TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Varsel lampe som lyser...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #91555  av saftisme

Det er en varsel lampe som lyser i min mk2... men den lyser ikke hele tiden. bare til tider. så slår den seg av. Det er den røde som ser sånn ut:

(!)
i instruksjonsboka sto det ikke mer enn "check the breaks" :S
hvorfor lyser denne? hva er galt? er det bremseveske eller noe? bremsene virker å fungere helt fint.

#91568  av Trial

Hadde samme problem på min,å det viste seg å være så enkelt som at handbrekket hadde hengt seg oppe på venstre side bak... endte opp med rødglødende bremseskive! :shock:

#91569  av Andreazz

Lite bremseveske??

#91578  av Magne

Jeg har akkurat samme problem på min mr2 mk2. Selv aner jeg ikke hva det kan være... Sjekket bremseveske nivået på min, det var helt fullt, så byttet jeg flottøren for å sjekke om det var den men den gang ei... Lyser den dag idag men bremsene fungerer som bare det de! ... :? :?:

#91626  av Azrael

Jeg hadde noe av dem samme problem selv, men det var enkelt å fikse. Kjør en tur og kjenn om bremseskive eller til og med felgen blir veldig varm. Hos meg var det sylinderen inni calipteren som hadde brent seg fast, dermed sto bremsene konstant på skiva og dette resulterte i varme på skiva/felgen.

Skulle vel tro at det er håndbrekket som har fryst fast.

#91652  av GT4 CS

Flotøren kan være overfølsom også, har du bremseveske opp til maks merke kan du nesten 100% sikkert utelukke den.
At det var varsel for for varme skiver viste jeg ikke :) Mulig flotøren registrerer for høyt nivå da pga koking??
Kan og være slitasjevarsler på klossene da, bare noen tips her da det er så forskjellig fra bil til bil hva de er utstyrt med

#91655  av Azrael

Var ikke noen varsellampe som lyste i mitt tilfelle, men det er vel det hvis brekket ikke har sluppet ordentlig?

Det jeg skulle fram til var at du kunne kjenne det på felgen/skiva hvis bremsene hang på hjulet :?:

#91659  av kennethx

Flotøren min er litt overfølsom den også, må omtrent ha på max linjen for at den ikke skal klage, hehe.

#91673  av GT_rider

Min og.
MEN, sjekk den for all del!!! Kjørte fra Trøgstad til Radøy me dbremseveske under MIN.. Fikk beskjed om at det var føleren som var årsaken, men nei...når jege sjekka så var det bare lite bremseveske på beholderen. Fylte opp, og no more brakeproblems :)
Sier litt om forrige eier, som ikke sjekka om det var bremsevæske på den. Og litt om meg :oops: :oops:

#91686  av FireWalk

fikk opp dette tegnet jeg også (!) på min forige GTI. Det kom som regel når jeg bremset ned eller i svinger... viste seg å være bremsevæske nivået som var lavt.. var bare å etterfylle i mitt tilfelle heldigvis :)
 #91763  av torjusrr

hadde det akkurat sånn på min rav4 for en liten stund siden. lyse kom på i bakker og svinger
jeg fylte først bremseveske, det hjalp ikke.
så byttet jeg klosser, og nå lyser det ikke mer.

#210793  av Fantare

Bringer opp en litt gammel topic jeg.
Fikk igjen bilen min fra verksted i dag, og da kommer abs lampa opp og den røde viftegreia til motoren..
Hva kan være galt?

Skal alle varsenlampene lyse i dashen når jeg vrir på tenninga? for det gjør de ikke til meg nå :?

irriterende

#210834  av FireWalk

Fantare skrev:Bringer opp en litt gammel topic jeg.
Fikk igjen bilen min fra verksted i dag, og da kommer abs lampa opp og den røde viftegreia til motoren..
Hva kan være galt?

Skal alle varsenlampene lyse i dashen når jeg vrir på tenninga? for det gjør de ikke til meg nå :?

irriterende
Viftegreia som lyser er kjølefivta til motoren. Sjekk sikringene i sikringsboksen i motor-rommet. Den er sikkert gåen.

ABS lampa skal ikke lyse hele tiden mens du kjører, det betyr at det er noe galt med ABS systemet. Da ville jeg reist tilbake til verkstedet og hørt om det er noe de har gjort der. Mulig de har koblet ut dette og glemt og koble det til igjen, jeg aner jo ikke hva slags arbeid du skulle ha utført på bilen der.
 #210952  av Mr2_666

saftisme skrev:Det er en varsel lampe som lyser i min mk2... men den lyser ikke hele tiden. bare til tider. så slår den seg av. Det er den røde som ser sånn ut:

(!)
i instruksjonsboka sto det ikke mer enn "check the breaks" :S
hvorfor lyser denne? hva er galt? er det bremseveske eller noe? bremsene virker å fungere helt fint.
Det er nok en calip som er i ferd med å ta kveld... Hadde samme greien på min. Ganske standard Mr2. Kommer det på feks når du stopper i lyskryss, og forsvinner igjen når du har kjørt en stund. Så da må du nok overhale en av caliperne.

#210988  av Fantare

FireWalk skrev:Viftegreia som lyser er kjølefivta til motoren. Sjekk sikringene i sikringsboksen i motor-rommet. Den er sikkert gåen.
HÃ¥per det er sikringen, skal sjekke det snarest!
FireWalk skrev:ABS lampa skal ikke lyse hele tiden mens du kjører, det betyr at det er noe galt med ABS systemet. Da ville jeg reist tilbake til verkstedet og hørt om det er noe de har gjort der. Mulig de har koblet ut dette og glemt og koble det til igjen, jeg aner jo ikke hva slags arbeid du skulle ha utført på bilen der.
Vet at den ikke skal lyse, abs bremsene funker ikke heller..
Har bytte endel i forstillingen, så de har sikkert glemt og sotte ino sensorer ellerno :)

Takker for svar :wink: