TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#93311  av Neemi

Der våknet dere ja.....regnet med det ;)

Dagen ble ikke markert fra min side annet enn at jeg prøvde å vise at det er aldri dumt å vise andre at man bryr seg om dem.
Uansett om det er satt av en dag til det eller hva det måtte være.
Men når det nå er satt av en slik dag for kvinnene, så kan den jo benyttes?

Diskusjonen om hvem som fortjener den dagen mest kan jo diskuteres frem og tilbake til det uendelige, for kvinner er sterkere stilt på noen sider, mens mannen er sterkere på andre sider.
Mener å huske at vi har hatt denne diskusjonen før et eller annet sted i denne tråden eller en annen.
Uansett så er det vel en kjensgjerning at de fleste jenter liker oppmerksomhet og at de fleste gutter er håpløse når det gjelder det samme....hvertfall hvis man blander romantiske ting inn i bildet.
Så da har dere en dag til (i tillegg til valentine og morsdag) å øve dere på :lol:

#93316  av GT_rider

Trenger litt tid til å våkne ja :wink: Ja.. Øvelse gjør mester. Kanskje kommer vi sterkere tilbake neste år :)

Morsdag, mener jeg bare er tull. Samme med frasdag for den del.. Ser på det som noe som butikkstanden har skapt for å tjene mere penger.

#93324  av Ã¸xseth

GT_rider skrev:Trenger litt tid til å våkne ja :wink: Ja.. Øvelse gjør mester. Kanskje kommer vi sterkere tilbake neste år :)

Morsdag, mener jeg bare er tull. Samme med frasdag for den del.. Ser på det som noe som butikkstanden har skapt for å tjene mere penger.

ja. men tenk på den dagen du er blitt far, og du blir vekket av en liten stemme som sier "pappa..... Pappa....... gratulerer med farsdagen"
og du får en liten presang, en klump leire som skal se ut som en kanin eller katt..... hva med de gangene? det er da du tenker og sier til deg selv at det er en av de beste dagene i ditt liv...

#93325  av GT4 CS

Samme med bursdag,jul,valentine osv, er mest butikker som fyrer åppunder slike dager. Men så er det kosen med det, synes slike dager er viktige jeg. Selvfølgelig trenger man ikke en valentinesdag får og gjøre det litt ekstra romantisk en dag :) Men det er jo en gyllen mulighet da.

#93348  av GT_rider

øxseth skrev:
GT_rider skrev:Trenger litt tid til å våkne ja :wink: Ja.. Øvelse gjør mester. Kanskje kommer vi sterkere tilbake neste år :)

ja. men tenk på den dagen du er blitt far, og du blir vekket av en liten stemme som sier "pappa..... Pappa....... gratulerer med farsdagen"
og du får en liten presang, en klump leire som skal se ut som en kanin eller katt..... hva med de gangene? det er da du tenker og sier til deg selv at det er en av de beste dagene i ditt liv...
Joda...ser poenget ditt, for all del.. Er all reklameringen fra handelsstanden jeg ikke har så all for mye til overs for... Vet ikke hvem som kom på fars og morsdag, men det var sikkert i beste mening.
Problemet er bare det at jeg syns butikkene har en lei tendens til å utnytte slike ting for alt det er verdt..

Hva Valentines day angår, så syns jeg det er tull..viss du ikke kan gi partneren litt ekstra oppmerrksomhet fra tid til annen uten å måtte bli minnet på det av x-antall butikker, så bør man gå i seg selv for å finne ut hva som er galt.

#93368  av Ã¸xseth

ja, jeg forstår hva du mener.

spessielt det med valentines dagen..

#93377  av GT_rider

øxseth skrev:ja, jeg forstår hva du mener.

spessielt det med valentines dagen..
Godt.. da er vi enige. Merkelig stilt fra mange andre store meningsytrere om dette temaet... Hmmm :roll:

#93381  av Ã¸xseth

ja, de har vell ikke noe og si..:)

#93396  av Dalan

Det er fordi vi sitter og spiller Gran Turismo 4! :twisted: :twisted:

#93767  av conniew

"Ifgøle en udnerøkslese ved Cmarbidge Uinevrisett sipller det ignen rlloe i
hvliken røfgekkele boktsvanee er.Det estnee som er vkitig er at fstøre og
stise boksatv er på rktiig setd,retsen kan vræe hltuer til bluter og
du kan ftotsart lsee uetn prblomeer. Dtete er frodi den mnesnekliege hrjene
ikke lseer hevr boksatv for seg slev, men odret i sin hleeht.
Mrekleig ikke snat?"

#93814  av FireWalk

conniew skrev:"Ifgøle en udnerøkslese ved Cmarbidge Uinevrisett sipller det ignen rlloe i
hvliken røfgekkele boktsvanee er.Det estnee som er vkitig er at fstøre og
stise boksatv er på rktiig setd,retsen kan vræe hltuer til bluter og
du kan ftotsart lsee uetn prblomeer. Dtete er frodi den mnesnekliege hrjene
ikke lseer hevr boksatv for seg slev, men odret i sin hleeht.
Mrekleig ikke snat?"
Gammel den der.. men det er ganske fasinerende :) de fleste leser alt det der uten å tenke over at noe er gærnt med teksten i et hele tatt.. først når de kikker på den etterpå legger de merke til at alt er feilskrevet... :)

#93815  av GT_rider

Ja faktisk veldig merkelig. Hadde ikke noe problem å lese det du skrev... Hmm :?: :?:

Forklar nærmere..

#93906  av conniew

Jeg skjønner det ikke helt selv, så JEG kan ikke forklare det noe nærmere. Heh.. Interessant though.

#93909  av FireWalk

hehe... det hele bunner ut i at hjernen ikke "leser" bokstavene ordet er oppbygd av, men ordet i seg selv som helhet. F.eks, ta de farge testene. Blå, Orange, Gult, Rødt osv.. Mange slike nedover, så skal man prøve å si ordet. Men det blir nesten umulig. Hjerne halvdelene kommer i konflikt, ene halvdelen vil si ordet, mens den andre insisterer på å si fargen.. da stokker det seg :) Slik er det med ord og på en måte, hjernen "scanner" ordet som et bilde og vet med en gang hvilket ord det er. Det blir som å se et bilde av en bil som er vraket. Selv om den er vraket så ser vi med en gang at det er en bil.. Det viktige er at vi ser at der er hjul, og karoseri.. på samme måte som at første og siste bokstaven må stemme i ordet. Hjernen "scanner" ordet som et bilde, og identifiserer første og siste bokstaven. Bokstavene imellom er hulter til bulter, men hjernen har allerede scannet disse bokstavene også og vet øyeblikkelig hvilket ord det er. Vi kan vel på en måte si at hjernen har en egen "feilrette-funksjon" på samme måte som at en prosessor "gjetter" på hvilken input som kommer før den kommer... bare at hjernen har en mye smartere og tar ikke fult så mye feil ;)

#93913  av conniew

Hehe, har svar på alt du? :)
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 1166