TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger lenge før den starter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #91162  av ScadamiCa

Bare lurte på en ting, Celicaen min er veldig treg i oppstarten. Har ikke så mye peiling på hva som kan vær galt. Noen ideer?

Er ikke noen ulyder eller noe, startmotoren må bare svive ei stonn før den starter.

#91163  av yeah580

et forslag kan jo være kaldstart dysen.

#91170  av sindrejl

hva med batteriet? ;)

#91173  av Fredrik

Starter kanskje?

#91175  av GT_rider

Ville prøvd med nytt batteri først. Viss batteriet er gammelt, så skader det jo ikke akkurat med ett nytt og fresht ett

#91176  av erling

sindrejl skrev:hva med batteriet? ;)
Fredrik skrev:Starter kanskje?
GT_rider skrev:Ville prøvd med nytt batteri først. Viss batteriet er gammelt, så skader det jo ikke akkurat med ett nytt og fresht ett
Hvis "startmotoren må svive ei stonn før den starter", skulle man vel tro at startmotoren er veldig i orden siden den sviver, og siden strømkilden klarer å svive startmotoren skulle vel det også være iorden...? :roll:

Eller er det jeg som er tosk nå? :D

#91178  av GT_rider

erling skrev: Hvis "startmotoren må svive ei stonn før den starter", skulle man vel tro at startmotoren er veldig i orden siden den sviver, og siden strømkilden klarer å svive startmotoren skulle vel det også være iorden...? :roll:

Eller er det jeg som er tosk nå? :D
Neida..
Min bruker litt tid på å starte (individuelt hva som regnes som litt tid), vet det hos meg er batteriet som er litt slitent.
Starter helt fint for det, unsett temperatur

#91254  av GT4 CS

Sjekke batteriet du, virker jo ikke som en mekanisk feil dette. Men skjønner ikke helt hva du mener, går motoren sakte rundt på starteren? Eller er alt normalt på den biten, går alt normalt rundt holder jeg en knapp på gml tennplugger,møkkete luft filter og kansje litt irr i fordeler lokket ditt. Sjelden noe hokus pokus med slikt.

#91292  av ScadamiCa

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, startmotoren må bare svive ei stund. Er jo egentlig ikke noe veldig stort problem. Men normalt så skal den starte fortere.

#91321  av Tor

ScadamiCa skrev:Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, startmotoren må bare svive ei stund. Er jo egentlig ikke noe veldig stort problem. Men normalt så skal den starte fortere.
Skjønner hva du mener, bilen tenner liksom ikke med en gang du vrir om nøkkelen, den må kjøres litt på startmotoren før det skjer noe. Jeg ville begynt med og bytta plugger jeg.

#91360  av Mr2Nyter'n;p

Hadde samme problemet etter motorbyttet mitt og fant ut at det var så ukomplisert som det kunne blitt... Nye plugger... :wink:

#91405  av Tor

Mr2Nyter'n;p skrev:Hadde samme problemet etter motorbyttet mitt og fant ut at det var så ukomplisert som det kunne blitt... Nye plugger... :wink:
Tennplugger løser 20% av bilens problemer :) Bare spør meg :Å

#92917  av ScadamiCa

Har sjekka litt nå, men har ikke funnet ut så mye. Har ikke byttet noe ennå allså.
Nye tennplugger koster 700kr på Bilextra.
Bilen trenger ikke lenge å starte når den er varm...

Kan det vær pluggene fordeom?
Har ikke så lyst å bytte pluggene viss dem er fine. Men en ting, dei pluggene som står i den nå har vært dekket med olje lenge. For når eg fekk bilen så var det olje som dekket pluggene, dem hadde sølt mye når dem skulle fylle på olje på bilen.

Trenger jeg noen spesielle verktøy for å bytte pluggene?
Sist redigert av ScadamiCa den 07 mar 2005 15:05, redigert 1 gang totalt.

#92918  av ScadamiCa

yeah580 skrev:et forslag kan jo være kaldstart dysen.
Hvor ligger denne?

#92929  av Tor

ScadamiCa skrev:
yeah580 skrev:et forslag kan jo være kaldstart dysen.
Hvor ligger denne?
Ligger ikke denne i kaldstartsensoren? eller er jeg på bærtur nå?
Toyota hadde nemelig ute min kaldstart dyse og rensa denne pga at den var tett.