TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 killer? Vel...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#91788  av jumbo

Hva i dalarna slags bil er det der???

#91790  av erling

jumbo skrev:Hva i dalarna slags bil er det der???
En MG, MG-F

#91796  av kaimagne

Bestekompisen min hadde en sånn en, og måtte selge den med kanontap for i det hele tatt å bli kvitt den. Masse problemer, dyre deler, dårlige løsninger.
Men han som skriver at det er kjøreglede, har jo helt rett. Han hadde F1-giring på sin, og DET finner du ikke på noen MR2 såvidtjegvet.... :)

Men å påstå at det er en MR2-killer, er nok i overkant, i hvertfall hvis det er MR2 Turbo vi snakker om... ;)

#91798  av Dalan

kaimagne skrev:Han hadde F1-giring på sin, og DET finner du ikke på noen MR2 såvidtjegvet.... :)
Josh da, på MK3'n (som denne vel blir sammenlignet mot her) får du SMG-giring, med hendler på rattet :)

#91800  av kaimagne

Så lærte man noe nytt i dag også. :)

#91806  av celicat23

Den MG'n var 1 år kåret til bilen med FLEST problemer i england.

#91814  av Goose

Litt av en mr2 killer når den ikke klarer å kjøre 10 000 km testen uten å sleppe verksted etter seg :lol: :lol:

#91818  av S-2000

Girkasse problemer, rust og mye andre feil...

Dette er roadsteren man bør styre unna!

MR2 killer på hvilken måte? Jeg tviler sterkt at denne gjør 0-100 på 7 sekunder da dette var i min oppfattelse en utrolig sløv bil. At den har festlige kjøreegenskaper er forsåvidt sant, litt avhengig av hvilken bil man sammenligner med...

#91820  av erling

Ikke er de skru-vennlige heller. Du må TA_UT motoren for å bytte viftereim.. :shock:

#91872  av CelicaTurbo

MR2 mk3 er sammenlignet med denne MG'en uttallige ganger i tester og i samtlige jeg har lest blir MR2'en fremhevet om du ønsker kjøreglede og sportslighet, mens MG'en blir anbefalt om du er en tante som ønsker komfort :)

#91874  av GT4 CS

celicat23 skrev:Den MG'n var 1 år kåret til bilen med FLEST problemer i england.
Fin bil for de som liker og skru :wink:

#91883  av AndreasH

Jeg har lest at kjøre-egenskapene på MG-F er helt bedritne.
De krenger mye og er totalt uforutsigbare mhp. under / overstyring :D .

#91906  av Mr2stord

da der er jo bil for eldre "rike" koner og frisører. Og ikkje gor ekte folk som veit kva god bil er(Mr2 :lol: )

#91928  av Anders gullstein

Jepp, dette er en bil som jeg kaller "frisør-ræcer" :roll:

For å sitere ett bildblad jeg har om MR2 mk1 (altså en 20 år gammel bil): "Better than an MGF". 4 av 5 stjerner.

Kan ikke se for meg at denne bilen er bedre på noe sett og vis, ihverfall ikke når det kommer til motor'n.