TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TSB - Garantisak - Ventil-løftebolter til Celica T-Sport

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #90908  av kaimagne

Jeg skal i hvertfall til Toyota og få de til å fikse dette:

In some cases, owners of 2000 – 2002 model year Celica GTS vehicles equipped with the 2ZZ–GE engine may complain of an intermittent slight loss of power and/or variable lift function at engine speeds over 6,000 rpm under high load. This can be caused if the bolt securing the rocker shaft separates, allowing the shaft to rotate in its bore. This rotation, when it occurs, can cause misalignment of the oil feed passages to the rocker shafts, resulting in a lack of variable lift operation and low power at higher engine rpm.

PRODUCTION CHANGE EFFECTIVE VIN: JTDDY3#T#20060197

Det finnes en gjør-det-selv-artikkel på http://www.teamcelica.com/tech/installs/liftbolts/

Kai Magne
Vedlegg
(441.61 kiB) Lastet ned 63 ganger

#90920  av Goose

Det gjelder kun GTS?

#90924  av T23 Turbo

Ja det er 2zz-ge motor.
Vores er 1zz-fe.
MVH Finn.

#91131  av Goose

Jo vet det men jeg bare lurte om lignende feil kan være på bilene får finn?

#91174  av larsst185

Deres celicaer har kun variable ventil tider.men T-sporten har variable ventil løft.er vel med dette systemet at denne feilen eksisterer.Uansett så var det vel begrenset innenfor visse chassi nr at feilen var.

#99443  av kaimagne

Jeg begynner å bli paranoid, og synes av og til at jeg ikke får full skuv når jeg tømmer giret i 1. og 2. gir...

Skal jeg oppsøke Toyota og få de til å skifte det for meg? Det skader jo sikkert ikke å få sjekka det? Dessuten er det vel ikke den lokale Toyota-forhandleren som blir belastet for regningen med å gjøre det, der er vel noe Toyota Norge eller Toyota Europe tar seg av?

Samtidig som de skifter dette, må de ta av viftereima, og den skal jeg skifte uansett! Så dette blir jo to fluer i en smekk... ;)

Forresten, den TSB'en, gjelder den kanskje kun US-modeller?

Ka dåkk trur? :?

#99453  av Goose

Har lite peiling på det der, men hvis det er en produksjons feil så kjør innom toyota så får du greie på om det gjelder ditt chassi nr.

Når det gjelder reimen så om du ikke får skifte på toyota så stikk innom.
Nå vet jeg hvordan den skiftes etter at ejg har gjort det på min (fikk hjelp da men klarer det helt fin selv nå) :)

#99500  av kaimagne

Jeg vet at det gjelder min bil, spørsmålet er om jeg skal stikke bort til dem og få det gjort...
Jeg lurer jo på om jeg legger merke til det nå, fordi jeg vet om den TSB'n, og hvis jeg ikke hadde visst om den, hadde jeg da klaga på det?

Men jeg blir jo bare paranoid av å ikke gjøre noe med det, så det er vel like greit å få gjort det.