;)