TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva gjør dere med rust?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #91743  av ScadamiCa

Heisann:)
Har jo litt rust på bilen min da. Bittelitt på framskjermen som jeg bare pussa ned, å hadde på grunning og litt lakk. Ble ikke helt fint, men bedre enn rust.

Det jeg egentlig lurer på om det er noen skikkelig måte å gjøre det på?

Har sjekka litt under bilen, dei som holder framhjula på plass, lettest forklart sånn. Er endel rust på dei, er det noe poeng å pusse ned dette og legge på noe PVC eller noe?

#91783  av ToreGTi

Vet ikke helt hva du mener med dem som holder hjula på plass,men det du kan gjøre er å pusse all rusten bort,helt bort,og deretter påføre Tectyl..det samme gjelder generelt rundt hele bilen,der det rust på karroseri må du påføre grunning og lakk,og der det ikke er lakk,men rust påfører du Tectyl.

#92127  av Tor

Puss vekk alt av rust som er og se, det er iallefall det første som må gjøres. Etter pussinga er ferdig og rusten er borte må du ikke tro at det holder med litt lakk og så er alt ok. Rust er som eks koner, det kommer tilbake etterhvert. Smør på tectyl eller andre rust hindrende midler.

Deretter er det grunning og lakk om nødvendig som skal til. Stikk innom en bil sjappe og si du har en del rust som skal fjernes så kommer sikkert de med noen ekspert tips :)=