TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#91373  av sw20

hehe... blir altid så glad når navnet ditt står i mr2 margen...

det betyr alltid godt lese stoff..... hadde nesten vert kult å komme på opservasjons tur....

#91730  av Arne rebel

sw20:Takker...
Tenkte jeg skulle skjøte sw20 bæreramma og festene fra aw11en for rattstammen og dashboard, men det slo meg at det var smart å legge inn rør fra støtdempertårna fremme og til et fremtidig bur....så det ble ingen skjøting. For å komme frem til støtdempertårnet borret jeg et 50mm hull fra cupèn og igjenom luftinntaket og mekanismen for vinduspusseren. Måtte fjerne den på førersiden, så jeg må lage en "mercedes-pusser" løsning. Er det noen som har gjort det her inne? Slenger med et bilde(Lurer på om jeg blir ferdig til mai?)
Vedlegg
Aw11en er litt sliten.....
Aw11en er litt sliten.....
P2280385.JPG (173.23 kiB) Vist 799 ganger
Røret skal skjøtes med dashboard-ramma og senere i et bur.
Røret skal skjøtes med dashboard-ramma og senere i et bur.
P2280384.JPG (488.54 kiB) Vist 797 ganger
Røret som kommer fra cupèn og skal sveises fast i tårnet
Røret som kommer fra cupèn og skal sveises fast i tårnet
P2280383.JPG (234.12 kiB) Vist 794 ganger

#92095  av alex007

gjør som resten av gutta ,bøyer meg i støvet og sier RÅTT prosjekt :wink:

#92168  av Johnny_Bravo

Har sakt det før. detta blir rått :) ta deg en tur til rudskogen til sommeren og da så vi nede i østfold får se bilen din :)

#92564  av Arne rebel

Jhonny_Bravo: Tenker jeg tar en tur for å leke meg litt :lol:
Alex007: Du må huske at alt ser bedre ut på små bilder enn i sollys.. :?
Christian: Det var vel å ta litt i, for sammenligner en med dere "sw20 tunerene" er dette ikke stort. Har allerede brukt alt for mye tid på bilen....
Oppdatering: Sveiset ramma som holder sw20 rattet og dashboardet med aw11 sine innfestinger mot karoseriet. Sveiset stagene som går frem i ståtdempertårnet sammen med denne ramma. Kappet til dashboardet slik at det følger aw11 ruta. Regner med at jeg kler hele dashboardet med glassfiber i løpet av sommeren, for nå gidder jeg ikke å ta finishen, vil ha børsa til å gå først. :)
Vedlegg
Ferdig montert på førersiden
Ferdig montert på førersiden
P3040386.JPG (315.51 kiB) Vist 798 ganger
Ferdig montert på passasjersiden
Ferdig montert på passasjersiden
P3040385.JPG (305.04 kiB) Vist 796 ganger
Rørene ble sveiset inn i hverandre før de ble montert og sveiset fast i karoseriet
Rørene ble sveiset inn i hverandre før de ble montert og sveiset fast i karoseriet
P3040383.JPG (205.09 kiB) Vist 789 ganger

#93025  av Arne rebel

Oppdatering: Montert dashboard som ble modifisert med vinkelsliper da skiten ikke passet :evil: Seksjonerte sidene og mot ruta og tok hull for rørene til buret, det medfører at jeg må kle hele med glassfiber med tiden for resultatet ble ikke bra :( Har trukket alle el.kabler som ligger i dashboardet og cupén. Skjøtet/bygget om aw11 styrestaget med sw20 rattstammen da de gikk i clutch pedalen. Laget en "Reodor Felgen" løsning på stabstag på støtdempertårnet. Dette festet er sveiset fast i bæreramma og opp langs støtdempertårnet, så det skulle stive opp like mye som de støtdemperstagene en kan kjøpe.
Vedlegg
Dashboard, kappet mot dørene og frontruta og borret hull for rør...men det sitter ihvertfall fastskrudd.
Dashboard, kappet mot dørene og frontruta og borret hull for rør...men det sitter ihvertfall fastskrudd.
P3070386.JPG (511.17 kiB) Vist 810 ganger
Hjemmelaget stabstag...
Hjemmelaget stabstag...
P3070387.JPG (326.61 kiB) Vist 795 ganger

#93029  av Christian

Arne rebel skrev:Oppdatering: Montert dashboard som ble modifisert med vinkelsliper da skiten ikke passet :evil:
:mrgreen: 8)

#93046  av sw20

Arne rebel skrev: Har allerede brukt alt for mye tid på bilen....

Kappet til dashboardet slik at det følger aw11 ruta. Regner med at jeg kler hele dashboardet med glassfiber i løpet av sommeren for nå gidder jeg ikke å ta finishen, vil ha børsa til å gå først. :)
sikkert lurt å ta finishen til slutt når man driver med slike prosjekt...ja,

men at du har brukt for mye tid på bilen er jo bare tull...
tenk på det slik...
du har noe ingen andre har..
du har noe heilt unikt...
du har en bil du har bygd sjøl..

å det e noe å vere stolt av det... 8)

syns prosjektet dit e heilt verst e.. skulle gjerne vert der å hjelpt d slik at e kunne sakt (når bilen din kommer i bil blad å san) at det der har e vert med på... :D

send noen bilder av hvordan skøyten på dasjen ser ut da!!!
har du troa på heile driten i glassfiber da????????????????

er det ikkje bedre å trekke fra skøyten og litt inn på dasjen med alkantar i samme farge som bilen da??? kansje lage en litt fin overgang på den måten... kansje som fulgte forma på dasje litt???ikkje veit e men...

:D

#93065  av Christian

Om han stifter fast en tynn duk i dashbordet og får festa eller lagt imot på ett vis inn imot chassiet, så har han jo prosjektet havlferdig med en gang. Tar tid, men det kan bli kjempe bra! :)

#93080  av sw20

ja bedre det en dasj i glassfiber...

ser for meg ristelydane som bilr.............. :evil: :x :cry:

#93104  av jumbo

Christian skrev:
Arne rebel skrev:Oppdatering: Montert dashboard som ble modifisert med vinkelsliper da skiten ikke passet :evil:
:mrgreen: 8)

Sååååååå overrasket vi ble :twisted:

#93193  av Arne rebel

Sw20: Hyggelig med gode argumenter for prosjektet :D, men å komme i blad gjør en bare hvis en har finishen som Marcus stiller med. Grunnen på at jeg ikke tar meg tid til finishen på dashboardet er at jeg bør bli ferdig i løpet av Mars da transportfirmaet jeg låner plass hos trenger området jeg (og broderen) står på ....Og fordi jeg ikke er ferdig med annet enn ringmuren på garasjen får jeg konsentrere meg om at bilen går...

#93200  av GT_rider

Da har du desto større grunn til å framskynde arbeidet med garasjen :wink:

#94261  av Arne rebel

Har pusset noen av understellsdelene og behandlet de med nowatrololje. Slenger med et bilde av demperene fremme som er en kryssing av aw11 og sw20. Selve hylsa er sw20 men demperskåla er fra aw11en. Kommer til å bruke sw20 demper bak, men må borre opp hullene i støtdempertårnet noen milimeter.
Vedlegg
Demperene fremme er de som er fremst på bilde.
Demperene fremme er de som er fremst på bilde.
P3140385.JPG (308.81 kiB) Vist 815 ganger
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 32