TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Reg.skilt bak

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #92227  av Rolfis

Har vært på biltilsynet og fått godkjent bilen med lite kvadratisk skilt bak nå. Men når han fyren der sjekka om det lille skiltet passet, såg jeg at festehullene til det skiltet jeg har i dag (stort kvadratisk) ikke passer. De går ca kant i kant med det lille skiltet... Noen som har noen idèer om hvordan jeg skal få festa det nye? Finns det kanskje noen "adapterplate" i plast el.

Anyone? :?:

#92313  av ErikG

borrelås :lol:
 #92320  av sindrejl

Rolfis skrev:Har vært på biltilsynet og fått godkjent bilen med lite kvadratisk skilt bak nå. Men når han fyren der sjekka om det lille skiltet passet, såg jeg at festehullene til det skiltet jeg har i dag (stort kvadratisk) ikke passer. De går ca kant i kant med det lille skiltet... Noen som har noen idèer om hvordan jeg skal få festa det nye? Finns det kanskje noen "adapterplate" i plast el.

Anyone? :?:
hørte rykter om at det skulle bli slutt på sånne skilt i begynnelsen av 2005, bare tull det altså? koselig det iallefall ;)

#92327  av mr_2

Sikaflex er tingen :D :D

#92410  av jumbo

Sikaflex eller en saftig god dobbelsiding tape (ikke kødd, det funker)

#92430  av 2r-e-rik

jumbo skrev:Sikaflex eller en saftig god dobbelsiding tape (ikke kødd, det funker)
funker nok kjempebra... å da er det garentert ingen som stjeler skiltet ditt heller...
å når tollvesnet skal klippe skilta dine så beslaglegger di bilen i stedet...

#95890  av Rolfis

Ja da var "ny" skiltet på plass. Syns det ble helt greit jeg.. Var ikke helt "plug and play" men fikk det da på til slutt :D Så hva syns dere.. Var det verdt å bruke 190.- kr på dette? Ble litt dårlig kvalitet på bildene, men hadde bare tlf å ta bilder med. Og JA jeg vet at bilen sårt trenger en vask :oops:
Vedlegg
Lille skiltet
Lille skiltet
nyreg.JPG (33.62 kiB) Vist 3372 ganger
STORE gamle skiltet
STORE gamle skiltet
Gammelreg.JPG (36.53 kiB) Vist 3372 ganger

#95956  av 2r-e-rik

Rolfis skrev:Ja da var "ny" skiltet på plass. Syns det ble helt greit jeg.. Var ikke helt "plug and play" men fikk det da på til slutt :D Så hva syns dere.. Var det verdt å bruke 190.- kr på dette? Ble litt dårlig kvalitet på bildene, men hadde bare tlf å ta bilder med. Og JA jeg vet at bilen sårt trenger en vask :oops:
ble jævlig bra... hvor mye måtte du krangle, diskutere å argumentere føre dem godtok at du skulle ha et mindre skilt da?

#95961  av CelicaGT

Bør ikkje måtte krangle med dei. Er jo bedre med eit skilt som passer enn eit som er knekt for å passe. Må ha nytt på min bak, har samme som du har. Skal prøve meg på nytt framme. Sei at motoren ikkje får nok kjøling med det store framme :P

#95963  av Rolfis

Trengte verken krangle eller argumentere ett sekund. Det gikk på 5 minutter å få det godkjent. HAn gikk en runde rundt bilen for så å gå inn å skrive ut godkjenning. Eneste han lurte på var om jeg ville ha lite kvadratisk eller lite avlangt skilt. :D

#98807  av FireWalk

hmm... må ha meg en tur inn å prøve å få mindre skilt bake jeg og.. det er så stort at man kan lese skriften fra 200 meters avstand.. men tviler på jeg får.. må vel ta med en koffert med tusenlapper i så fall, så jeg har noe å bestikke fyren med... :roll:

#98834  av Elzin

koster vell ikke noe med nytt skilt? eller hva?

#98898  av Rolfis

Elzin skrev:koster vell ikke noe med nytt skilt? eller hva?
Var ett gebyr på 190 kr.