TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 93` MR2 "Limited Edition"?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #90786  av Fredrik

Var inne på autodb.no og kikka litt.. Og da kom jeg over denna..

Stemmer detta? Og er det bare 7hk effektøkning som er forskjellen hva andre MK2`ere?

#90828  av FireWalk

hmm.. jeg har iallefall aldri hørt om noe "limited edition" MR2.... syntes den ser ut som en helt vanlig MR2.. mulig han har putta inn noe luftfilter og effektanlegg og dermed skryter på seg litt ekstra hk og kaller det limited edition? hvem vet...

skal ikke si noe sikkert... jeg har nemlig ikke peiling, men syntes det så litt muffens ut bare.. hehe :D

#90831  av sindrejl

eneste limited jeg vet om er nok 98' versjonen som bare ble levert i japan.. though ser man stort på det så er jo alle modeller "limited"? ;)

#90837  av FireWalk

hehe.. ja.. når jeg får styling på min så er den og limited... :p men den der så jo ganske orginal ut.. :) avanserte salgs triks folk tyr til om dagene gitt..

#90843  av arild

Heter ikke NA-modellen 'GT-limited' i japan da ;)

#90850  av Erlend

arild skrev:Heter ikke NA-modellen 'GT-limited' i japan da ;)
Du kan ha noe der :) Sikkert en misforståelse.

Eneste Limited Edition av SW20 var noen 98-99-modeller i Japan ja. Mener å huske fullskinn, kromfelger og noen diverse skilt/klistremerker..

#90877  av celicat23

Jeg ringte på en celica mk6 for noen år tilbake, som var annonsert som "limited edition". Spurte hva som var forskjell på denne og andre vanlig celica. Fikk til svar "jeg har montert en vinge på min".

Det var han sin versjon av "limited edition".

Etter mye "Det blir ikke noe limited edition bare fordi DU monterer på en vinge på bilen!" og til svar "jo", så avslutta jeg med noen gloser som jeg husker godt innehold "idiot" ivertfall og la på.

Limited Edition... My a.....

#90888  av FireWalk

celicat23 skrev:Jeg ringte på en celica mk6 for noen år tilbake, som var annonsert som "limited edition". Spurte hva som var forskjell på denne og andre vanlig celica. Fikk til svar "jeg har montert en vinge på min".

Det var han sin versjon av "limited edition".

Etter mye "Det blir ikke noe limited edition bare fordi DU monterer på en vinge på bilen!" og til svar "jo", så avslutta jeg med noen gloser som jeg husker godt innehold "idiot" ivertfall og la på.

Limited Edition... My a.....
hehehe... syntes jeg ser det :) klart man blir irritert over sånt. Man tror man får en helt spesiell bil som er laget i få eksemplarer, også er det bare en kis som har "rånet" den opp litt... vi kan vel være ganske sikre på at de 163 HKene den MR2en der er den effekt økningen vedkommende regner med kommer etter å ha montert luftfilter og effekt anlegg muligens. Den triste sannheten er vel at det sikkert er mindre enn det han påstår der er... så noen Limited edition er det nok ikke... om vi tenker på alle MR2er med effekt anlegg og filter så er det vel mer Limited edition om den er helt orginal.. :wink:

#90890  av FireWalk

Egentlig så er jo dette et bevist forsøk på svindel... De skriver at bilen er en "limited edition". Og de som da ikke har peiling tror jo at bilen er ekstremt sjelden og at de derfor kan gi noen ekstra lapper for å sikre seg en bil som ingen andre har.... svindel! det er nok dette selgeren håper å oppnå også... at noen skal se bilen og tenke: hmm.. den ar jo 15000 kroner dyrere enn den andre MR2en som var akkurat like bra, gått like langt osv... men dette er jo LIMITED edition da! er jo et kupp med bare 15000 kr mer for denne! ja vel, jeg slår til!

så går det vel lange tider før stakkaren skjønner at han ikke har noen limited edition likevel...

Noen burde ringe til fyren å spørre hva som gjør at denne bilen er en "Limited" edition....
Sist redigert av FireWalk den 24 feb 2005 16:20, redigert 1 gang totalt.

#90891  av Fredrik

Syns det virka ganske rart jaa... Begynte å lure på om det var en utgave a MR2 jeg ikke hadde fått med meg.. :shock: :lol:

Da var det avklart! ;)

#90892  av Fredrik

FireWalk skrev:Egentlig så er jo dette et bevist forsøk på svindel... De skriver at bilen er en "limited edition". Og de som da ikke har peiling tror jo at bilen er ekstremt sjelden og at de derfor kan gi noen ekstra lapper for å sikre seg en bil som ingen andre har.... svindel! det er nok dette selgeren håper å oppnå også... at noen skal se bilen og tenke: hmm.. den ar jo 15000 kroner dyrere enn den andre MR2en som var akkurat like bra, gått like langt osv... men dette er jo LIMITED edition da! er jo et kupp med bare 15000 kr mer for denne! ja vel, jeg slår til!

så går det vel lange tider før stakkaren skjønner at han ikke har noen limited edition likevel...

Noen burde ringe til fyren å spørre hva som gjør at denne bilen er en "Limited" edition....
Får du no svar så meddel det med oss da :D

#90903  av GT_rider

Skulle nesten ringt. Bare for å gni det inn at han har drite seg loddrett ut...

#90906  av FireWalk

så navnet nå.. det er jo ei Jente dette her.... Så enten så er det et forsøk på svindel, eller i lys av min nyeste oppdagelse: ren uvitenhet :) hehe..

#90907  av sw20

hmmm ringte men ingen som tok an... prøvde 4 ganga.....??? :o

#90910  av lexusmann

Er kanskje ikke noe "Limited Edition", men den var jo fin,da....Syns jeg i hvert fall... :)
Kunne godt tenkt meg en sånn, hadde jeg bare fått tak i 140k spenn :?
Kan kmstand være litt mistenkelig, eller det bare meg??