TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny pakke i posten

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #93362  av Morten

Da dumpa det inn en ny pakke med posten idag, og da måtte jeg leke litt med legoklossene... :mrgreen:

Litt usikker på hvilken vei den wastegaten og screemer-pipe'n skal stå, men ser det vel kjapt når bilen blir montert på :wink:
Vedlegg
100_0004v2.JPG
100_0004v2.JPG (49.7 kiB) Vist 1279 ganger
100_0003v2.JPG
100_0003v2.JPG (49.86 kiB) Vist 1283 ganger
100_0002v2.JPG
100_0002v2.JPG (45.56 kiB) Vist 1283 ganger
100_0001v2.JPG
100_0001v2.JPG (44.49 kiB) Vist 1291 ganger

#93364  av tojo

:D Grei pakke å få det der! :P Skal bli coolt å se hva den presterer på bane til sommeren. (På ACR):wink:
Her lukter det masse HK. :D

#93371  av Master

Specs på turbo, wastegate, dp, topp-pakning osv osv takk :)

#93378  av Morten

Tojo skrev:Grei pakke å få det der! Skal bli coolt å se hva den presterer på bane til sommeren. (På ACR)
Her lukter det masse HK.
"FÃ¥" var vel kanskje ikke rette ordet da men :roll: :wink:
Kommer til å vente med banekjøring til jeg er 100% sikker på at alt av kjøling osv. funker som det skal i år. (oljetemp, vanntemp, innsugstemp)
Blir litt for dumt og risikere å smelte denne motoren ved å være uvøren, men satser jo såklart på å være klar til sommerens happening. :wink: Men er jeg ikke 100% sikker/ferdig når den tid kommer så ser jeg om det går ann å smelte Rolla-motor der oppe istedet :mrgreen:
Master skrev:Specs på turbo, wastegate, dp, topp-pakning osv osv takk :)
Det er et Greddy TD-06S L2 20G-8.0cm2 kit til 3.gen med Greddy R08 wastegate. Hadde jo egentlig tenkt å ha på den HKS GT2835Pro snella jeg kjøpte ifjor, men fikk litt kalde føtter da to "eksperter" mente at turbinsiden var for liten og sterkt anbefalte noe annet. Disse Greddy-kitene er jo testet før, så man vet jo ca. hva man får.

Selv syntes jeg denne turboen ser puslete ut sammenlignet med HKS'en, ble nesten litt skuffa :oops: Er nok også eldre teknologi på denne... men denne er ihvertfall "plug-and-pray" så jeg finner jo fort ut om det er det riktige for meg :mrgreen:

#93402  av Christian

Ser bærre lækkert ut dette da :D

Skjønner godt at du vil "safe" litt på komponentene dine, er noe usikker på min egen turbo etterhvert, og eksosmanifoilden min er jeg redd kommer til å bli ett problem :? Time will show.

#99524  av Morten

Hehe var på første prøvetur idag, kun grovmappet sålangt. Satt og var ganske skuffa egentlig, bruker ganske mye mere tid på å få trykk sammenlignet med CT20b'en jeg hadde i fjor, og syntes vel egentlig ikke det gikk noe bedre enn i fjor i det hele tatt... Kommenterte det til Markus som satt på som etter litt kommenterte... "du er vel bare på 0.8bar nå?"

LOL, alt man kan glemme når man er litt gira! :roll: :oops:
Opp til 1.0bar -> dro jo litt bedre nå ja.
Opp til 1.2 bar :wink: -> nå begynnte det å funke litt ja, men dukka opp noen skumle varsellamper også, så jeg skrudde ned igjen i påvente av skikkelig mapping.

