TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feiltenning/ujevn tomgang 3S gte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#91404  av Tor

Stressa ja, ikke snakk. Men når alt kommer til alt her så har det være mye lærdom ute å gått. Jeg har ikke bytta plugger pga at det er lørdags kveld og ikke noen har har plugger. Men det kommer nye plugger iløpet av uka. Tok bare opp pluggene og rensa de sikkerlig, bytta rotor, fordelerlokk og pluggledninger og vips :)

Har vært ute og lufta bilen i kveld, første turen etter innstalasjon av turbotrykksmåleren. Lader 0.65 bar nå ca helt orginal med kun luftfilter innstalert. Men boost kontroleren står i hylla bak meg :)

Alt funker supert på bilen iallefall, skal ned nå og sjekke om det trengs etterfylling av gear olje og olje på diffen. Bare for og være på den sikre siden.

Takker for all hjelp fra denne tråden, må si forum er geniale greier.

#91519  av kennethx

Tor skrev:Stressa ja, ikke snakk. Men når alt kommer til alt her så har det være mye lærdom ute å gått. Jeg har ikke bytta plugger pga at det er lørdags kveld og ikke noen har har plugger. Men det kommer nye plugger iløpet av uka. Tok bare opp pluggene og rensa de sikkerlig, bytta rotor, fordelerlokk og pluggledninger og vips :)

Har vært ute og lufta bilen i kveld, første turen etter innstalasjon av turbotrykksmåleren. Lader 0.65 bar nå ca helt orginal med kun luftfilter innstalert. Men boost kontroleren står i hylla bak meg :)

Alt funker supert på bilen iallefall, skal ned nå og sjekke om det trengs etterfylling av gear olje og olje på diffen. Bare for og være på den sikre siden.

Takker for all hjelp fra denne tråden, må si forum er geniale greier.
Er T-VSV koblet til fremdeles? Da skal du lade mer i 3-4gir....

#91521  av CelicaTurbo

... det trykket er ikke unormalt om han fremdeles har standard eksos.. om han derimot har grovere eksos tyder det på at t-vsv er dekativert, eller at det var for kaldt i luften slik at ECU aldri aktiverte t-vsv uansett..

#91523  av Tor

Kjører med orginal eksos og TSV-U ventilen er ikke blokkert. Ensten modden på bilen min i går var luftfilter :) Ellers dønn orginal. Men det kommer seg om ikke lenge, skal blokkere TSV-U, inn med chippen og på med eksos og vekk med cat :)

#91619  av kennethx

Å, da så, trodde du hadde grov eksos jeg :oops: Da er det ganske så normalt ja :) PS. Du har noe å glede deg til :twisted:

#91629  av Tor

Eksos kommer iløpet av sommeren, mens jeg venter skal jeg ta av catten og sveise meg et erstatningsrør. Hører det skal hjelpe bra og fjerne catten. Ellers kommer boost controlener på igjen, men skal vente litt med det siden GT4 CS har luftet at han skal selge sin gamle. Min er type billi bleed valve. TSV-U blir blokkert så snart jeg er ferdig med den jobben jeg driver på med nå under bilen.

#91631  av kennethx

Har du montert bleedvalve uten å fjerne T-VSV?

Uten grovere eksos vil det trolig ikke være noe poeng å sku opp noe serlig mer en til 0.9bar.

#91634  av Tor

kennethx skrev:Har du montert bleedvalve uten å fjerne T-VSV?

Uten grovere eksos vil det trolig ikke være noe poeng å sku opp noe serlig mer en til 0.9bar.
Bleed Valven var montert uten og blokkere TSV-U ventilen da svigerbroderen kjøpte bilen. Da var det også montert på en SuperChip. Hadde store problemer med fuel cut så Toyota fjerna boostcontroleren og chippen etter ønske fra svigerbroderen som kun kjørte til og fra jobb med bilen. Chippen var kobla feil på, - og + var byttet om hverandre.

Men TSV-U skal blokkes først, så kommer boost controlener, chip og eksos.