TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• oljefilter til 3s-gte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #75009  av sleeper

noen som har pruduktnr på et oljefilter som passer denne motoren?
trenger det FORT! (ikke toyota delenr....)

#75010  av tojo

TRD Sports Oil filter 90915-SP010 :wink:

#75022  av 2fastgt4

:) KN ring kollevold:32852091 :)

#75055  av MR2turbo

hvorfor ikke toyota orginal??
90915-10004 heter den hvertfall... ;) funker flott det :)

#91229  av FireWalk

wtf... søkte på dette med oljefilter nå da det er på tide å bytte oljefilter på MR2en min (tenkte å få dette unna nå før sommeren). Det er vel samme filterene på ale 3s-gte motorene.. Jeg ar hos toyota i dag og fikk et filter som heter: 90915-YZZC7 ... ER DETTE FEIL??? jeg spurte TYDELIG om dette var rett filter når han ga meg det, for jeg har jo lest mye på forumet her om at feil filter kan være katastrofalt osv... men jada, han sa det var rett filter...

Det står jo utenpå pakken:

E series
A series (exc. 4A-G series)
S series (exc. 3S-GTE)
4K,5K Series (JPN, EUR, Australia)

Hvordan kan de gi meg feil filter når jeg PRESISERTE at det var en 3S-gte og jeg spurte TO ganger og han var sikker... !? hvilket filter er det jeg egentlig skal ha? for noen surrehuer!

#91238  av CelicaTurbo

du har ihvertfall fått feil filter, det er sikkert. Grunnen til at en del forhandlere gir ut feil er at dem har ikke oppdaterte dette i sine registre enda Toyota Norge har sendt ut informasjon om at dette skal gjøres. Ta meg deg delenummeret på korrekt filter og bytt filteret du fikk i dette. Det står jo tydelig på pakken at filteret ikke skal brukes på 3S-GTE..

#91320  av Tor

Kjøper ollefilter på BilXtra jeg :)

#91324  av FireWalk

det gjør vanligvis jeg også.. men når jeg kommer inn der og spør etter oljefilter eller hva som helst annet til en 3S-GTE motor så finner de ingenting... siden bilen er amerikansk får de ikke opp noe på listene sine, og de er visst helt grønne når det gjelder de forskjellige motorene til disse bilene.. så da kjøper jeg på toyota.. er bare 10 kr dyrere uansett...

jeg får vel bare gå tilbake og bytte dette da... typisk... :roll:

#91342  av sw20

man går ikkje på bilexstra i ålesund å spørr etter råd....

en eg kjenner som gjekk dit og spurte etter noe han kunne fjerne lakk med... forklarte at bilen hadde stått inerheten av noen som lakka en båt og hadde fått mange kvite prikker...

han kom hjem med 2 bokser med lakkfjerner... :shock: :shock: :shock:

#91348  av FireWalk

hehe... :lol: håper han ikke brukte det da :P

#91355  av sw20

hehe.. var bare flaks han ikkje brukte det.. ringte til meg etter å ha lest på flaska... og da sto han klar for å ha det på..

han var mindre bli da han dro for å få det bytta...

men egentlig skulla han jo bare hatt det på... hadde blitt bra rabalder da???
:D

#91358  av FireWalk

sw20 skrev:hehe.. var bare flaks han ikkje brukte det.. ringte til meg etter å ha lest på flaska... og da sto han klar for å ha det på..

han var mindre bli da han dro for å få det bytta...

men egentlig skulla han jo bare hatt det på... hadde blitt bra rabalder da???
:D
ja hadde det vært USA hadde han nok fått noen millioner på den der... :p der blir uvitenhet belønnet.. men ikke her i Norge, da hadde nok bare folk ledd av han. hehe.. :P

#91951  av FireWalk

da fikk jeg endelig rett filter... de virka veldig forbløftet på toyota.. han fyren som ga meg feil filter stod bare og kikket ut i luften og var helt forfjamset over at jeg kunne ha fått feil filter... bare glad jeg ikke BRUKTE dette filteret... :) hva skulle jeg gjort uten dette forumet... :wink:

#91995  av CelicaTurbo

bra det ble en løsning på det da :)