TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Blitz SRI for t-sport montert pÃ¥ vanlig 143hk celica.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #90848  av celicat23

Installerte ett blitz "short ram intake" i går. Når vi skulle koble slangen fra blitz filteret på spjell huset, så var slangen fra filteret alt for stor. Tok en titt på esken til filteret, og den var merket "2ZZ" (motor koden til GTS/T-SPORT). Og det er IKKE t-sport jeg har.

Så ut ifra det så regner jeg med at spjell huset til t-sport er større enn "vanlige" celica'er.

Løste det problemet med å klemme på en bit samco slange rundt røret fra spjell huset, og tredde deretter slangen til blitz filteret over det igjen.

Lyden fra motoren er veldig mye bedre nå, og bilen føles mer villig ut. Så må si meg fornøyd (selv om det ikke akkurat var noe bolt-on gledes jobb å installere filteret).
Vedlegg
IMG_0617.JPG
IMG_0617.JPG (52.77 kiB) Vist 341 ganger

#90862  av Goose

ja du liker å få støv i motoren :wink:
Sist jeg leste så filtrerte blits meget dårlig... :roll:

#90875  av celicat23

Goose skrev:ja du liker å få støv i motoren :wink:
Sist jeg leste så filtrerte blits meget dårlig... :roll:
Vet at metall filteret til blitz (SUS) har fått mye pes for å filtrere dårlig. Men det her er ikke det filteret :)

#90880  av Goose

Er det vedlikeholdsfri du har?

#90902  av celicat23

Goose skrev:Er det vedlikeholdsfri du har?
Filteret? Nei, det er utbyttbart, og kan/må renses etter en stund.

#90919  av Goose

med vedlikeholdsfri mener jeg om du må olje den eller ikke?

#90925  av celicat23

Goose skrev:med vedlikeholdsfri mener jeg om du må olje den eller ikke?
Ah. Nei, har aldrig sett eller hørt noe om olje på dette filteret. Så sålangt jeg vet så skal jeg ikke det (ikke at det automatisk gjør det til fakta da men...)

#91597  av celicat23

Wooohooo! Tenkte jeg fikk sjekke det opp, og det stemmer: trenger ikke å oljes dette filteret.

#91608  av Goose

Du får håper at det filtret er bedre enn forrige blitz filteret :)

Filter som trenger ikek olje er den beste, sliper å kødde med LMM.
Er du derfor jeg har Apexi i bilen ;)

#91656  av celicat23

Goose skrev:Du får håper at det filtret er bedre enn forrige blitz filteret :)

Filter som trenger ikek olje er den beste, sliper å kødde med LMM.
Er du derfor jeg har Apexi i bilen ;)
Far har kjørt med SUS (metall) filteret til blitz i flere år, på biler som suger mye mer luft en strikk motoren i celica'n og det har aldrig vært noe problem - så er ikke nevne verdig urolig akkurat :)

#91657  av Goose

mulig det, jeg så testen holder for meg :wink:

Det var ikek sånn at det filtret ikke filtrerte i det hele tatt. men bare den fineste støvet. og kjører man mye på fjellet så kan hende det ville gi tegn til dårlig filter...