TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 93` MR2 "Limited Edition"?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#90928  av mr.two

Den " limited editionen " er bare tøv ! Hvordan kan noen engang prestere " finne opp sin egen "modellkolleksjon", hvis man går utifra at dette er for å oppnå en høyere pris, for å få et større utbytte ? Det er helt utrolig hvor oppfinnsomme og utspekulerte folk er.

Og for eventuelle kjøpere, den som kjøper den bilen i god tro om at den er laget i et " limited " opplag må jo være helt blåst. Den er klin lik en hvilken som helst annen Mr2, de usle 9 hk som bare er innbilning eller noe som selgeren sa ( ja da er det jo sant, og hvem produsent lager en limited edition og øker hk antallet med 9 hester ? ) Bare det jalla hjemmelagede merket på listen bak burde jo få det til å ringe en bjelle. Jeg håper så inderlig at eieren av denne bilen ikke tror hun kjører rundt i noe annet enn en helt normal Mr2, men kunne samtidig ønske jeg hadde møtt denne personen og hørt noen skryte ord for så å knuse denne lille drømmen om " limited edition ".

#90931  av FireWalk

hehe... nåh... vi må huske på at ho er ei jente.. og jenter er utspekulerte av natur... spesielt ovenfor gutter. Og majoriteten som er ute etter å kjøpe seg MR2 er jo gutter. ;)

Klart.. det er jo en fjern mulighet for at hun faktisk TROR dette er en limited edition.. kanskje har hun blitt lurt selv da hun kjøpte den og tror det den dag i dag.. men dette finner jeg meget tvilsomt... jeg tror nok heller dette er et usselt salgs triks.. Og det kan jo finnes folk der ute som er på jakt etter MR2 uten å vite noe som helst om den.. sikkert en del som kunne funnet på å gå fem på det salgs trikset der...

hadde vært morsomt å fått høre med ho om hva historien bak denne "limited edition" mr2en er... :-)

#90933  av Fredrik

mr.two skrev:Det er helt utrolig hvor oppfinnsomme og utspekulerte folk er.
Også har vi dem som er litt motsatt igjen da.. ;) Altså de som skal selge en bil som ikke er vinterkjørt, men kjøper får vinterdekk med på kjøpet :p

#90936  av FireWalk

hehehe.. jeg så en annonse en gang der det stod: Bilen er ikke vinterkjørt!

også på bildet av bilen så stod den der med piggdekk og det var snø over alt... tydelig at den var i bruk om vinteren da bildet ble tatt.... ikke alle som er like lure her i verden.. ;)

#90940  av sindrejl

har sett flere sånne "ikke vinterkjørt" der dem er avbildet i snø med piggdekk osv jeg også :P Kjempesmart salgsannonse ;)

#90941  av arild

For en tid tilbake, stod den en mk2 på autoDB med "skjeldne orginale sotede baklys"

#90943  av GT_rider

FireWalk skrev:så navnet nå.. det er jo ei Jente dette her.... Så enten så er det et forsøk på svindel, eller i lys av min nyeste oppdagelse: ren uvitenhet :) hehe..
Det har vi ikke sett.. Da er prøver hun nok å utnytte en eller annen uvitende gutt til å spa opp noen lapper ekstra, siden det som sagt er flest gutter som kjøper mr2, og jenter er jo noen utspekulerte dyr..

Får sende mail, og be henne liste opp alle avvikene på den i forhold til en "vanlig"mr2. Viss det sto mailadresse. Husker ikke.

#90965  av Erlend

Vil heller regne med at det er en mann som eier bilen, og han har satt opp dama som eier for å selge lettere. Når jeg var og kikka på en mk1 for et år tilbake som var til salgs av ei dame var det en mann som tok telefonen... Viste seg at det var faren hennes som solgte bilen, han hadde bare satt opp henne for å illustrere at den var "damekjørt"...som i realiteten betyr parkeringsbulker og slitt clutch :P

#90977  av FireWalk

Erlend skrev:Vil heller regne med at det er en mann som eier bilen, og han har satt opp dama som eier for å selge lettere. Når jeg var og kikka på en mk1 for et år tilbake som var til salgs av ei dame var det en mann som tok telefonen... Viste seg at det var faren hennes som solgte bilen, han hadde bare satt opp henne for å illustrere at den var "damekjørt"...som i realiteten betyr parkeringsbulker og slitt clutch :P
*LOL* så sant så sant! :lol:

tilat meg å illustrere med et bilde: :lol:
Vedlegg
var det noen som nevnte bulking? :P
var det noen som nevnte bulking? :P
wrx_n_female.jpg (62.92 kiB) Vist 400 ganger

#90987  av CelicaTurbo

FireWalk skrev:Egentlig så er jo dette et bevist forsøk på svindel
Om det er ubevist kan det ikke kalles svindel så du er kanskje litt kjapp i vendingen der? :?

Generellt, selv om personen kanskje har skrevet noe som ikke er korrekt så er det jo mulig at selger har handlet i god tro, og da synes jeg det er litt synd at dere skriver så kraftige negative kommentarer om "en av våre egne"..

#90990  av FireWalk

tja.. man kan jo svindle noen uten å være klar over det da... :) f.eks fordi man på et gitt tirdspunkt selv trodde noe som vite seg å ikke stemme..

Men sant nok, jeg sa jo over at det er jo fult mulig at dette er skrevet i god tro fra selger.. at vedkommende selv kanskje er blitt lurt til å tro at dette er en limited edition.. men jeg tviler..

hadde jo vært litt morsomt om noen hadde sendt en tekst melding eller noe og fått oppklart det, for såvidt jeg vet finnes det ingen slik limited edition, og litt "baksnakking" må denne personen tåle siden det som er skrevet ikke stemmer, og når det i tilegg sannsyneligvis vil kunne være med på å heve prisen.. Det er jo ikke meningen å være slem eller frekk her, men vi må jo få lov til å lure litt.. for det er jo mange som tar i bruk til dels skittne metoder for å få solgt tingene sine der ute..

Men ja, vedkommende er jo uskyldig intil det motsatte er bevist, så vi skal vel ikke dra noen slutninger, men vi kan alltids spekulere, og med tanke på sannsynelighet så er det vel egentlig resultatet gitt allerede?

#90991  av GT_rider

CelicaTurbo skrev: Generellt, selv om personen kanskje har skrevet noe som ikke er korrekt så er det jo mulig at selger har handlet i god tro, og da synes jeg det er litt synd at dere skriver så kraftige negative kommentarer om "en av våre egne"..
registrert her inne?? Eller bare definisjonen på en som kjører sportslig Toyota??

Finnes det en limited edition utgave av en bilmodell, så vet man om man har en bil produsert i det aktuelle antallet eller ikke.
Som f.eks GT4CS, og rs 500..

#90992  av FireWalk

tja.. man kan jo svindle noen uten å være klar over det da... :) f.eks fordi man på et gitt tirdspunkt selv trodde noe som vite seg å ikke stemme..

Men sant nok, jeg sa jo over at det er jo fult mulig at dette er skrevet i god tro fra selger.. at vedkommende selv kanskje er blitt lurt til å tro at dette er en limited edition.. men jeg tviler..

hadde jo vært litt morsomt om noen hadde sendt en tekst melding eller noe og fått oppklart det, for såvidt jeg vet finnes det ingen slik limited edition, og litt "baksnakking" må denne personen tåle siden det som er skrevet ikke stemmer, og når det i tilegg sannsyneligvis vil kunne være med på å heve prisen.. Det er jo ikke meningen å være slem eller frekk her, men vi må jo få lov til å lure litt.. for det er jo mange som tar i bruk til dels skittne metoder for å få solgt tingene sine der ute..

Men ja, vedkommende er jo uskyldig intil det motsatte er bevist, så vi skal vel ikke dra noen slutninger, men vi kan alltids spekulere, og med tanke på sannsynelighet så er vel egentlig resultatet gitt allerede?

#91055  av Tor

sindrejl skrev:har sett flere sånne "ikke vinterkjørt" der dem er avbildet i snø med piggdekk osv jeg også :P Kjempesmart salgsannonse ;)
Eller noen som skal selge bilen sin så skriver de"Aldrig rånekjørt og bra behandla" Så legger de ved et bilde der de står og svir gummi i et lyskryss. Hvor håpløse er ikke folk?

Denne "Limited Edition" er sikkert bare oppskryt fra eieren, han er sikkert typen som tror at så lenge bilen har Dump ventil så er den kjempe bra og kjører fra alle. 90% av alle ungdommene syntes det er kult med dump ventil og snakker ikke om noe anna, men vet de hva den er der for?

#91063  av KuHrOn_RaCeR

Noen som har ringt ho eller??

Kvinnfolk slutter aldri å sjokkere :P