Alt i alt er tanken som sitter i skallen etter å ha småtesta litt: "For en LYD!" syns det hørtes heftig ut når jeg kjørte inn jeg... men nå med den screemer-pipe'n... 8) Får prøve å ta en liten videosnutt i morra og se om det klarer å få frem lyden... :mrgreen:

#99533  av kennethx

Vi gleder oss :)

#99539  av cameleon

Hvor mye går du for i motoren din da morten? Blir det konkuranse mellom deg og markus nå da eller? :wink:

#99569  av Morten

cameleon skrev:Hvor mye går du for i motoren din da morten? Blir det konkuranse mellom deg og markus nå da eller? :wink:
Neida ingen konkurranse der, har aldri vært målet mitt å ta ut så mye som mulig. Jeg har prøvd å bygge motor som er kjørbar som allround bil men med litt mer futt enn jeg hadde. Realistisk mål er nok et sted mellom 350hk og 400hk. Mulig det går å dra ut mer, men da spørs det hvor lenge turboen lever... Vi får se når mappinga kommer. :wink:

#99571  av cameleon

Morten skrev:
cameleon skrev:Hvor mye går du for i motoren din da morten? Blir det konkuranse mellom deg og markus nå da eller? :wink:
Neida ingen konkurranse der, har aldri vært målet mitt å ta ut så mye som mulig. Jeg har prøvd å bygge motor som er kjørbar som allround bil men med litt mer futt enn jeg hadde. Realistisk mål er nok et sted mellom 350hk og 400hk. Mulig det går å dra ut mer, men da spørs det hvor lenge turboen lever... Vi får se når mappinga kommer. :wink:
Det blir helt sikkert kjempebra resultat til slutt uansett hva :D Ble det bodykit på deg btw? Synes du nevnte noe om det da du var i trondheim :)

#99582  av jan-erik

Morten skrev:Hehe var på første prøvetur idag, kun grovmappet sålangt. Satt og var ganske skuffa egentlig, bruker ganske mye mere tid på å få trykk sammenlignet med CT20b'en jeg hadde i fjor, og syntes vel egentlig ikke det gikk noe bedre enn i fjor i det hele tatt... Kommenterte det til Markus som satt på som etter litt kommenterte... "du er vel bare på 0.8bar nå?"

LOL, alt man kan glemme når man er litt gira! :roll: :oops:
Opp til 1.0bar -> dro jo litt bedre nå ja.
Opp til 1.2 bar :wink: -> nå begynnte det å funke litt ja, men dukka opp noen skumle varsellamper også, så jeg skrudde ned igjen i påvente av skikkelig mapping.

Alt i alt er tanken som sitter i skallen etter å ha småtesta litt: "For en LYD!" syns det hørtes heftig ut når jeg kjørte inn jeg... men nå med den screemer-pipe'n... 8) Får prøve å ta en liten videosnutt i morra og se om det klarer å få frem lyden... :mrgreen:
Tror nok dette kommer til å gå fælt jeg Morten. Husk jeg har noen runder til gode i bilen din etter alle rundene du satt på ACR i fjor :wink:

Video med lyd? Ja takk!!

#99643  av Morten

cameleon skrev:Det blir helt sikkert kjempebra resultat til slutt uansett hva :D Ble det bodykit på deg btw? Synes du nevnte noe om det da du var i trondheim :)
Hadde allerede stylinga liggende i fjor når vi kjørte oppover og tanken var å sette det på når vi kom hjem etter den ACR-turen. Meeeen... etter den tid er det jo som kjent andre ting som har hatt høyere prioritering både når det gjelder tid og penger.. :roll:
Jan-Erik skrev:Tror nok dette kommer til å gå fælt jeg Morten. Husk jeg har noen runder til gode i bilen din etter alle rundene du satt på ACR i fjor

Video med lyd? Ja takk!!
Får mer og mer trua jeg og nå. Fryktelig vanskelig å holde høyre beinet på plass nå som jeg fiser rundt grov-mappa :oops:
Skal få så mange runder du vil/tør da vet du! :mrgreen: Er veldig spent på ny-bilen din også jeg. Ser forresten ut som om det blir endring av planene med tanke på Rudskogen.... Har time til mapping på onsdag, så da blir det nok ikke Rolla likevel :twisted: Lyst på overnattingsbesøk onsdag kveld forresten? (kan jo kjøre i følge til Rudskogen i såfall?)

Har en liten snutt tatt med et IXUS-kamera med drive-by i andre gir. Noen som har plass jeg kan laste opp?

#99654  av Morten

http://stud.hsh.no/home/ing02ewa/100_0002.AVI

IXUS-en er desverre ikke så god på lyd som jeg skulle ønske... :?

#99656  av kennethx

det hørtes nå ganske hissig ut :D

#99676  av erling

Rått. :D Tipper lyden er saftig i virkligheten. Ser frem til å høre det. :wink: