TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feiltenning/ujevn tomgang 3S gte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#90982  av Tor

2fastgt4 skrev:hadde noen kontraer i tønsberg.6meter ut på jordet og vups så var det noen som satte verden på hodet.løste ut beltet og fant ut at det var jeg som var oppned :lol:
Oi da, upp ned med GT4en? Skulle sett et bilde av den sladden din i forkant 8)

#91039  av Tor

Men topic, er det noen har som kan fortelle meg hvorfor bilen ikke tenner i det hete tatt etter jeg bytta pluggledninger, fordelerlokk og rotor i går. Før jeg bytta disse gikk motoren bare på 3 eller kansje enda verre 2 syl.

Jeg har en mistanke om at jeg ikke har satt pluggledningene riktig på fordeleren. Noen som kan si meg hvilken rekkefølge nummereringen på rotoren i forhold til motoren er?

Skal pluggleningnen som går på nummer 1 på rotoren på syl 1 (passaskjersiden). Noen som kan gi meg den eksakte rekkefølgen her?
Må skru mere i morgen og sjekke om det gnister på noen av pluggene i det hele og store. Merkelige saker.. Noen som har tips?

#91066  av GT4 CS

Er merket med nr 1-4 på hver påluggledning, og er merket med nr 1-4 på fordeler lokk. Så da setter du enkelt og greit ledning nr1 på plass nr 1 i fordelerlokket :)
Ang nr i motor husker jeg ikke helt, men den lengste ledningen skal jo seff lengst unna fordeleren din, kan ikke ta feil her :) Legger ved et bilde av bc jeg har Tor
Er av merke TurboXs High performance boost controller.
Vedlegg
carlos sainz 101.jpg
carlos sainz 101.jpg (58.35 kiB) Vist 657 ganger

#91127  av Tor

Okay, pluggledningene står riktig iallefall. Skal ned igjen og demontere fordelerlokket og rotoren og prøve de gamle delene igjen, da startet iallefall bilen noe den ikke gjør nå :(

Skulle ta opp pluggene men merka at det ikke akkurat var standar strl på pluggene, åssen nøkken skal jeg buruke? mm?

#91128  av kennethx

Når jeg var på toyota og skulle kjøpe nye pluggledninger, rotor, fordeler coil osv osv til CS'en....så fikk jeg FEIL deler! De er alle forskjellige fra std GT4. Men de passer jo ikke sammen, så du har vel neppe feil deler :?:

#91133  av Tor

Både rotoren, fordelerlokk og pluggledningene ser iallefall dønn lik ut. Har bytta om til den rotoren som sto på og det fordelerlokke som var på bilen. Hadde ikke strøm til og teste og starte nå, batteriet står på lading.

Men det kan se ut som om rotoren min ikke roterer, dvs når jeg åpna første gangen sto den i en possisjon og når jeg åpna i dag står den i samme posisjon selv om jeg har prøvd og starte utallige ganger.
Er det ren tilfeldighet eller er det fordeleren som er gåen?

Noen som vet ca pris hos Toyota?

#91140  av GT4 CS

Er iallefall ingen feil på delene du fikk i posten av meg, de ble byttet uten grunn på min bil. Om ledninger står riktig så kan feieln være pluggene dine, kjøp deg den lille pluggpipa, er vel 15mm mener jeg og huske. Og om rotoren din snurrer finner du fort ut med en hjelper, dra den på strteren uten fordelerlokket på vet du :)

#91141  av Tor

Okay, snakket med Toyota nå, 2200 spenn for en ny fordeler, skal sjekke om den snurrer i kveld :) Må vel innvistere i en ny pluggnøkken også da og nye plugger. Nye plugger, er det Statoil vare eller må de bestilles fra en eller anna lur plass?

#91148  av kennethx

Tor skrev:Okay, snakket med Toyota nå, 2200 spenn for en ny fordeler, skal sjekke om den snurrer i kveld :) Må vel innvistere i en ny pluggnøkken også da og nye plugger. Nye plugger, er det Statoil vare eller må de bestilles fra en eller anna lur plass?
2200? Er de syk i hodet?!

#91155  av Tor

kennethx skrev:
Tor skrev:Okay, snakket med Toyota nå, 2200 spenn for en ny fordeler, skal sjekke om den snurrer i kveld :) Må vel innvistere i en ny pluggnøkken også da og nye plugger. Nye plugger, er det Statoil vare eller må de bestilles fra en eller anna lur plass?
2200? Er de syk i hodet?!
Jeg må inrømme at jeg ikke ble noe sjokkert over prisen. Nye tennkabler koster rett over 1000 lappen hos Toyota da. Skal på jobb om 1 time så jeg glader meg (faktisk) til og sjekke de 2 siste mulighetene i kveld hvorfor bilen min er syk. Det første som skal sjekkes er at rotoren roterer og det andre er at pluggene gnistrer og se hvordan disse ser ut. Blir vel og bytte de uansett åssen de ser ut.

Om ikke noe av dette hjelper må det da være mangel på bensin som er problemet, men det kommer sikkert en post eller 10 fra meg om dette viser seg og stemme.

#91157  av kennethx

Skal sjekke hva jeg betalete for fordeler lokk og rotor, det var IKKE 2200 iafk.

Pluggledningsett (inc coil ledning) koster rundt 1100 tror jeg.

#91159  av Dalan

kennethx skrev:Skal sjekke hva jeg betalete for fordeler lokk og rotor, det var IKKE 2200 iafk.
Jeg forstod det som om at det var 2200,- for fordeleren, altså hele fordeleren, ikke lokket ;)

Fordelerlokk og rotor burde ligge i underkant av 1000-lappen vel.

#91160  av Tor

Stemmer, 2200 for komplett fordeler uten pluggledninger da. Men for 2200 kr skulle jeg få en ny fordeler :)

#91382  av Tor

Bilen starte og er 100% normal :lol:

Totalt sorte plugger grunnet små starting i garagen var trolig årsaken :)

#91396  av GT_rider

Og så mye som du har stressa...
Jaja... bytta plugger???

Hva koster noe slikt??
Da jeg var inne på lokale sjappa og hørte om de kunne skaffe platinaplugger, så skulle de ca 1100,- Synes det var litt i overkant, eller er det normalpris? Vet de skal holde en stund, men allikavel :roll: