TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ett nytt Ã¥r, en ny eksos.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #91855  av celicat23

Svendsen Eksos i oslo (anbefales!) laget ett eksos anlegg til bilen sist sommer fra katalysator, og ut på hver side bak.

Siste delen av anlegget (fra koblingen rett før bak akslingen) er laget nytt i år. Mer eksakt: i dag.

Er en fin, behaglig mørk "bromme lyd" (yes, vi tar frem alle de tekniske beskrivelsene nå) når du kjører, og når den står på tomgang så hører du bare en lav, dyp tone. Lydnivået er når du kjører bare sånn at du registrerer at det brummer litt bak der, men ikke høyt nok til å overdøve motorlyden (nå er den litt høyere med åpent luftfilter da men...) f.eks. Med andre ord: ikke plagsomt ved langkjøring. På tomgang hører du den bare så vidt. Og det er i tråd med hva jeg ville ha.

Så alt i alt: enda en god jobb utført av svendsen eksos i oslo.
Vedlegg
IMG_0632.JPG
IMG_0632.JPG (55.95 kiB) Vist 385 ganger
IMG_0619.JPG
IMG_0619.JPG (55.14 kiB) Vist 712 ganger

#91856  av celicat23

Ååååååh så fin bilen er møkkete, med ulakkert styling tape't på bilen, og grunning på bakluka :-/

Gleder meg til den skal lakkeres? You bet!

#91861  av kaimagne

Hva kosta dette da? Regna med du stilte med potta sjøl, men hva kosta resten av herligheta å få laga hos Svendsen Eksos?

#91865  av celicat23

Hele anlegget sist år (fra katalysator og ut i ett rør på hver side bak) mener jeg kostet 5400kr.

Å få laget det siste her kom på 3400kr. Og da laget han til ett provisorisk anlegg til meg så jeg kunne høre lyden på demperen som skulle monteres, slik at jeg ble fornøyd før det endelige anlegget ble laget.

Det er blitt laget noen nye fester under bilen, pluss at anlegget er tilpasset slik at jeg kan når som helst bare koble fra den bakerste delen av anlegget og skru på det orginale bakstykket (fra bak aksling og ut) når jeg vil.

#91979  av Tor

Pent anlegg du har fått deg, ble sikkert mere bromming nå enn det er orginalt.

#92198  av celicat23

Vet ikke om det her vil fungere - men vi prøver...

Satte canon ixus 40 kamera'et vedsiden av bilen (fører siden, lengst unna eksos'en) og tok opp lyden av anlegget. Det er -8 grader ute, og bilen er kald så den går høyt på tomgang igjennom hele lyd klippet. Siden den er kald drar jeg den ikke alt for langt på turtallet heller (for de som blir skuffet over det).

Den hese lyden som høres er det åpene luftfilteret som suger luft.
Vedlegg
lydfil
(517.72 kiB) Lastet ned 65 ganger

#92204  av _speedy

celicat23 skrev:Vet ikke om det her vil fungere - men vi prøver...

Satte canon ixus 40 kamera'et vedsiden av bilen (fører siden, lengst unna eksos'en) og tok opp lyden av anlegget. Det er -8 grader ute, og bilen er kald så den går høyt på tomgang igjennom hele lyd klippet. Siden den er kald drar jeg den ikke alt for langt på turtallet heller (for de som blir skuffet over det).

Funka ikke her..

#92221  av celicat23

_speedy skrev:

Funka ikke her..
Har hented ned fila 2 ganger nå, og fungerer perfekt hver gang. Det er en ZIP fil, så den må pakkes opp først. Da får du en MP3 fil.

Hvis du ikke får det til å virke, så er det desverre noe du gjør galt/mangler for å spille den av.

#92228  av _speedy

celicat23 skrev:
_speedy skrev:

Funka ikke her..
Har hented ned fila 2 ganger nå, og fungerer perfekt hver gang. Det er en ZIP fil, så den må pakkes opp først. Da får du en MP3 fil.

Hvis du ikke får det til å virke, så er det desverre noe du gjør galt/mangler for å spille den av.
FÃ¥r bare invalid archive opp :?

#92231  av celicat23

_speedy skrev:
celicat23 skrev:
_speedy skrev: Funka ikke her..

Som sagt, det virker fin-fint her. Gammel versjon av WinZip du har? Fila er pakket ned med winzip v9.0 SR-1.

Prøvde å legge ved fila som ren MP3 fil, men det fungerte ikke.

#92233  av _speedy

celicat23 skrev:
_speedy skrev:
celicat23 skrev: Har hented ned fila 2 ganger nå, og fungerer perfekt hver gang. Det er en ZIP fil, så den må pakkes opp først. Da får du en MP3 fil.

Som sagt, det virker fin-fint her. Gammel versjon av WinZip du har? Fila er pakket ned med winzip v9.0 SR-1.

Prøvde å legge ved fila som ren MP3 fil, men det fungerte ikke.
Har nok en eldre versjon. Link til ny? :D