TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#88393  av Kjelliken

:D Vet ikke om noen har sagt det til deg før arne men dette er rått meget bra arbeid her ser jeg.. :wink:

#88450  av ADHD:-)))

Eg er meget IPONERT over de du holder å med og ikke minst DE du har FÅTILL meget meget BRA!!!! er alt eg kan si!!!:-)

#88472  av GT_rider

Har alltid hatt respekt for folk som arne, som veit hva de vil, og får det til. er selv ikkje så fingernem eg :(

Spennende å se slutten, viss det blir noen da.
Evighetsprosjekt???

#88496  av Arne rebel

Takker for skryt :oops: men dere har ikke sett den på nærthold :)
Lagde til festene for eksospotta, men synes den bygger litt for langt ned.... selv om den henger like langt fra ramma som sw2oen... ?!
Vedlegg
Sw20 potta montert på aw11en...
Sw20 potta montert på aw11en...
P2130383.JPG (214.16 kiB) Vist 1278 ganger

#88542  av Amund

ser kanon ut dette arne! spørs om det ikke blir hard konkuranse fra deg på bane i sommer :wink:

Må si at jeg ser frem til å få se dette "live" :D

#89237  av Arne rebel

Amund: Jeg skal prøve å gi deg litt motstand, men jeg er litt usikker om jeg har forbedra kjøreegnskapen eller forverra den :? Har jo øket vekta bak med minst 80kg.Vaska hele motor-rommet med diesel og kaldavfetting. Gikk over med tynner og silicone fjerner, så da skulle det være klart for lakking. Sveiset inn et rør (42mm) på fjerbentårnet på hver side og inn i cupèn for fremtidig bur, slik at en slipper å sveise bak i motor-rommet når det en gang kommer.
Vedlegg
Et 42mm rør sveiset inn i toppen på fjærbentårnet og inn i cupèn
Et 42mm rør sveiset inn i toppen på fjærbentårnet og inn i cupèn
P2160388.JPG (272.24 kiB) Vist 1270 ganger

#90296  av Arne rebel

Oppdatering: Grunnet og lakket motorrommet sort da det står i stil med taket....neida det var for at ikke alt skal ruste opp i løpet av en sesong. De flatene som ligger "øverst" og bagasjerommet vil bli lakket på nytt da jeg henger over disse når jeg monterer. Tok ned tanken og byttet til sw20 pumpe og la på understellsmasse i tunellen og på tanken. Laget nye fester for håndbrekket da jeg ville ha det på pasasjersiden og bruke sw20 brekket. La også tectyl i støtdempertårn. Heiste inn motoren som heldigvis passet på festene.... 8) Har ikke hatt motoren i når festene ble laget, men kun målt på sw20en, så flaks får en si. Laget til festen for div. el. og filter etc.
Vedlegg
P2210401.JPG
P2210401.JPG (328.59 kiB) Vist 1269 ganger
Fra oversiden
Fra oversiden
P2210400.JPG (277.6 kiB) Vist 1279 ganger
Fra undersiden
Fra undersiden
P2210396.JPG (321.6 kiB) Vist 1274 ganger

#90340  av jumbo

Gromme greier Rebel! :mrgreen:

#90360  av tojo

Meget imponerende bygg! Vil bli en høydare når den er ferdig. :twisted:
#1 MR2 mkI in NORWAY? :D RÃ¥coolt prosjekt. :twisted:
Hvis du blir ferdig før Juni? Får vi se deg sladde rundt på ACR(Landstreff Nord)?

#90617  av Arne rebel

Tojo: Skal bli ferdig til Gatebil-våler i mai :? Det er nok et par-tre stykker med grommere mk1 i norge (Amund, Ingar, Inset for å nevne noen). Det jeg driver med er kun lav-budsjett-mekking :cry: og ingen nye flotte deler. Gleder meg til å teste asfalten oppe i nord :D

#90635  av Tor

Meget gromt prosjekt, mega bra at noen tør gjøre noe slikt med bilen sin.
Asfalten oppe i Nord er konge :) Men den spiser gummi.

mk1

#90696  av andre 1

ser jo utvilsomt meg tøft ut dette :) hvordan blir den med så mye vekt bak da? mr2 understyrer jo en del med 1,6ltr!
 #90707  av Amund

andre 1 skrev:ser jo utvilsomt meg tøft ut dette :) hvordan blir den med så mye vekt bak da? mr2 understyrer jo en del med 1,6ltr!
hehe, kan skrive under på at den ekstra vekten bak ikkje gjør allverden for det. Dessuten er jo den vekten rett foran hjula stort sett, og når batteriet kommer frem går det helt greit... Men den ekstra effekten lager heller litt overstyring.. :wink:

#90779  av sw20

her lokter det mk2 side intak ???? hint hint... hadde vert himmla tøft det...

men mye jobb og.. men det ser jo ut som du liker å ha noe å sette fingra i...

#91370  av Arne rebel

sw20:Når kjerra går kommer jeg til å ta tak i ekstriøret, men neppe i år.
Amund: HÃ¥per du har rett...
Status: Sveiset det siste festet til motoren, skjøtet aw11 med sw20 festet og la 3,5mm stål på hver side. Koblet til alle slanger og ledninger i motorrommet. Skjøtet bagasjerommet med panseret litt provisorisk da jeg hadde tenkt å få laget det i carbon med tiden. Modifisete sw20 sitt varmeskjold til å passe aw11en. På bildet ser en hvor langt jeg har trukket motorromet bak slik at en slipper å bulke i cupeen når en eventuelt monterer en 3sgte. Tenkte jeg skulle ta tak i cupeen, men legger med et bilde av kaoset jeg må rydde opp i :lol:
Vedlegg
Her har jeg litt arbeid da noe av merkingene har blitt "slitt" bort.
Her har jeg litt arbeid da noe av merkingene har blitt "slitt" bort.
P2260383.JPG (322.01 kiB) Vist 1274 ganger
Provisorisk montert. trenger litt forsterkinger...
Provisorisk montert. trenger litt forsterkinger...
P2260391.JPG (188.02 kiB) Vist 1268 ganger
Her mangler det litt på lengden på panseret...
Her mangler det litt på lengden på panseret...
P2260390.JPG (124.06 kiB) Vist 1275 ganger
Motorfestet mot cupèn og de modifiserte kjøleslangene og bensinslangene....
Motorfestet mot cupèn og de modifiserte kjøleslangene og bensinslangene....
P2260386.JPG (334.92 kiB) Vist 1264 ganger
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 32