TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mr2 mk1!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #93229  av andre 1

jeg skal fikse mk1 min litt opp før sommeren å kunne tenkt å få 15-20hk mer ut av min 4-age motor kan mann oppnå dette med chip-filter.remus efekt anlegg! eller må jeg til å bytte kamer?ellers så tenker jeg på å gjøre den litt stiver med nye dempere! noen her som har peil på hva som er bra å ikke koster skjorta!

#93244  av espenk

Får ikke stort mer av å chippe den.
Fjerning av kat, samt luftfilter gir ekstra hk.
Det eneste jeg kan tenke på for øyeblikket er sliping av topp, effekt-anlegg osv. men har ikke peil på hvor mye du kan dra ut av en 4AGE. Avhenger av hvilken gen. motoren er. Motorene som sitter i 87+ modellene er visst bygd for å tåle mer påkjenning ettersom de brukte samme blokk o.l til kompressorutgaven

(Rett meg hvis jeg tar feil :wink: )

mk1

#93248  av andre 1

min er 86 mod! men er det katalysator på den?trodde ikke det jeg!

#93254  av espenk

Er usikker på det.
sindrejl her på forumet snakka om at han fjerne kat. fra sin 86-mod.

#93265  av Amund

katalysator kom i -88.

86 motoren er uansett ikke egnet for trimming, skal du ha ut noe serligt med effekt, og ha det holdbart er det +87 (red/black top) motoren som gjelder.

#93268  av espenk

Og da kan man slenge inn 20V topp/90+mod 4AGE/4AGZE når man først skal skifte ;)

#93279  av Anders gullstein

Ja, enig med det som blir sagt her. En kommer rimeligst fra det med å Bytte til en 4AGZE på ca. 165 hk, eller en 20v 4AGE. I tillegg til at man slenger på en eksos, drever om kompressor (om en velger 4AGZE), lettere svinghjul......

#93310  av andre 1

takker for svar selv om det ikke var mye posetivt i henhold til trim av den motoren jeg har!!! men hva er prisen på en 4 agze motor? kan jeg bruke girkassa som står i bilen nå? hva med bremser + el anlegg ecu osv?

#93332  av Mr2 Mk2

andre 1 skrev:takker for svar selv om det ikke var mye posetivt i henhold til trim av den motoren jeg har!!! men hva er prisen på en 4 agze motor? kan jeg bruke girkassa som står i bilen nå? hva med bremser + el anlegg ecu osv?
en 4agze ligger på rundt 15-20k,girkassen kan du bruke men clutch bør skiftes.Bremser tjah de orignale er jo små men holder stort sett greit,men kan i det minste skifte til 88mod bremser foran hvertfall.Ny ecu og lednigsnett.

-edit bruk søkefunksjonen og skriv eks 4agze så finner du en hel del :)
 #93365  av andre 1

høres ikke dumt ut jostein,selv om det er litt peng å mye jobb. hørte på autopower i dag han mente chip ville gi ca 8 hk+ å remus+filter ca 5-10hk+ pris på dette er chip 3900 remus 5500 filter har jeg.så jeg må tygge litt på det noe kommer jeg uansett til å gjør :)
 #93379  av andre 1

har fått beskjed om å ikke bruke fenport av andre medlemmer her inn så da tør jeg ikke ta sjanen på det!

#93539  av sindrejl

Amund skrev:katalysator kom i -88.

86 motoren er uansett ikke egnet for trimming, skal du ha ut noe serligt med effekt, og ha det holdbart er det +87 (red/black top) motoren som gjelder.
kanskje, men min fra UK hadde cat :/